Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@04:35:55 GMT

پکن خواستار لغو تحریم‌ها علیه کره شمالی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۸۸۰۱

«هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه ادعای آمریکا درخصوص نقض تحریم‌های کره شمالی از سوی پکن را رد کرد.

به نوشته روزنامه «سیاتل تایمز»، چونیینگ در نشستی خبری گفت: «چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و یک قدرت بزرگ مسئولیت پذیر، همواره به طور جدی قطعنامه‌های شورای امنیت را اجرا کرده و به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: «در شرایط فعلی، تمام طرفین باید زمان و انرژی بیشتری برای تقویت روند حل و فصل سیاسی مسائل شبه جزیره کره صرف کنند و به تأثیر منفی تحریم‌ها بر روی این جامعه و زندگی آن‌ها توجه داشته باشد».

این دیپلمات چینی در ادامه گفت: «با تداوم گسترش اپیدمیک کووید-۱۹، یک بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهیم در سریع‌ترین زمان ممکن گفت‌وگوهایی درباره بندهای برگشت‌پذیر این قطعنامه آغاز کند و اصلاحات لازم را درخصوص تحریم‌ها، به‌خصوص در زمینه زندگی عادی مردم [کره شمالی] ایجاد کند تا شرایط برای رسیدن به راه‌حل سیاسی در شبه جزیره [کره] فراهم شود».

ژونیینگ این توضیحات را در واکنش به اظهارات روز گذشته (سه‌شنبه) «الکس وانگ» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کره شمالی بیان کرد. وانگ مدعی شده بود چین در حال دور زدن تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی است.

«کیم جونگ اون» کره شمالی و «دونالد  ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا  تاکنون سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند تا در ازای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، تحریم‌ها علیه کره شمالی لغو شوند اما این دیدارها هیچ نتیجه‌ای نداشته‌اند.

«برایان مک‌کئون» مشاور امور خارجه «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات، پیش از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود، در صورت دستیابی به پیروزی آمادگی دارد با کیم دیدار کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزارت امور خارجه چین تحریم های کره شمالی کره شمالی آمریکا وزارت امور خارجه چین تحریم های کره شمالی کره شمالی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا قرار است بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی به ما فناوری و تجهیزات حمل‌ونقل تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سید محمد آقامیری با بیان اینکه قرارداد با چین یک قرارداد بین‌المللی است و مشکلی ندارد، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های قرارداد را دولت تأمین می‌کند؛ بنابراین وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی در جریان قرار دارند.

وی افزود: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به شرکت‌هایی که قرار است به ما تکنولوژی و تجهیزات حمل و نقل تحویل دهند، فشار وارد می‌کنند و آن شرکت‌ها از همکاری با ما منصرف می‌شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران قراردادهای بین‌المللی زیادی در دهه اخیر بسته که قرارداد با چین نیز از همان دست قراردادها است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی کاملاً روی این قرارداد اشرافیت دارند و کسی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

آقامیری اضافه کرد: با توجه به اینکه قرارداد جنبه محرمانگی دارد، اعضای شورای شهر نمی‌توانند کپی بگیرند و از این دست به آن دست شود، اما می‌توانند با مطالعه قرارداد جزئیات را بررسی و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر 751107

دیگر خبرها

  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس