Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:16:26 GMT

آموزش، زیربنای اثرگذاری محدودیتهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۰۶۸۴

آموزش، زیربنای اثرگذاری محدودیتهای کرونایی

فرهنگ‌سازی و بدل شدن یک رفتار به عادت و رواج آن در جامعه باید از سنین پایه، کودکان و نوجوانان آغاز گردد تا این عادت‌ها در نسل آینده ماندگار و عادی شود که در چنین شرایطی آموزش به عنوان زیربنای فرهنگسازی در جامعه و تربیت نسل آینده‌ساز کشور در خط مقدم قرار دارد.

سال تحصیلی جاری و شروع فصل مشق و کتاب و آموزش، رنگ و بوی سالهای گذشته را نداشت و کرونا و دغدغه همگانی حفظ سلامتی فرزندان ایران‌ زمین بر همه چیز سایه افکنده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که همه کارشناسان آموزش و متولیان این امر متفق‌القول بر این باورند که آموزش، تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست و نباید متوقف ‌شود و روند آماده کردن نسل آینده‌ساز کشور برای کسب دانش و ورود به میدان تصدی امور جامعه امری خطیر و حیاتی برای همه آنهاست، جنبه آموزش بهداشت فردی و عمومی با محوریت حفظ سلامت خود و دیگران چهره جدیدی به سال تحصیلی جاری بخشید.

روند شیوع بیماری کووید ۱۹ و افت و خیزهای تعطیلی آموزش حضوری در مدارس و تمام آنچه در اواخر سال تحصیلی گذشته و جاری گذشت یک نکته اصلی را به تمامی دانش‌آموزان و تمام گروههای سنی گوشزد کرد که بهداشت فردی و رعایت آن نکته اصلی در سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری است.

استان خراسان رضوی با برخورداری از بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی و بیش از ۱۷ هزار دانش آموز استثنایی که حدود ۱۴ درصد دانش‌آموزان استثنایی کشور را در خود جای داده است نقش مهمی در این آموزشها دارد.

افزایش درک دانش‌آموزان از مسائل بهداشتی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه میزان درک و آگاهی دانش‌آموزان از رعایت بهداشت و اصول مسائل قرنطینه نسبت به اوایل شیوع کرونا بسیار افزایش یافته است گفت: امروزه شاهدیم که اگر حساسیت رعایت این مسائل برای بزرگترها نسبت به گذشته کمتر شده، دانش‌آموزان ضرورت رعایت مسایل بهداشتی و اصل ماندن در خانه را به والدین یادآوری می‌کنند.

صفدر سلطانی افزود: پیش از این شاید بسیاری از دانش‌آموزان مدت زیاد دستهایشان را نمی‌شستند یا فاصله از فرد بیمار را رعایت نمی‌کردند اما این روزها نه تنها این مسائل را رعایت می‌کنند بلکه آن را به دیگران نیز گوشزد می‌نمایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه برآموزشهای درسی به دانش آموزان، مسائل بهداشتی و ضرورت رعایت آن نیز به آنان ارائه می‌شود تا از این طریق بتوان بر رفتار آنان، والدین و سایر اعضای خانواده اثر گذاشت.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کرونا فرصتی ایجاد کرد تا زمینه رشد و توسعه آموزشها و رعایت اصول بهداشتی به خوبی فراهم آید ضمن اینکه با توجه به نبود تجربه قرنطینه و اصول و قواعد آن علاوه بر اطلاع رسانی و نقش رسانه ها در آموزش این اصول به مردم، دانش آموزان نیز می‌توانند نقش مهمی در توسعه و تسری آموزشها ایفا کنند.

پررنگ شدن نقش مربیان بهداشت مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با بیان اینکه پروتکلهای بهداشتی در مدارس و در زمان آموزش حضوری به خوبی و با نظارت کامل رعایت می‌شود، گفت: در حال حاضر که آموزش حضوری در مدارس به صورت سراسری تعطیل است بر آموزش غیرحضوری درسی و مسایل بهداشتی تاکید می‌شود.

قاسمعلی خدابنده افزود: در این میان بیش از هر زمانی به اهمیت بهداشت و کار مربیان بهداشت در مدارس توجه و بها داده شده است.

وی ادامه داد: جذب و استخدام مراقبان و مربیان بهداشت که در این وزارتخانه آغاز شده است رویداد خوبی در حوزه سلامت دانش‌آموزان است که با توجه به شیوع کرونا و درک واقعی از ضرورت این حرفه محقق گردیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا محیط امن و سالم برای دانش‌آموزان فراهم کنیم گفت: با رفع محدودیتها و بازگشایی مجدد مدارس نگرانی از بابت ادامه اجرای پروتکلهای بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، دستکش و کم کردن زنگ آموزش تا ۳۵ دقیقه وجود ندارد.

کاهش تعداد مبتلایان و بستری شدگان کرونا در خراسان رضوی

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه به خبرنگار گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون تعداد مبتلایان و بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی به طور نسبی کاهش یافته است.

دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: تعداد بیماران بستری شده در مراکز درمانی خراسان رضوی ابتدای آذرماه بطور میانگین روزانه ۳۴۰ نفر بود که این تعداد اکنون به ۲۷۰ نفر در روز کاهش یافته است.
وی ادامه داد: اکنون هزار و ۸۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی تحت درمان قرار دارند که این تعداد در ابتدای آذرماه ۲ هزار و ۸۰ نفر بود.
دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه ۱۵۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستانهای زیرپوشش این دانشگاه بستری می شوند که این تعداد در ابتدای آذر ماه ۲۷۰ نفر در روز بود.
وی افزود: گرچه تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا نیز طی ۱۰ روز گذشته کاهش یافته است اما همچنان آمار مرگ و میر زیاد است و همت عمومی در رعایت پروتکل های بهداشتی را می طلبد.
رحیمی ادامه داد: هم اکنون ۴۴۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند.

وی گفت: کاهش تعداد مبتلایان سرپایی و بستری در خراسان رضوی صرفاً به محدویت های کرونایی از ابتدای آذرماه مربوط نمی شود چرا که نتایج این محدودیت ها ۱۴ روز بعد خود را به طور واقعی نشان می دهد.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کاهش تعداد مبتلایان به کرونا اغلب مربوط به محدویت های اعمال شده در شهرستانهای با وضعیت بحرانی کرونا از ۱۵ آبان ماه تاکنون بوده است و آموزش افراد برای رعایت بیشتر پروتکلهای بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا، موجب موفقیت بیشتر طرح محدودیتهای کرونایی خواهد شد.
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و با فوت ۳۶۲ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون ۶۸۸ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش محدودیت های کرونا ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش محدودیت های کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مبتلایان ابتدای آذرماه آموزش و پرورش دانش آموزان اطلاع رسانی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی سیاهکالی مرادی در بازدید از آموزش عملی میدان تیر دانش آموزان استان قزوین در تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: امسال در راستای بخش عملی درس آمادگی دفاعی بیش از ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر استان در میدان تیر حضور پیدا خواهند کرد و آموزش نظامی خواهند دید.

وی افزود: این آمار ۶ هزار دانش آموز پسر است که آموزش خود را در میدان تیر تیپ ۸۲ سپاه استان خواهند دید و همچنین ۴ هزار دانش آموز دختر که در سالن‌های شبیه سازی سلاح آموزش خواهند دید.

این مسؤول تاکید کرد: در کنار آموزش نظامی با حضور مربیان مجرب، آموزش‌های اعتقادی و بصیرتی نیز برای دانش آموزان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088016

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت