Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت شهادت شهید محسن فخری زاده در مسجد جامع مراغه افزود: براین اساس، وظیفه شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات و سایر نهادهای انتظامی ایجاد تمهیدات بیشتر در حفاظت از شخصیت های موثر علمی و موثر کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از زمان آغاز انقلاب اسلامی تاکنون توطئه های مختلفی علیه آن انجام شده است، ادامه داد: شخصیت های بزرگ و علمی کشورمان در طول بیش از چهار دهه اخیر توسط منافقان و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب به شهادت رسیده اند.

امام جمعه مراغه اظهار کرد: شهدای محراب و شهدای بزرگی چون بهشتی، مطهری و هزاران نفر از شخصیت ها و آحاد ملت ایران اسلامی در قالب توطئه های دشمنان برای از میان برداشتن افراد تاثیرگذار و سرمایه های بزرگ انسانی، ترور شده و به شهادت رسیده اند.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس  نیز به برکت هدایت های امام راحل ایثارگری های ملت شهیدپرور ایران اسلامی با وجود از دست دادن سرمایه های مادی و انسانی، به پیروزی رسیده و از بحران های مختلف عبور کرده ایم.

وی افزود: در سال های اخیر نیز شخصیت های کلیدی و دانشمندان نقش آفرین در صنایع هسته ای همچون شهریاری، علی محمدی و رضایی نژاد و در یک سال اخیر فرمانده بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی، برای ضربه زدن به نظام اسلامی توسط نظام استکباری به شهادت رسیدند.

آیت الله پورمحمدی ادامه داد: هم اکنون نیز توطئه های دشمنان ادامه داشته که نمونه بارز آن ترور و شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان در روزهای گذشته است.

وی با بیان اینکه  تلاش دشمن ضربه زدن در زمان مناسب به کشورمان است، اضافه کرد: با وجود اینکه خون شهید فخری زاده موجب پرورش صدها افراد چون ایشان خواهد شد، باید در صیانت از نیروی نخبه کشور تلاش شود.

وی افزود: اکنون نیز با هدایت های رهبری به عنوان فرمانده کل قوا، دشمنان و صهیونیست ها بدانند که با وجود این ترور کوردلانه که با چراغ سبز آمریکا بوده است، ملت بزرگ ایران با تبعیت از ولایت، انقلاب و استقلال خود را بیش از پیش به جهانیان ثابت خواهند کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه نیز در این آیین گفت: دشمن فکر می کند با شهادت بزرگان و دانشمندان، ریشه انقلاب اسلامی را متزلزل خواهند کرد، اما آنان باید بدانند از خون این شهدا، سرداران و دانشمندان بزرگ دیگری پرورش خواهند یافت.

حجت الاسلام برزگر افزود: امروز نیز اگر رهبر انقلاب اراده کنند، آحاد ملت ایران در سایه ایمان و اعتقاد راسخ، در برابر دشمنان خواهند ایستاد چرا که صاحبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی ادامه داد: با این وجود، برخی افراد متوجه جایگاه و مقام خود در جامعه و نظام اسلامی نیستند لیکن این افراد در صورت گام برداشتن برخلاف راه شهدا، در روز قیامت جوابگو خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که سخنان رهبری را فصل الخطاب قرار داده و به منویات ایشان و امام خمینی توجه نداشته باشیم دچار بحران و مشکل خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، در پایان این آیین که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، بیانیه محکومیت شهادت شهید محسن فخری زاده قرائت و شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی، ترور این دانشمند شهید را محکوم کردند.

دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند ممتاز و برجسته هسته ای و دفاعی ایران توصیف کردند، عصر جمعه هفتم آذرماه در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران در جریان یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی شهید مراغه محسن فخری‌زاده پروندهٔ خبری ترور دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی شهید مراغه محسن فخری زاده آذربایجان شرقی شهید مراغه محسن فخری زاده اخبار کنکور محسن فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مطهر شهید محمدرضا غضبان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛شهید محمد رضا غضبان احمدی فرزند یوسف در تاریخ ۱۳۴۳/۰۲ در خوزستان متولد شدو در جریان جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ در عملیات تک دشمن در جاده خرمشهر مقابل پادگان حمید داوطلبانه در مصاف با دشمن بعثی در راه اسلام و تمامیت ارضی ایران اسلامی در میدان نبرد به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید توسط افراد بومی و همرزمانش در محل شهادت تدفین شد و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ توسط نیرو‌های تفحص پیکرش به ستاد معراج شهدا مرکز منتقل شد.

 پیکر این شهید امروز پس از ۴۳ سال چشم انتظاری خانواده از مصلای مهرشهر به مقصد امام زاده طاهر (ع) بر دستان مردم شهید پرور تشییع و سپس پیکر مطهرش در جوار دیگر همرزمانش در گلزار شهدای آستان مقدس امام زاده طاهر (ع) به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • تاکید امام جمعه اهل سنت ارومیه برتکریم کارگران و معلمان
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • تشییع پیکر مطهر شهید محمدرضا غضبان
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است