Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا مختاری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: قیمت تمام شده هر واگن باری ساخت واگن‌پارس اراک از هر هشت میلیارد تا ۲۰ میلیارد ریال متغیر است.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۸۰ واگن باری و مسافری امسال در شرکت واگن‌پارس اراک تولید شده که ۳۱۰ دستگاه آن به شرکت‌های بهره‌بردار تحویل شده است و در وارد ناوگان ریلی کشور فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک قیمت تمام شده واگن مسافری را ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۱۵ واگن ساخته شده امسال این واحد ریلی از نوع مسافربری است.

مختاری بیان کرد: تولید ۷۰۰ دستگاه واگن مسافربری ی و باری برای امسال در شرکت واگن‌پارس اراک هدفگذاری شده اما به‌‍دلیل کمبود نقدینگی شرکت‌های بهره‌بردار و تاخیر در پرداخت تسهیلات ، این مهم تاکنون محقق نشده است.

وی اظهار داشت: روند صعودی قیمت مواد خام و اولیه موجب شده که شرکت‌های بهره بردار به تنهایی توان پرداخت تمامی قیمت واگن‌ها سفارش شده را نداشته باشندو نیاز است که در این راستا دولت با تدابیر ویژه حمایت از تولید را لحاظ کند.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک افزود: در صورت پرداخت تسهیلات  به شرکت‌های بهره‌بردار امکان تحقق برنامه‌های هدفگذاری شده در واگن پارس وجود دارد.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده  و به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

برچسب‌ها استان مرکزی توسعه ایران تولید داخلی شرکت واگن سازی پارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی توسعه ایران تولید داخلی شرکت واگن سازی پارس استان مرکزی توسعه ایران تولید داخلی شرکت واگن سازی پارس اخبار کنکور شرکت واگن پارس اراک شرکت های بهره بردار واگن باری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است