Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری چهارشنبه شب طی سخنانی در مجمع عمومی از سازمان ملل متحد خواست تا تدابیر فوری برای اجرای قطعنامه‌ها و مصوبات این نهاد بین المللی برای پایان دادن به اشغال اراضی عربی از سوی رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

وی گفت: متأسفانه ناتوانی جامعه جهانی در اجرای مصوبات خود در این خصوص، موانع دستیابی به صلح در منطقه را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد افزود: هرگز از حق خود در باز پس‌گیری اراضی اشغالی به وسیله همه ابزارهایی که منشور سازمان ملل و قوانین بین الملل آن را مشروع می‌داند، صرف نظر نخواهیم کرد.

جعفری اضافه کرد، سوریه اقدام دولت آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه اشغالی و قدس اشغالی و حمایت واشنگتن از «جنایت قرن» را محکوم می‌کند و آن را اقدامی یک جانبه از سوی طرفی می‌داند که صلاحیت سیاسی یا قانونی در تصرف اراضی که متعلق به آن نیست را ندارد.

نماینده سوریه ادامه داد: اشغالگری اسرائیل بدون حمایت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی  برخی کشورها به ویژه آمریکا، ادامه نمی‌یافت و بدتر نمی‌شد.

وی بیان کرد: سوریه مجددا بر موضع قاطع و اصولی خود در حمایت از حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و برپایی کشور مستقل خود و حق بازگشت پناهندگان به منازلشان تاکید می‌کند.

جعفری افزود: برخی از کشورها با نفوذ در سازمان ملل متحد و در رأس آنها آمریکا به صورت مستقیم شریک اشغالگران صهیونیست در جنایت علیه مردم و کشور ما هستند.

بلندی‌های جولان همواره بخشی از خاک سوریه از زمان استقلال این کشور بوده است و اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال این بلندی‌ها در جریان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در ژوئن سال ۱۹۶۷، تغییری در وضعیت تاریخی و نیز حقوقی بلندی‌های جولان نمی‌دهد.  
گرچه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۱ میلادی قوانین داخلی خود را به این منطقه تسری داد که از نظر حقوقی، به منزله انضمام اعلام نشده آن به خاک فلسطین اشغالی بود، اما جامعه بین‌المللی هیچگاه این اقدام را به رسمیت نشناخته و بلندی‌های جولان را همچنان اراضی اشغال شده در جنگ تلقی می‌کند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد سوریه دولت آمریکا رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد سوریه دولت آمریکا رژیم صهیونیستی سازمان ملل متحد سوریه دولت آمریکا رژیم صهیونیستی اخبار کنکور سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد

اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس می‌گوید که طی سه ماه مذاکرات برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه، «گام‌هایی رو به جلو» برداشته شده است.

وی افزود: من فکر می‌کنم میانجی ها، برادران ما در مصر و قطر، کار خوبی انجام می‌دهند. به همین دلیل است که ما همچنان امیدواریم که به هدف اصلی یعنی آتش بس کامل و خروج از جنگ غزه دست یابیم.

با این حال، حمدان با اشاره ضمنی به سنگ اندازی آمریکا در روند مذاکرات آتش بس گفت که اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد، جنگ می‌تواند فوراً پایان یابد.

حمدان به الجزیره گفت: ما باید در مورد موضع واقعی ایالات متحده صحبت کنیم، زیرا این موضوع اصلی است که بر موضع اسرائیلی‌ها و عمدتاً نتانیاهو تأثیر می‌گذارد. اگر دولت ایالات متحده به صراحت به نتانیاهو گفته باشد، دیگر بس است... من به شما اطمینان می‌دهم که این اتفاق خواهد افتاد (جنگ پایان می‌یابد و آتش بس برقرار می‌شود).

پیش از این، رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که این رژیم با پایان دادن به جنگ غزه در ازای معامله مبادله‌ای با جنبش حماس فلسطین موافقت نمی‌کند.

مصر و قطر در تلاش برای دستیابی به یک آتش بس جدید در غزه و تبادل اسرا بین رژیم اشغالگر و حماس را رهبری می‌کنند.

تل آویو تخمین می‌زند که ۱۳۳ اسیر صهیونیستی در غزه وجود دارد، در حالی که حماس اعلام کرد که ۷۰ نفر از آنها در حملات خصمانه ارتش صهیونیستی کشته شدند. از سویی دیگر رژیم صهیونیستی دست کم ۹۵۰۰ اسیر فلسطینی را در زندان‌های خود دارد.

حماس متعهد به پایان دادن به جنگ، عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی، آزادی اسرا، بازگشت آوارگان به مناطق خود، ورود کمک‌های بشردوستانه کافی و پایان محاصره، به عنوان بخشی از هرگونه معامله تبادل اسرا است.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را در نوار غزه به راه انداخته است که ۳۴۶۵۴ شهید و ۷۷۹۰۸ مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، علاوه بر تخریب گسترده زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها، موجب ایجاد بلایای طبیعی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • مقام صهیونیست: آمریکا از جنگ خسته شده است
  • نتانیاهو به پایان نزدیک می‌شود
  • مأموریت دشوار بلینکن
  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد