Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@16:40:43 GMT

مشارکت ۴.۵ میلیون نفر در عرضه اولیه سهام «چخزر»

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۱۵۹۱

مشارکت ۴.۵ میلیون نفر در عرضه اولیه سهام «چخزر»

هفدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران با کشف قیمت ۲۵ هزار ریالی هر سهم شرکت صنایع چوب خزر کاسپین در نماد «چخزر» پایان پذیرفت. به گزارش پول نیوز، امروز دوازدهم آذرماه ۹۹ و در جریان تخصیص سهام عرضه اولیه چخزر که ثبت سفارش آن برای عموم خریداران روز گذشته رقم خورده بود، تعداد ۴ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۷ کد معاملاتی مشارکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان این تعداد مشارکت‌کننده نیز به ۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۳۸ کد معاملاتی حداکثر ۷ سهم شرکت چوب خزر کاسپین تخصیص پیدا کرد.

در این عرضه اولیه تعداد سهامی که به عموم خریداران عرضه شد، تعداد ۳۰ میلیون سهم و سهمیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز ۵ میلیون سهم بود که این تعداد سهام در مجموع ۱۷.۵ درصد از کل سهام شرکت چوب خزر کاسپین را شامل می‌شد.

روز گذشته مدیرعامل این شرکت در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه با اشاره به اینکه این شرکت تولیدی، زیرمجموعه شرکت تامین اجتماعی (شستا) محسوب می‌شود، گفته بود: در دو مجموعه خود در شهرستان‌های آمل و بابلسر فعالیت‌های تولیدی خود را در دو حوزه صنعت چوب و ورق‌های فوم برد (PVC) انجام می‌دهیم.

به گفته عطا تفضلی در سال ۸۳ اولین واحد تولید MDF در کشور در این مجموعه راه‌اندازی شد و شرکت طی ۵ مرحله افزایش سرمایه در حال حاضر دارای سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی است.

لازم به ذکر است از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بازار‌های اول، دوم و SME در فرابورس ایران در مجموع شاهد انجام ۱۷ عرضه اولیه سهام بوده‌اند که سه عرضه به روش گشایش نماد، یک عرضه به روش حراج در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط و مابقی به روش ثبت سفارش رقم خورده‌اند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار سرمایه شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی، گفت: در راستای اجرای تبصره ۳ ماده ۲۰ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام ترجیحی باید به کارگران، مستخدمان و مدیران شرکت‌هایی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرند، تخصیص پیدا کند.

وی افزود: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و به نام کارگران منتقل شد

واگذاری ۳۰۵ میلیارد سهام از ابتدای دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تأمین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه گذاری و بهبود درآمد خانوار، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۴ هزار سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳ هزار و ۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

بازیان افزود: در همین زمینه، مطابق مقررات واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد در صد اقساط به مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

وی در ادامه اشاره کرد: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران، قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنان واگذار کند. کلیات این پیشنهاد به تصویب هیئت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: به موجب تصمیم دیگر هیأت واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی، قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

‌ کد خبر 6097419

دیگر خبرها

  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است