Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به همراهی آستان مقدس فاطمی (س)، مسجد مقدس جمکران، سازمان تبلیغات اسلامی استان و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه استان با محدودیت‌های کرونایی گفت: نظارت‌ها و بازدید‌های انجام گرفته نشان می‌دهد اماکن متبرّکه و مشاهد مشرّفه استان تلاش‌های خوبی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در هفته‌های اخیر داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالی پور افزود: حدود ۷۵۰ مسجد در استان وجود دارد که برخی از آن‌ها در دو هفته اخیر و برای جمع آوری کمک‌های مؤمنانه مردمی باز بوده اند و البته برخی نیز اقدام به برگزاری نماز جماعت داشتند که تذکر‌های لازم به آنان داده شد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم سپس به ایام سالگرد وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره وعنوان کرد: به هر حال هر سال و در این ایام، شهر قم میزبان جمعیت عزادار چند صد هزار نفری بود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که امسال و در این مناسبت، کاهش محسوسی در میزبانی قم از زائران و عزاداران ایام وفات حضرت کریمه اهل بیت (س) مشاهده شده است.

عالی پور اضافه کرد: البته برخی عزاداری‌های محدود هم انجام شد که باید گفت این عزاداری‌ها به صورت خودجوش بود،فصل سرما در پیش است و انتظار می‌رود تا فضا‌های بیشتری از حرم مطهر حضرت معصومه (س) در اختیار زائران قرار گیرد.

او ادامه داد: البته اگر بازگشایی برخی بخش‌های حرم مطهر عملی شود، تردیدی نیست که مسئولیت این امر با خود مدیریت آستان مقدس فاطمی (س) خواهد بود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تصریح کرد: نباید فراموش کرد که هدف از إعمال محدودیت‌های کرونایی، جلوگیری از تجمع و تراکم جمعیت است و این امر به معنای تعطیل کردن اماکن متبرّکه یا جلوگیری از حضور مردم در این اماکن معنوی نیست.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون استانداری قم آستان مقدس حضرت معصومه محدودیت های کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح حافظان نور با حضور  یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستانهای کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود