Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، سیدعلی لدنی‌نژاد مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران عصر چهارشنبه در جلسه‌ای با رئیس شورای شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷ پروژه فاضلابی با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان در سطح شهر اسلامشهر برای تکمیل احداث شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب در حال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: منطقه جنوب غربی استان تهران دارای آمار جمعیتی زیاد با نرخ رشد بالا که خدمات‌رسانی را سخت کرده و نیازمند همراهی، همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان با مجموعه آبفا بوده و این همکاری برای خدمت به مردم و رفع زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه از ضرورت و حساسیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران با بیان اینکه طی تابستان‌های ۹۸ و ۹۹ هیچ چالشی در شهرهای تحت پوشش نداشتیم، بیان کرد: فقر منابع آبی مهم‌ترین چالش اساسی ما به خاطر بافت و موقعیت جغرافیایی منطقه است که هم از لحاظ کمیت و هم از نظر کیفیت با آن روبه‌رو هستیم و برای رفع این مشکل از مسافت ۸۰- ۹۰ کیلومتری شمال شرق و غرب تهران آب را به منطقه جنوب غرب انتقال و در اختیار مشترکان قرار می‌دهیم.

لدنی‌نژاد با اشاره به ادغام آبفای شهری و روستایی، تأکید کرد: از زمان تحویل گرفتن آبفای روستایی تمام تلاش ما افزایش کیفیت خدمات به مشترکان است و در حال حاضر در سطح شهرهای تابعه شهرستان اسلامشهر بالغ بر ۲۱۸ هزار مشترک آب داریم که این میزان مشترک معادل یک و نیم برابر مشترکان برخی از استان‌ها است.

وی با اشاره به وجود ۶۰ هزار مشترک فاضلاب در اسلامشهر، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۸۳۰ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در این منطقه وجود دارد و با توجه به گستردگی خطوط ممکن است در برخی از نقاط شکستگی و ترکیدگی لوله رخ دهد که امدادرسانی سریع مهم‌ترین دغدغه برای جلوگیری از هدر رفت آب است.

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران یادآور شد: در بحث فاضلاب نیز با توجه به ایجاد و احداث ۱۰۵ کیلومتر شبکه خطوط جمع‌آوری و انتقال فاضلاب در اسلامشهر از حجم عظیمی تأسیسات برخوردار هستیم که قطعاً در این حجم از تأسیسات کاستی‌ها و نواقصی هم ممکن است وجود داشته باشد.

لدنی‌نژاد ابراز کرد :ما دستگاه خدمات‌رسان و در کنار شهرداری‌ها هستیم و هماهنگی‌های لازم با شهرداری‌ها را داریم ولی ایده‌آل ما این است که تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز، تلفن و غیره هم‌زمان طرح‌های خدماتی را در سطح منطقه اجرا کنند؛ متأسفانه عدم هماهنگی‌ها و مسائل مختلف و عدم تأمین به موقع اعتبارات مانع از انجام این کار می‌شود که باید به نوعی این مسئله مدیریت شود.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات آبفا از طریق دریافت حق انشعابات تأمین می‌شود، ادامه داد: از تیرماه سال ۹۸ تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۶۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز از سطح شهرهای تحت پوشش آبفای جنوب غربی استان تهران جمع‌آوری شده که همواره وجود انشعابات غیرمجاز آسیب جدی برای شبکه آب‌رسانی داشته و ضمن اینکه از لحاظ شرعی و قانونی مصرف آب غیرمجاز هم خلاف است و تبعات ناگواری به همراه دارد.

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران با اشاره به ضرورت توجه به مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان و داشتن مخزن ذخیره آب در هر ساختمان، خاطرنشان کرد: با توجه به این که تأسیسات فاضلاب گران‌ترین خدمات شهری و کار جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب کار سخت و دشواری است ایجاد این چرخه بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست و در عین حال دولت هم در تأمین اعتبارات این پروژه سهمی دارد که طی ماه گذشته دولت بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث و تکمیل شبکه فاضلاب شهرستان اسلامشهر تخصیص و پرداخت کرده است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: فاضلاب استان تهران آب منابع آبی مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه سلامت شهید فرهی گفت: هدف از ساخت پایگاه‌های سلامت، ارائه خدمات بهینه به مردم در یک فضای فیزیکی با استاندارهای مطلوب وزارت بهداشت است.

فرهادی افزود: با اجرایی شدن برنامه سلامت خانواده (نظام ارجاع با پزشکی خانواده) در شهر برازجان، خوشبختانه تاکنون ۳۷ پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که تعدادی از این پایگاه‌ها در فضای مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۸۳۱ میلیارد ریال در حال احداث است و سه پروژه بهداشتی، پانسیون پزشکان دالکی، پایگاه سلامت شهید فرهی و پانسیون پزشکان رود فاریاب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن‌ها آغازشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: سه پروژه مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، رود فاریاب و امیرالمؤمنین شهر برازجان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 6088254

دیگر خبرها

  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد