Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروی «رمدسیویر» به اندازه کافی در مراکز درمانی کرمانشاه موجود است.

دکتر قباد محمدی اظهار کرد: روزانه  ۴۰۰ عدد داروی «رمدسیویر» در مراکز درمانی استان توزیع می شود و در حال حاضر کمبودی در زمینه این دارو در استان نداریم.

وی افزود: داروی رمدسیویر دارویی ضد ویروسی است که طبق دستورالعمل‌های پزشکی برای بیماران کرونایی بستری تجویز می‌شود و استفاده آن برای بیماران سرپایی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی اظهار کرد: در تمام بیمارستان‌هایی که بیمار کرونایی دارند، داروی رمدسیویر توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در آبان ماه با توجه به شیوع بیشتر ویروس کرونا روزانه به ۶۰۰ عدد داروی رمدسیویر نیاز بود، اما با اجرای محدودیت‌ها از تعداد بستری‌ها کاسته شده و این میزان به روزانه ۲۵۰ عدد رمدسیویر رسیده و در حال حاضر برای یک هفته داروی رمدسیویر در استان ذخیره داریم.

محمدی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه گر این دارو را برای بیماران بستری تحت پوشش دارند، عنوان کرد: قیمت هر عدد رمدسیویر ۷۰۰ هزار تومان است که ۹۰ درصد آن را بیمه و ۱۰ درصد آن را بیمار پرداخت می‌کند.

توزیع واکسن آنفلوآنزا در هفته آینده

محمدی همچنی با اعلام اینکه تاکنون  ۳۳ هزار دُز واکسن ‌آنفلوآنزا در استان تزریق شده گفت: این واکسن به صورت رایگان در اختیار کادر بیمارستانی، مادران باردار و افراد دارای بیمار زمینه‌ای قرار گرفته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: هفته آینده نیز 2400 عدد واکسن آنفلوانزا برای کودکان زیر پنج سال دارای بیماری‌ زمینه‌ای، با قیمت هر عدد ۱۲۰ هزار تومان در سطح استان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه با همه علیه کرونا رمدسیویر كرمانشاه استانی اجتماعی داروی رمدسیویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۳۹ درصد سرقت تجهیزات شبکه برق در استان کاهش و وصول مطالبات ۸۶ درصد افزایش و شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه از گرید A به A+، در خدمتگزاری به مردم ارتقاء یافته است.

وی توسعه شبکه برق، اصلاح انشعاب‌های فرسوده، فرهنگ سازی و تشویق مشترکان به مدیریت مصرف را از جمله برنامه‌های این شرکت برای گذر از اوج بار تابستان امسال دانست.

مرادی به ۱۸۰ اقدام ابلاغی وزارت نیروی برای مدیریت مصرف برق در اوج بار مصرف تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی در این ایام باید جلوگیری کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه