Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@17:43:01 GMT

هند به دنبال از سرگیری واردات نفت از ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۸۴۰۸

هند به دنبال از سرگیری واردات نفت از ایران

وزیر نفت هند خبر داد که دهلی‌نو قصد دارد پس از آغاز به کار دولت جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا، واردات نفت از ایران و ونزوئلا را از سر بگیرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نشریه "بیزینس استاندارد"، «دارمندرا پرادان» روز چهارشنبه گفت: هند می‌خواهد پس از آغاز به کار بایدن، منابع نفتی خود را تنوع بخشیده و واردات این محصول را از کشورهایی چون ایران و ونزوئلا از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان خریدار، هند علاقه‌مند است گزینه‌های بیشتری برای خرید محصول مورد نیاز و مقاصد بیشتری برای خرید نفت در سبد خود داشته باشد.

به گزارش "ساندی گاردین"، ایران همیشه یک صادر کننده قابل اعتماد نفت برای هند بوده و برای تامین نیاز انرژی دهلی‌نو به این کشور کمک کرده است.

پیش از این هند در میان بزرگ‌ترین مشتریان نفتی ایران قرار داشت به گونه‌ای که این کشور در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ حدود ۲۳.۵ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرد. با تخفیف‌های آمریکا به هند و هشت کشور دیگر برای واردات نفت از ایران، دهلی‌نو توانست واردات نفت خود را از ایران افزایش دهد. در این سال‌ها ارزش واردات نفت هند حدود ۱۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود.

سفیر هند در تهران در مرداد ماه سال جاری در مصاحبه اختصاصی با ایرنا گفته بود: بخش عمده‌ای از روابط تجاری ایران و هند، وابسته به بخش انرژی است. رایزنی‌های زیادی در مورد خرید نفت ایران از سوی مسئولان عالی دو کشور انجام شده است.

گدام درمندرا افزوده است: استراتژی بلند مدت ما، خرید نفت ایران است زیرا پالایشگاه‌های بزرگی در هند هستند که متناسب با کیفیت نفت ایران ساخته شده‌اند و عدم خرید نفت از تهران، ضررهایی را به این پالایشگاه‌ها وارد کرده است.

وی ادامه داده است: ایران شریک قابل اتکای ماست و می‌خواهیم روابط خود را حفظ کنیم و خرید نفت از تهران را از سربگیریم و این موضع ماست.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هند ایران نفت واردات نفت خرید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور