Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:40:04 GMT

289 هزار هکتار کشت پاییزه غلات در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۹۳۱۱

289 هزار هکتار کشت پاییزه غلات در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری 289 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل به کشت پاییزه غلات اختصاص یافته است.


خلیل نیکشاد ۱۲ آذر در جریان بازدید از کشت پاییزه در پارس‌آباد اظهار کرد: کشت پاییزه در استان اردبیل از مهرماه شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذرماه این فرآیند ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: کشت پاییزه در استان اردبیل از سواحل قزل‌اوزن در خلخال شروع شده و تا آخر آذرماه در سواحل ارس و در شهرهای زرخیر پارس‌آباد و بیله‌سوار به اتمام می‌رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اقبال کشاورزان به کشت غلات به ویژه گندم خبر داد و گفت: یکی از علل اقبال کشاورزان به کشت گندم، افزایش قیمت این محصول است که به نسبت سال‌های گذشته تا چهار هزار تومان افزایش یافته است.
نیکشاد افزود: افزایش قیمت غلات و خرید تضمینی آنها در سال زراعی جاری 40 تا 80 درصد بوده که این خود مشوقی برای افزایش تولید محصولات استراتژیک نظیر گندم و جو است.
وی با قدردانی از اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی این محصولات برای تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت غلات خاطر نشان کرد:‌ امیدواریم در اراضی آبی و دیم استان وضعیت مطلوبی را در کشت سال زراعی جاری شاهد باشیم که قطعا با نزول رحمت الهی در ماه‌های اخیر این امر محقق خواهد شد.
نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سال زراعی جاری 289 هزار و 500 هکتار از اراضی آبی و دیم استان به کشت گندم و غلات اختصاص یافته که تاکنون 217 هزار هکتار کشت انجام شده است.
وی بیان کرد: به اندازه کافی بذر، کود و سموم مورد نیاز برای کشاورزان استان تأمین شده و هیچ مشکلی در تأمین و توزیع این اقلام ضروری برای کشت پاییزه وجود ندارد.
نیکشاد ادامه داد: هر چند وضعیت خاص و شرایط ویژه‌ای را در کم آبی برای کشت پاییزه نداریم اما استقبال کشاورزان از روش آبیاری نوین نیز در جای خود قابل تحسین است که این امر به صرفه‌جویی در این حوزه کمک خواهد کرد.
وی در ادامه اضافه کرد: بارش‌های اخیر حجم ذخیره آب را در رود ارس و سد خداآفرین بالا برده و امسال در تأمین آب شبکه مغان در کشت پاییزه و بهاره مشکل خاص وجود نخواهد داشت.
نیکشاد اظهار کرد: با این شرایط مساعد انتظار می‌رود کشاورزان در مصرف آب دقت کرده و زمینه تولید محصولات با کیفیت را همراه با صرفه‌جویی در منابع آب فراهم کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: امیدواریم با تولید محصول با کیفیت در سال زراعی جاری که 800 هزار تن غلات را شامل می‌شود، علاوه بر نیاز استان، نیاز سایر مناطق را نیز تأمین کنیم که 75 درصد این محصولات شامل گندم و جو می‌باشد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کشت پاییزه نان و غلات سال زراعی جاری استان اردبیل کشت پاییزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان