Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@02:15:32 GMT

مضرات مصرف بیش از حد تخم مرغ

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۸۳۲۳

مضرات مصرف بیش از حد تخم مرغ

به نقل از اسپوتنیک، اولگا کوبرلاوا متخصص تغذیه اظهار کرد: تخم مرغ ۱۳٪ پروتئین و ۱۲٪ چربی، کلسیم، فسفر و یک مجموعه کامل از ویتامین‌ها است. فواید تخم مرغ به رنگ پوسته بستگی ندارد. رنگ فقط به نژاد مرغ بستگی دارد، بنابراین ارزش تخم‌های قهوه‌ای و سفید یکسان خواهد بود.

او افزود: یک فرد سالم می‌تواند حداکثر دو یا سه تخم مرغ در روز بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر تئوری، می‌توانید در هفته ده تخم مرغ یا بیشتر بخورید، اما بهتر است که تعداد آن‌ها پنج یا شش مورد بیشتر نباشد.

اولگاه کوبرلاوا در ادامه گفت: بدن در هر حالتی زرده تخم مرغ را جذب می‌کند؛ خام، جوشانده، نرم و غیره. با این حال، تخم مرغ خام می‌تواند خطر سالمونلوز (یک عفونت روده‌ای حاد است که می‌تواند نارسایی کلیه را تحریک کند) ایجاد کند.

پیش از این دانشمندان ثابت کرده بودند که خطر ابتلا به دیابت مستقیماً با افزایش مصرف تخم مرغ در ارتباط است. 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تخم مرغ دیابت تخم مرغ دیابت سبک زندگی پارسی خبر تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش آریانژاد ظهر پنج‌شنبه در جلسه بررسی طرح‌های اولویت‌دار آبی استان اظهار کرد: مانع‌زدایی و تسریع در پیشبرد طرح‌های اولویت‌دار و راهبردی، از ضروریات است.

وی با تاکید بر اهمیت اتمام طرح‌های نیمه تمام در استان افزود: باید اتمام و تجهیز طرح‌های نیمه‌تمام، اولویت این شرکت باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های آبی استان، بسته به میزان همدلی و تعامل تمامی واحدها دارد و این مهم از اولویت‌های این شرکت است.

آریانژاد عنوان کرد: نیاز است موارد لازم برای رفع موانع و تسریع در پیشبرد طرح‌ها به صورت مستمر پیگیری و اجرا شود.

وی در خصوص شتابگیری طرح‌های این شرکت ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه این طرح‌ها با برنامه‌ریزی و پیگیری، در دولت سیزدهم دارای پیشرفت خوبی بوده و با برنامه زمان‌بندی شده ان‌شاءالله در سال جاری نیز شاهد تحقق مطالبات مردمی در حوزه آب خواهیم بود.

بررسی مصوبات جلسه قبلی، بررسی مسائل و مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای کردستان و پرداخت مطالبات پیمانکاران و مشاوران از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 6088460

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه