Web Analytics Made Easy - Statcounter

قباد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با بیان اینکه داروی بیماران کرونایی بستری به طور کامل در بیمارستان‌ها موجود است، اظهار داشت: برای تامین داروی بیماران بستری مشکلی نداریم، اما تجویزی در داروخانه نداریم و مستقیما در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: داروی تجویز شده برای بیماران سرپایی جدا از داروی تجویز شده برای بیماران بستری است، بنابراین مردم به دنبال داروهای کرونایی در داروخانه‌ها نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وجود «رمدسیویر»، دارویی ضد ویروسی به به اندازه کافی در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر به اندازه استفاده یک هفته این دارو را ذخیره داریم.

وی اضافه کرد: از مورخه 15 آبان‌ماه دیگر توزیعی از رمدسیویر در معاونت غذا و دارو نداشتیم و مستقیما در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌دهیم.

محمدی ادامه داد: داروی رمدسیویر برای بیماران بستری کرونایی تجویز می‌شود که در آبان‌ماه  با افزایش تعداد موارد بستری روزانه تا حدود ۶۰۰ عدد توزیع می‌شد، اما خوشبختانه هم‌اکنون با اعمال محدودیت‌ها و کاهش مراجعات و آمار بستری‌ها روزانه ۲۵۰ عدد از آن را بین مراکز درمانی توزیع می‌کنیم.

وی قیمت هر عدد از داروی رمدسیویر را ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این دارو طبق دستور وزارت بهداشت تحت بیمه قرار گرفته که سازمان‌های بیمه‌گر ۹۰ درصد آن را پرداخت و ۱۰ درصد باقی مانده را بیمار متقبل می‌شود.

محمدی در ادامه از پزشکان متخصص خواست، داروهایی بیماری بستری کرونایی را برای بیماران سرپایی تجویز نکنند چون در داروخانه موجود نیست و سبب سرگردانی بیمار و پناه بردن به بازار آزاد می شود که اصلا این قبیل داروها خارج از داروخانه و بیمارستان‌ها مورد تایید ما نیست و قاچاق و تقلبی محسوب می‌شود.

وی اشاره‌ای نیز به واکسن آنفوآنزا داشت و گفت: تاکنون ۳۳ هزار دُز واکسن ‌آنفلوآنزا در استان به صورت رایگان در اختیار کادر بیمارستانی، مادران باردار و افراد دارای بیمار زمینه‌ای قرار گرفته است.

محمدی از توزیع ۲هزار و ۴۰۰ عدد واکسن آنفلوآنزا طی هفته آینده با قیمت هر عدد ۱۲۰ هزار تومان خبر داد و گفت: این واکسن‌ها برای کودکان زیر پنج سال دارای بیماری‌ زمینه‌ای، است که در خصوص توزیع آن اطلاع‌رسانی خواهیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی دارو غذا معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای بیماران بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از بخش نوزدان بیمارستان حضرت معصومه  در قم به خبرگزاری صداوسیما مدعی شده درمان و بهداشت  در این بیمارستان نامناسب  است.

.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

چند روز است که فرزندم  در بیمارستان کودکان قم در بخش نوزادان بستری است  و شاهد وضع تاسف بار بهداشت در این بخش هستیم بخشی که نوزادان در آن بستری هستند و باید بیشترین دقت در کنترل عفونت انجام شود.بیمارستان حضرت معصومه قم.بخش نوزادان

دیگر خبرها

  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • کشف محموله دارو در زابل
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر