Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - ششمین نشست مرکز منطقه ایی رامسر درتاریخ 12 آذرماه 99 برابر با دوم دسامبر 2020 در سالن جلسات سازمان حفاظت محیط زیست با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست به صورت وبینار برگزار شد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،در این جلسه نمایندگان دبیرخانه کنوانسیون رامسر از ژنو،برنامه توسعه سازمان ملل متحد،کمسیون ملی یونسکو،وزارت امور خارجه،سازمان حفاظت محیط زیست ،مرکز منطقه ایی رامسر در مرکز و غرب آسیا به صورت برخط شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای جلسه احمد رضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالابها و مدیر بورد مدیریتی مرکز منطقه ایی رامسر فعالیت های انجام شده برای اجرای مفاد کنوانسیون رامسر در کشور را مطرح کرد.
وی ادامه داد : مراسم پنجاهمین سالگرد تصویب کنوانسیون رامسر در شهر رامسر با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی بصورت ویدئو کنفرانس به منظور احیای نام کشورمان و شهر رامسر که در سال 1349 محل تصویب کنوانسیون حفاظت از تالاب ها و مسیر پرندگان مهاجر برگزار شد.
لاهیجان زاده برای اجرای مفاد کنوانسیون رامسر، موافقت نامه همکاری با تحادیه اورپا به منظور اجرای طرح ملی احیای تالاب بین المللی دریاچه هامون در سال 2020 میلادی منعقد شده است .
وی ادامه داد : این طرح با کمک 10 میلیون یوریی اتحادیه اورپا از حدود شش ماه پیش شروع شده است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بر اساس توافق بین سازمان حفاظت محیط زیست و مرکز منطقه‌ایی رامسر در مرکز و غرب آسیا به منظور اجرای طرح ارتباط ،ظرفیت سازی،آموزش ومشارکت(CEPA) مبلغ 100 هزار دلار اعتبار در سال 2020 میلادی در نظر گرفته شده است.
لاهیجان زاده در ادامه به عقد موافقت نامه همکاری فی مابین دولت ژآپن و سازمان حفاظت محیط زیست به مبلغ یک میلیون دلار برای توسعه کشاورزی پایدار در محدوده تالابهای اقماری دریاچه اورمیه اشاره کرد و گفت: شبکه ژئوپروتال تالاب های کشور ایران در سال 2020 راه اندازی شده است و این شبکه تا انتهای سال 2020 با زبان انگلیسی نیز راه اندازه می شود و مقر است در روزجهانی تالابها رونمایی شود.
این شبکه امکان توسعه به کشور های تحت پوشش مرکزمنطقه ایی رامسر در مرکزو غرب آسیا دارد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: استفاده از دانش سنجش از راه دور تالاب های کشور در انتهای مراحل پایانی پوشش تالاب های کشور است.
این شبکه در نهایت به وب سایت مرکز منطقه ایی رامسر در مرکز و غرب آسیا متصل شده تا قابل استفاده برای کشورهای تحت پوشش مرکز مورد نظر نیز باشد .
این گزارش می افزاید: شهرام فداکار، مدیر مرکز منطقه ایی رامسر در مرکز و غرب آسیا گزارش سالانه سال 2020 را ارائه و برنامه هاو اقدامات تهیه شده برای سال 2021 را نیز به اطلاع اعضا حاضر در جلسه رسانید .
بنابر این گزارش، خانم ریکو ایتسوکا مشاور ارشد دبیرخانه رامسر در آسیا و اقیانوسیه نیز با اعلام خرسندی از اقدامات انجام شده توسط مرکز منطقه ایی رامسر و معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های کشور در زمینه اجرای مفاد کنوانسیون رامسر و حفاظت و احیای تالاب ها در کشور و منطقه ،پیشنهاداتی را برای افزایش همکاری‌های بین مرکز منطقه‌ای رامسر در مرکز وغرب آسیا، سازمان حفاظت محیط زیست،دبیرخانه کنوانسیون رامسر و کشورهای منطقه ارائه کرد.
این گزارش می افزاید: نظری دوست نماینده برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ایران با اعلام همکاری در زمینه اجرای مفاد کنوانسیون رامسر با مرکز منطقه ایی رامسر، پیشنهادات و نحوه توسعه روابط را تشریح کرد.
گفتنی است ، اعضای شرکت کننده سوالات و پیشنهادات خود را در جلسه مطرح کردند.
لازم به ذکر است، توسعه روابط کشورهای تحت پوشش مرکز منطقه ایی رامسر با مرکز مورد نظر،ارسال گزارشات دوره ای از وضعیت اجرای مفاد کنوانسیون رامسر به مرکز منطقه ایی رامسر به منظور درج در وب سایت رسمی مرکز منطقه ایی مورد نظر ،تایید چارت سازمانی پیشنهادی از طرف مرکز منطقه ایی رامسر در مرکز و غرب آسیا ،تایید شهرام فداکار به منظور مدیر مرکز منطقه ایی رامسر در مرکز و غرب آسیا برای سال 2021،معرفی نمایندگان ملی کشورهای تحت پوشش مرکز منطقه ایی رامسر در مرکز و غرب آسیا به مرکز مورد نظر برای توسعه همکاری ها در انتهای جلسه ، به تصویب اعضا رسید .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست تالاب های کشور تحت پوشش مرکز معاون سازمان تحت پوشش مورد نظر سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه کریمی معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مراسم پاکسازی رود دره درکه که با حضور مهدی اسفندیاری مشاور اجرایی این اداره کل و... به مناسبت هفته زمین پاک در منطقه یک برگزار شد گفت: کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تکلیف قانونی است و دستگاه‌های خصوصی و عمومی در کنار شهروندان باید ملزم به اجرای آن باشند.

او با اشاره به شعار هفته زمین پاک گفت: با توجه به شعار امسال که " سیاره زمین در مقابل پلاستیک" است باید حفظ محیط زیست از این ماده زیانبخش دغدغه ای عمومی در نظر گرفته شود و مردم بدانند که کیسه پلاستیکی تبدیل به میکروپلاستیک می‌شود و به سلامت شهروندان آسیب وارد می‌کند برای همین باید از رها سازی آن در محیط های طبیعی به خصوص بکر و طبیعت کوهستان خودداری کنند.

کریمی از همه شهروندان و مدیران و سازمان ها خواست با تدبیر و تلاش، مواد پلاستیکی را جایگزین مواد قابل بازیافت کنند و با فرهنگ سازی و ارتقای مشارکت شهروندان، زمین را حفظ نمایند.

نوید انصاری مدیر اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه یک نیز گفت: برنامه های "هفته زمین پاک" از ۲ تا ۹ اردیبهشت ماه در منطقه یک برگزار شد و در این راستا پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه نیز با همکاری شهرداران ناحیه دو و کوهستان، مدیران و کارشناسان محیط زیست منطقه یک، اعضای خانه و کانون های محیط زیست، شورایاری محله درکه، کانون نوجوانان محله درکه و ... و با اجرای برنامه های نمایشی، میز خدمت از طرف مرکز بهداشت درکه همراه بود و در پایان به ۱۵ نفر به قید قرعه هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست