Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت وام‌هایی که قرار است سازمان سینمایی برای جبران خسارت کرونا به سینماداران پرداخت کند، گفت: واجدین شرایط دریافت وام، به بانک‌ها معرفی شده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی وام‌های مورد نظر پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی سینماها، توضیح داد: تا امروز که جلسه‌ای مبنی‌بر بازگشایی سینماها برگزار نشده است و می‌توان گفت در شرایط فعلی سینماها تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن سینماداران توضیح داد: البته این را باید بگویم تا زمانی که فیلم خوب اکران نشود، بازگشایی سینماها معنایی ندارد، سینما زمانی باز خواهد شد که فیلم خوب اکران شود، این در حالی است که کارگردانان و تهیه‌کننده‌ها علاقه‌ای به اکران فیلم‌های خود در شرایط فعلی ندارند، به همین دلیل باید شرایط مناسبی برای اکران فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تهیه‌کنندگان سینمایی زمانی پیشنهاد اکران فیلم‌های خود را می‌دهند که بتوانند بازگشت سرمایه مناسبی در حد سرمایه تولید خود داشته باشند، توضیح داد: تصور کنید که شرایط فعلی مساعدتر شود و اگر هم ویروس کرونا وجود داشته باشد، مردم یاد بگیرند که چطور در کنار این ویروس زندگی کنند، در چنین وضعیتی می‌توان سینماها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز کرد و در چنین شرایطی با حضور مردم در سینماها، می‌توان امید به دریافت اجازه اکران فیلم‌های خوب داشته باشیم.

صابری گفت: مشکل دیگری که در حال حاضر با آن مواجه هستیم تامین هزینه‌های جاری سالن‌های سینما است که نسبت به یک سال گذشته چندین برابر شده است، به عنوان مثال پیش از این پروژکتور ۶۷۰۰ را می‌خریدیم ۸۰ میلیون تومان، که در حال حاضر ۵۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود، یک لامپ پروژکتور را اگر ۳ میلیون تومان می‌خریدیم الان باید ۳۵ میلیون تومان برای آن پرداخت کنیم.

صابری در پایان گفت: در حال حاضر سینماها با اینکه بسته هستند اما باید هزینه آب، برق و گاز را پرداخت کنند، به عنوان مثال سینما قدس با اینکه تعطیل است ماهی ۲ میلیون تومان پول برق پرداخت می‌کند. البته ما از سازمان سینمایی خواسته‌ایم در این زمینه ما را همراهی کنند و در همین راستا پیش از این سازمان سینمایی اعلام کرده بود که هزینه‌های قبض تیر تا شهریور را پرداخت می‌کند که هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

کد خبر 5086335 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا صابری ویروس کرونا سالن سینما محسن فخری زاده تئاتر ایران فیلم کوتاه چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت موسیقی ایرانی ویروس کرونا سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر آلبوم موسیقی رادیو نمایش نمایش رادیویی فیلم سینمایی حضور هنر ایران در جهان ترور دانشمندان هسته ای سازمان صداوسیما میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته

تین نیوز

مدیرعامل پویش پژوهان از افزایش ۱۰ برابری هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها طی ۵ سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ارائه کمک های نقدی در صنعت ریلی خصوصاً در زمینه حمل مسافر، در همه دنیا متداول است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محمد حسین پیروزی مدیرعامل گروه صنعتی پویش پژوهان (FPSCO) با اشاره به افزایش روز افزون هزینه های تامین و نگهداری  لوکوموتیو، اظهار کرد: تنها طی پنج سال گذشته، هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

پیروزی تصریح کرد: پشتیبانی از نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از این بخش مهم صنعت حمل و نقل، تاکید کرد: ارائه کمک های نقدی در صنعت ریلی خصوصاً در زمینه حمل مسافر، در همه دنیا متداول است.

پیروزی افزود: با در نظر داشتن محدودیت هایی که موجب عدم امکان افزایش قیمت در صنعت حمل و نقل ریلی می شود و قیمت بالای هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها، حمایت دولت و تخصیص بودجه مناسب باید از اولویت های دولت باشد.

پیروزی خاطرنشان کرد: جهت رفع بحران کمبود لوکوموتیو در سال جاری و به منظور تقویت ناوگان، با نگهداری و تعمیر به موقع و بازسازی و تعمیرات اساسی لوکوموتیوهای متوقف، می توان به شرائط مناسبی در حمل و نقل ریلی رسید.

 مدیرعامل پویش پژوهان تاکید کرد: تخصیص بودجه و تامین نقدینگی جزو ضروریات است تا بتوان انتظار اقدامات مناسب از طرف پیمانکاران نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها به منظور افزایش لوکوموتیوهای در گردش را داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • «تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • افشاگری عبدالرضا داوری درباره شهردار تهران/ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی
  • سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد گیلان می شود