Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسعود پایدار معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه به اهمیت نقش خانواده در پیشگیری و کنترل ایدز اشاره کرد و گفت : سهم تعیین کننده خانواده‌ها در پیشگیری از گرایش به رفتار‌های پرخطر در استان کرمانشاه براساس تحقیقات صورت گرفته، به اثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : براساس تحقیقات مختلف صورت گرفته آگاهی زنان نسبت به راه‌های پیشگیری و انتقال HIV بطور کلی متوسط و متوسط به پایین است و کمترین میزان آگاهی در زنان خانه دار است. بیشترین مبتلایان آسیب‌های اجتماعی زنان خانه‌داری است که آگاهی پایینی دارند.

او در مورد افزایش سن ازدواج و خطرات ناشی از آن افزود: افزایش سن ازدواج در سال‌های اخیر و کمتر شدن تمایل جوانان به ازدواج در سنین پایین‌تر سبب افزایش رفتار‌های پرخطر شده است و از سویی ایران از لحاظ جغرافیایی در وضعیت بسیار پرخطری قرار دارد؛ زیرا در مسیر ترافیک موادمخدر واقع شده است.

او در مورد دلایل گرایش به رفتار‌های پرخطر در بین زنان کرمانشاهی افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته در بین زنان معتاد در استان کرمانشاه، اکثر این زنان از طریق شوهر خود به مواد مخدر و در نهایت تزریق مواد مبادرت کرده‌اند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: علل ابتلا به اچ آی وی در یک دهه گذشته عمدتا از طریق تزریق با وسایل مشترک در مصرف کنندگان تزریقی مواد «۲/۶۷ درصد»، رابطه جنسی «۹/۱۳ درصد»، فرآورده‌های خونی «۹/۰ درصد»، انتقال از مادر به کودک «۳/۱ درصد» و «۷/۱۶» درصد هم نامشخص بوده است.

پایدار افزود: اما طی یک دهه اخیر؛ تزریق با وسایل مشترک در مصرف کنندگان تزریقی مواد «۷/۴۵ درصد»، رابطه جنسی «۹/۳۷ درصد»، انتقال از مادر به کودک «سه درصد» و «۵/۱۳ درصد» هم نامشخص بوده است.

فعالیت‌های بهزیستی با محوریت خانواده جهت کاهش ایدز

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه به فعالیت‌های سازمان بهزیستی با محوریت خانواده برای کاهش رفتار‌های پرخطر از جمله ایدز اشاره کرد و گفت: آگاه‌سازی عمومی یکی از این فعالیت‌ها است که در این راستا اجرای آموزش شناخت بیماری ایدز و روش‌های پیشگیری از آن تا حدود ۶۵ درصد باعث تغییر آگاهی، نگرش و عملکرد همسران معتاد می‌شود. اطلاعاتی مبنی بر اینکه (به تاخیر انداختن تماس جنسی تا زمان ازدواج، داشتن فقط یک شریک جنسی (همسر) و استفاده از وسایل پیشگیری از انتقال عفونت جلوگیری می‌کند.

او به آموزش همسران معتاد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه زنان به عنوان شریک زندگی همسران معتاد خود، در معرض ابتلای به بیماری ایدز قرار دارند و جز افراد در معرض خطر قرار دارند. جز دسته‌های دارای اولویت در آگاه‌سازی، نگرش و پیشگیری از ایدز قرار دارند.

او به آموزش آرایشگران زن اشاره کرد و گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته اطلاعات زنان آرایشگر و مراجعه کنندگان به آرایشگاه‌های زنانه در زنانه متوسط و پایین‌تر از متوسط است. آموزش در این زمینه که تعویض تیغ و استفاده از قطعه جدید نخ بند به عنوان مهمترین روش پیشگیری از ایدز و هپاتیت (ب) در پیرایشگری موثر است.

او به ارایه خدمت به زنان آسیب دیده و معتاد اشاره کرد و افزود: اداره کل بهزیستی کرمانشاه به زنان آسیب دیده اجتماعی و معتادینی که از مراکز بهزیستی خدمت می‌گیرند و یا نگهداری می‌شوند خدماتی از جمله آزمایش اولیه شناسایی HIV، ارایه خدمات و بسته کاهش آسیب و آموزش پیشگیری از رفتار‌های پرخطر را ارایه می‌کند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کرمانشاه مددجویان بهزیستی رفتارهای پرخطر رفتار های پرخطر استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام

در این مانور که همزمان با سراسر کشور برگزار شد آخرین تمهیدات لازم برای کاهش خطرات حوادث در بخش ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

در سال گذشته ۵۹۲ مورد از بازرسی‌ها به کارگاه‌های پر خطر اختصاص داشت که این عامل باعث شد تا در سال گذشته ۲۳ درصد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران در استان کاهش پیدا کند.
 
در این مانور ۵۰ نفر از بازرسان کار، رابطین ایمنی، کمیته‌های حفاظت ایمنی، کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان، مجموعه آتش نشانی، مدیریت درمان و سازمان نظام مهندسی با هم همکاری دارند و از کارگاه‌هایی که در حوزه ساختمان، ابنیه و راه هستند بازدید می‌کنند.
 
برنامه‌های آموزشی ایمنی، ابزار مهمی در کاهش تعداد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟