Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سعید حسینقلی زاده مقدم با گرامیداشت روز جهانی معلولان به اقدامات انجام شده در سازمان اتوبوسرانی برای مناسب‌سازی ناوگان برای استفاده افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: اکنون ۴۶۶ دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده در نقاط مختلف در حال ارائه خدمت به شهروندان و معلولان عزیز هستند که عمده آنها در مسیرهای محوری نظیر خطوط منتهی به حرم مطهر و سایر مسیرهای شریانی سطح شهر فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: اتوبوس‌های فوق از نوع کف کوتاه (Low Entry) بوده و بخش زیادی از آنها مجهز به رمپ ویژه معلولین هستند، همچنین جایگاه قرارگیری ویلچر در داخل آنها پیش‌بینی شده، تا چند روز آینده ۳۱ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان فوق افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه با همکاری انجمن حامیان شهر بدون مانع آموزش‌های لازم به کلیه همکاران در خصوص نحوه خدمات‌رسانی به این عزیزان نیز داده شده، ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر که دارای سایبان هستند به رمپ ویژه معلولین مجهز شده و در کنار آن سطح ایستگاه‌ها با سطح پیاده‌رو همسان‌سازی شده است تا این افراد بتوانند بدون وجود مانعی وارد ایستگاه های اتوبوس شوند.

حسینقلی زاده مقدم با اشاره به اینکه سایر ایستگاه‌های فاقد معارض نیز در حال مطالعه و امکان‌سنجی برای اصلاح است، گفت: همچنین ۶۵ ایستگاه پرمسافر نیز به دستگاه‌های شارژ خودکار من کارت (cashless) مجهز شد‌ه‌اند که این دستگاه‌ها در کوتاه‌ترین ارتفاع ممکن با قابلیت دسترسی افراد دارای معلولیت به آنها نصب شده است.

انتهای پیام/ 70031

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد دارای دو نسخه از یک ژن پرخطر زمینه ژنتیکی ابتلا به آلزایمر را دارند

ایتنا - بر اساس پژوهشی جدید، افرادی که دو نسخه از ژن ای‌پی‌اوئی۴ (APOE4) دارند تقریبا تضمین شده است که به آلزایمر مبتلا خواهند شد و علائم در سنی پایین‌تر در آن‌ها بروز می‌کند.
پژوهشگران می‌گویند این شکل ژنتیکی از بیماری به‌معنای تغییر پژوهش، تشخیص و درمان آلزایمر خواهد بود.

دانشمندان سه دهه است که می‌دانند افراد دارای دو نسخه از واریانت ژنی ای‌پی‌اوئی‌۴ به میزان قابل ملاحظه‌ای بیش از سایر افراد دارای نسخه رایج‌تر این ژن، موسوم به ای‌پی‌اوئي۳ (APOE3)، در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند. حدود ۲ تا ۳ درصد جمعیت یا ۱۵ درصد افراد مبتلا به آلزایمر، دو نسخه از ژن ای‌پی‌او‌ئی۴ دارند.

اما یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که ابتلای افراد دارای دو نسخه از این ژن به آلزایمر تقریبا قطعی است و علائم بیماری در آن‌ها زودتر از سایر افراد بروز می‌کند.

دکتر خوان فورتئا و همکارانش از دانشگاه بارسلونا بیش از ۳۰۰۰ مغز اهداشده به مرکز ملی هماهنگی آلزایمر آمریکا و داده‌های زیستی و بالینی بیش از ۱۰ هزار نفر از سه کشور جهان را بررسی کردند.

آن‌ها دریافتند که دست‌کم ۹۵ درصد افراد دارای دو نسخه از ژن ای‌پی‌اوئی‌۴ تا سن ۶۵ سالگی در مایع نخاعی‌شان سطوح غیرعادی پروتئین مرتبط با آلزایمر موسوم به بتا آمیلویید دارند، و در اسکن مغزی ۷۵ درصد آن‌ها آمیلویید مشاهده می‌شود.

سطح آمیلویید تقریبا تمام افراد دارای دو نسخه از این ژن در ۶۵ سالگی از افرادی که ناقل نبودند بیشتر بود.

این یافته‌ها می‌تواند بر درمان با استفاده از داروی لکمبی که امیلویید مغز را از بین می‌برد و اخیرا تایید شده است اثر بگذارد. در آزمایش‌های بالینی، میزان خون‌ریزی مغزی و تورم در بیمارانی که دو نسخه از ژن ای‌پی‌اوئی‌۴ را داشتند بیشتر بود. نتایج نشان می‌دهد که آن‌ها باید درمان را از سن پایین‌تر و حتی قبل از بروز علائم آغاز کنند.

دیگر خبرها

  • انواع هزینه ها در سفر داخلی
  • نصب ایستگاه‌های ‌خط‌ اول BRT اهواز تا خردادماه
  • حق پرستاری؛ چراغی که به خانه معلولان رواست
  • بهسازی ۱۵۰ ایستگاه اتوبوس قم در نیمه نخست سال جاری
  • اهواز باید برای تردد معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شود
  • افراد دارای دو نسخه از یک ژن پرخطر زمینه ژنتیکی ابتلا به آلزایمر را دارند
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت