Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:09:27 GMT

دریافت صدور گواهی فوت چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۸۰۸۰

دریافت صدور گواهی فوت چگونه است؟

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صدور گواهی فوت به منظور ایجاد تسهیل در صدور گواهی وفات، کاهش تردد‌های درون شهری، هزینه‌های رفت وآمد و صرف وقت متقاضیان، بر روی پورتال سازمان ثبت احوال ایجاد گردیده است بنابراین برای صدور و دریافت گواهی وفات مورد نظر می‌توانید بدون مراجعه به ادارات ثبت احوال اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مراتب ثبت وفات شخص فوت شده در ادارات ثبت احوال کشور به ثبت نرسیده است لطفا قبل از درخواست گواهی وفات نسبت به ثبت فوت اقدام فرمایید. در صورت عدم ثبت وفات در ادارات ثبت احوال این سامانه قادر به صدور گواهی وفات نخواهد بود.

برای صدور گواهی  فوت به صورت الکترونیکی باید به ترتیب زیر در سایت سازمان ثبت احوال اقدام کنید:

۱- کلیک بر روی دکمه‌ی درخواست صدور گواهی فوت

۲- تکمیل فرم درخواست

۳- پرداخت الکترونیکی از طریق یکی از کارت‌های عضو شتاب و دریافت کد رهگیری

۴- پس ازانجام مراحل فوق باکلیک بر روی دکمه‌ی "پیگیری در خواست گواهی فوت " در سامانه و وارد کردن کد رهگیری، وضعیت رسیدگی به درخواست خود را پیگیری نمایید.

۵- پس از بررسی تقاضای شما، در صورت صحت اطلاعات وارد شده، گواهی فوت صادر و توسط پست به نشانی مندرج در فرم در خواست شما ارسال خواهد گردید.

تعرفه صدور گواهی فوت مطابق قانون بودجه سال ۱۳۹۷ به ازای هر گواهی مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان بوده که به خزانه داری کل کشور واریز می‌گردد همچنین هزینه‌ی پست مرسوله نیز مبلغ ۳۹۳۸ تومان است.

لازم است بدانید که اعلام واقعه وفات  یک مهلت ۱۰ روزه دارد و بهتر است واقعه وفات در ظرف مهلت مقرر یعنی ۱۰ روز به اداره ثبت احوال اعلام شود و صدور گواهی فوت در مراحل بعدی، مستلزم ارائه شناسنامه متوفی یا اعلام شماره و تاریخ ثبت وفات است.

صدور گواهی فوت مستلزم ثبت وفات است و با توجه به اهمیت موضوع لازم است قبل از امضای سند مربوطه از صحت مندرجات آن اطمینان حاصل شود؛پس از وفات، گواهی فوت جایگزین شناسنامه متوفی خواهد بود که بنا به ضرورت و نیاز، این گواهی ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید

مشکل بودجه تأمین بدنه کارت ملی هوشمند حل می‌شود دلایل تاخیر طولانی مدت برای صدور کارت ملی هوشمند فرآیند ثبت نام کارت ملی هوشمند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت احوال گواهی فوت صدور گواهی فوت گواهی وفات ثبت احوال ثبت وفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره گلزن استقلال در خطر محرومیت

به گزارش ورزش سه، مهرداد محمدی ستاره تیم فوتبال استقلال اگر در دیدار مقابل ذوب آهن کارت زرد دریافت کند بازی حساس این تیم مقابل فولاد خوزستان را از دست خواهد داد و به دلیل چهار کارته شدن محروم خواهد بود.

محمدی در بازی با مس رفسنجان در هفته هفتم لیگ برتر در دقیقه 25 اولین کارت زرد خود را دریافت کرد، دومین کارت زرد او به هفته سیزدهم لیگ برتر باز می‌گردد که در دقایق پایانی مسابقه از داور دریافت کرد.

مهاجم استقلال هفته گذشته در بازی با تراکتور هم کارت زرد دریافت کرد تا در آستانه محرومیت قرار بگیرد و در بازی با ذوب آهن باید با تمرکز و احتیاط بیشتری به میدان برود تا بتواند استقلال را در هفته های پایانی همراهی کند.

او به همراه گوستاوو بلانکو زوج هجومی خوبی تشکیل داده اند و غیبت محمدی در مسابقات حساس پیش رو می‌تواند یک چالش جدی برای نکونام و استقلال تبدیل شود، البته استقلال پیمان بابایی و آرمان رمضانی را در اختیار دارد و در صورتی که این بازیکن محروم شود می‌تواند از آنها بهره بگیرد.

دیگر خبرها

  • دو محروم ۴اخطاره استقلال از بازی با فولاد
  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی و دردسر‌های بعدش!
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • ستاره گلزن استقلال در خطر محرومیت
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • تصادف منجر به فوت با گواهینامه جعلی قتل عمد محسوب می‌شود؟
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی/ جرم قتل عمد در کمین متخلفان