Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:55:59 GMT

حل مشکل توزیع کالا با سامانه جامع تجارت

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۱۴۹۱

حل مشکل توزیع کالا با سامانه جامع تجارت

ایسنا/زنجان معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی استان زنجان گفت: بسیاری از مشکلات حوزه بازرگانی و تجارت با سامانه جامع تجارت حل می‌شود.

امیرعلی مسیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت سامانه جامع تجارت، اظهار کرد: سامانه تجارت، سامانه‌ای است که به واسطه ایجاد شفافیت در آمار تجارت با قاچاق کالا، احتکار، رانت، فساد اداری و تبعیض اقتصادی مبارزه و به قرار گرفتن ایران در تراز جهانی تجارت خارجی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه جامع تجارت ایران مکانیسمی تسهیل‌کننده در حیطه امور بازرگانی با هدف ایجاد ارتباط بین تجار و بازرگانان با دستگاه‌های ذی‌ربط طراحی شده و مانند چتر سامانه‌ای است که از طریق آن ساماندهی کارت‌های بازرگانی، ثبت سفارش و عملیات ارزی اجرایی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: سامانه جامع ایران شامل ۱۳ زیر سامانه با عناوین سامانه تجارت خارجی، داخلی، نیما، شناسه کالا، گواهی امضا الکترونیک، انبارها، مجوزها، شناسه رهگیری، همتا، ضوابط تجاری، گذرگاه سرویس‌های سامانه جامع تجارت، یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری و تخصیص تایر است و هر کدام از این سامانه در حوزه مشخص به ارائه خدمات در حوزه‌های مشخص شده خود می‌پردازد.

مسیبی تصریح کرد: بر اساس اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیک، وظایفی برای سامانه تجارت ایران مشخص شده است. اولین وظیفه، تسهیل تجارت با استفاده از ابزارها، امکانات و مدل‌های استاندارد تجارت الکترونیک در سطح ملی و بین‌المللی و دومین وظیفه ایجاد یک واحد تجاری مشخص برای تعاملات ملی و بین المللی در تجارت الکترونیک است.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: در حال حاضر توزیع تایر به عنوان یکی از اقلام اساسی از طریق این سامانه انجام می‌شود و همین مکانیزه و شفافیت سبب شده که مشکلی که در ماه‌های گذشته در بازار وجود داشت، کمتر شده و با ورود توزیع سایر کالاها به این سامانه شفافیت ایجاد شده از احتکار و یا عرضه خارج از شبکه پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سامانه جامع تجارت زنجان سامانه جامع تجارت تجارت خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • کدام بیمارستان‌ها به سامانه نوبت دهی الکترونیک متصل نیستند
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک