Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@11:46:14 GMT

آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۱۰۲۸

آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، سفر «رستم امامعلی» به روسیه؛ مانور قدرت با رنگ و بوی اقتصاد، تاسیس واحد پلیس نظامی در پایگاه هوایی «کانت» روسیه در قرقیزستان و نشست سران شورای امنیت سازمان پیمان امنیت جمعی؛ تنها بخشی از مهم‌ترین اخبار آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته است.

ایجاد مرکز بین المللی توسعه مهندسی نفت و گاز در قزاقستان

در راستای اجرای دستور رئیس جمهور قزاقستان در مورد توسعه حوزه مهندسی مکانیک، توافقنامه‌ای در زمینه ایجاد مرکز بین المللی توسعه مهندسی نفت و گاز در این کشور به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری دوجانبه محور دیدار معاون وزیر خارجه تاجیکستان با مقامات امارات و افغانستان

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان به طور جداگانه با وزیر دولت در امور بین‌المللی امارات و وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر «رستم امامعلی» به روسیه؛ مانور قدرت با رنگ و بوی اقتصاد

اولین سفر رسمی رئیس مجلس تاجیکستان به روسیه با هدف حل موضوع مهاجران کاری نشان از این موضوع دارد که وی در راه رسیدن به بالاترین پست ریاست جمهوری در این کشور مصمم است.

تاسیس واحد پلیس نظامی در پایگاه هوایی «کانت» روسیه در قرقیزستان

یک مقام نظامی روسیه از تأسیس و فعالیت یک واحد پلیس نظامی در پایگاه هوایی «کانت» روسیه در قرقیزستان خبر داد.

رایزنی مقامات ترکمنستان و عربستان برای توسعه روابط اقتصادی

سفیر ترکمنستان در ریاض و سفیر عربستان در عشق آباد با نماینده وزرات خارجه ترکمنستان به صورت ویدئو کنفرانس با یکدیگر دیدار و چشم‌انداز توسعه روابط بین دو کشور را بررسی کردند.

ازبکستان اولویت‌دارترین مسیر گردشگری هند

یکی از مجله‌های مهم گردشگری هند در گزارشی، ازبکستان را به عنوان اولویت‌دارترین مسیر گردشگری این کشور اعلام کرد.

کمک 2.5 میلیون دلاری ژاپن برای بورس تحصیلی کارمندان تاجیک

وزیر دارایی تاجیکستان و رئیس نمایندگی آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن در این کشور توافقنامه ارائه کمک بلاعوض برای اجرای «پروژه بورس تحصیلی برای آموزش کادر دولتی» به امضا رساندند.

نشست سران شورای امنیت سازمان پیمان امنیت جمعی

به ریاست روسیه، نشست سران شورای امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیدار مقامات تاجیک و روس؛ بهبود شرایط مهاجرین کاری در دستور کار

وزیر کار، مهاجرت و اشتغال تاجیکستان با سفیر روسیه در دوشنبه دیدار و موضوع ثبت نام، اقامت و اشتغال مهاجران کاری تاجیک در قلمرو این کشور را بررسی کردند.

شانزدهمین دور رایزنی‌های سیاسی ازبکستان و آلمان برگزار شد

شانزدهمین مرحله رایزنی‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه ازبکستان و آلمان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

دیدار سفیر تاجیکستان با وزیر مسکن و خدمات شهری روسیه

سفیر تاجیکستان در روسیه با وزیر ساخت و ساز، مسکن و خدمات شهری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آسیای مرکزی افغانستان روسیه نفت بین المللی امنیت جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان بنادر و دریانوردی، شایسته مراد زاده معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان در دیدار با علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی بر علاقه مندی دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در بندر چابهار تاکید کرد.

معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان در این نشست افزود: روابط دو جانبه تجاری و اقتصادی بین تهران و دوشنبه در سطح خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک بین ایران و تاجیکستان، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته سطح روابط اقتصادی و جابه‌جایی کالا بین دو کشور رو به رشد بوده و افزایش یافته است.

مراد زاده همچنین از علاقه تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار خبر داد.

اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشور‌های فارسی زبان

در این دیدار همچنین علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران نیز با اشاره اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشور‌های همسایه به ویژه با کشور‌های فارسی زبان، تاکید کرد: رویکرد تهران در توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشور‌های همسایه، منافع برد- برد و اشتراکی برای همه فعالان اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و اهتمام وزیر راه وشهرسازی ایران برای اتصال بندر چابهار به راه‌آهن سراسری کشور در یک سال آینده، تاکید کرد: با حضور دولت هند و سرمایه‌گذاری یک شرکت هندی در بندر چابهار، علاوه بر ارتقای ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی این بندر، عملکرد تخلیه و بارگیری بندر چابهار نیز به بیش از پنج میلیون تن افزایش یافته است.

صفایی با بیان اینکه آینده تجاری و بازرگانی بسیار خوبی در انتظار بندر چابهار است، افزود: هم اکنون کشتی‌های لاینر به صورت مستقیم از هند و چین در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری می‌کنند.

وی با استقبال از سرمایه‌گذاری زیرساختی دولت و شرکت‌های خصوصی مورد تایید تاجیکستان در بندر چابهار برای ساخت محوطه لجستیکی در این بندر تاکید کرد: مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد.

به گفته صفایی، سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار، از آن برای ترانزیت کالا‌های کشورش و کالا‌های سایر کشور‌ها استفاده کند و از تسهیلات و تخفیفات ترانزیتی بندر چابهار بهره ببرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد