Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به استقبال کشورش از بازگشت احتمالی واشنگتن به اجرای تعهداتش در قبال برجام، برخی زمینه‌ها برای توسعه همکاری‌های روسیه و آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن را نام برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که این کشور از تصمیم ایالات متحده برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونوف در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین گفت: «ما از تصمیم احتمالی دولت جو بایدن برای بازگشت به اجرای تعهدات آمریکا در چارچوب برجام استقبال خواهیم کرد.»

بر اساس اطلاعات اولیه، جو بایدن، پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، قصد خود برای بازگشت ایالات متحده به قالب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و انجام مذاکرات بیشتر با مقامات تهران درباره این موضوع را مورد تأیید قرار داده، وی این موضع گیری را در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز بیان کرده است. تاکنون تیم بایدن اصرار دارد که به نفع آمریکا خواهد بود، اگر برنامه هسته‌ای ایران دوباره تحت کنترل و در چارچوب توافقات هسته‌ای قرار بگیرد.  

سفیر روسیه در این کنفرانس خبری همچنین یادآور شد که مسکو می‌تواند همکاری‌های خود با دولت جدید واشنگتن را حداقل در پنج زمینه گسترش دهد. به گفته این دیپلمات، صحبت بر سر ثبات راهبردی، منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، همکاری در عرصه فضا، مبارزه با تروریسم و ​​بیماری همه گیر ویروس کرونا است.

آناتولی آنتونوف خواستار از سر گیری کانال‌های ارتباطی بین روسیه و آمریکا شده و گفت: «من آرزو دارم ببینم که وزرای خارجه و دفاع روسیه برای انجام گفت‌وگوهای "دو به‌علاوه دو" وارد واشنگتن شوند.»

این دیپلمات بلندپایه در عین حال ابراز تردید کرد که مسکو بتواند در خصوص مسئله کنترل تسلیحات با واشنگتن به توافق دست یابد. به گفته وی، در حال حاضر  تنها پیمان معتبر در عرصه محدودیت تسلیحات بین روسیه و ایالات متحده، پیمان استارت-3 است که در ماه فوریه سال 2021 منقضی می‌شود و اگر این توافقنامه تمدید نشود، دیگر توافقی درباره محدود کردن زرادخانه‌های بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای در جهان وجود نخواهد داشت.

رئیس نمایندگی دیپلماسی روسیه در واشنگتن ادامه داد: «البته ما هنوز فرصت داریم و می توانیم درباره این [تمدید] سریعاً به توافق برسیم. اگر هم اکنون کسی از وزارت امور خارجه یا کاخ سفید با من تماس بگیرد، من آماده حضور و ادامه مذاکرات هستم.»

آنتونوف تأکید کرد که یک تیم فوق العاده در مسکو مشغول به کار بوده و به مسائل مربوط به کنترل تسلیحات می‌پردازد و طرف روسی هنوز در حال مذاکره درباره تمدید احتمالی پیمان استارت-3 با دولت در حال برکناری در واشنگتن است و طرفین همچنان در خصوص پیشنهاد تمدید این توافقنامه در حال تبادل نظر هستند.

ریابکوف: دولت ترامپ قصد تمدید پیمان استارت-3 را ندارددورنمای پیمان استارت-3 در دوره ریاست جمهوری احتمالی بایدنریابکوف: آمریکا همچنان برای تمدید پیمان استارت شروط مضاعف می‌گذارد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام اخبار آمریکا اخبار روسیه برجام اخبار آمریکا اخبار روسیه پیمان استارت 3 ایالات متحده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده است.

براساس گزارش المیادین، وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه این رزمایش‌ها به زودی برگزار می‌شود، گفت: به منظور افزایش آمادگی نیرو‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای انجام مأموریت‌های رزمی، ستاد کل آماده‌سازی با تشکیلات موشکی منطقه نظامی جنوبی را آماده کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که هدف از این رزمایش حفظ آمادگی پرسنل و تجهیزات واحد برای استفاده رزمی از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای پاسخگویی و تضمین امنیت و حاکمیت قلمرو این کشور در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدید‌های برخی مقامات غربی علیه روسیه است.

ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که برنامه‌های آمریکا برای استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به ناچار به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر می‌شود و روسیه مجبور است به تهدیدات جدید برای امنیت خود پاسخ و اقداماتی را برای تضمین آن از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته‌ای انجام دهد.

ماشکوف به اسپوتنیک گفت: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا در صورت اجرا، ناگزیر موج قدرتمندی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه را با تمام عواقب ناشی از آن تحریک خواهد کرد. 

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • استارت تمدید قرارداد بازیکنان استقلال
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است