Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی در نشست مشترک کمیته حمل‌ونقل و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزرای کشور و راه برگزار شد، بر نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در این نشست با بیان اینکه مسأله ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین مشکلات استان و بخصوص کلانشهر تبریز است، افزود: در حال حاضر ظرفیت ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز با جمعیت دو میلیونی آن، تنها 600 دستگاه است که نصف ظرفیت مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ظرفیت موجود نیز بیش از 70 درصد فرسوده است که نیاز به نوسازی دارد.

پورمحمدی گفت: می‌توانیم بخشی از نیاز استان در این زمینه را با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس تأمین کنیم که این امر نیازمند صدور مجوز از سوی مراجع ذی‌ربط است.

وی همچنین خواستار افزایش سهم شهرداری تبریز از محل اوراق مشارکت دولتی برای تأمین نیازهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی شد.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان نیز گفت: خوشبختانه طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی در استان به خوبی و حتی بهتر از متوسط کشوری اجرا شده و از روز شنبه هیچ شهرستانی با وضعیت قرمز نخواهیم داشت.

در این نشست که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور جمعی از استانداران و شهرداران کلانشهرهای کشور برگزار شد، روند اجرای شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه حمل‌ونقل عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارائه گزارش روند اجرای مصوبات ۴۶ جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مرتبط با وزارت راه و شهرسازی و کمیته حمل‌ونقل از دیگر مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

در این نشست همچنین استانداران آذربایجان شرقی، قم، فارس، کرمانشاه و اصفهان به بیان مسائل و مشکلات استانی در حوزه مدیریت حمل‌ونقل و همچنین مدیریت بیماری کرونا پرداختند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ناوگان حمل ونقل عمومی ناوگان حمل ونقل عمومی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در این همایش که به منظور تسهیل گری برای شتاب بخشی به تحقق شعار سال برگزار شد، مدیران اقتصادی دولتی و خصوصی استان موانع و چالش‌های فراروی بخش تولید و اقتصاد استان را ارائه کردند.

ضرورت تکمیل زنجیره ارزش، کمبود آب، برق و گاز در استان، مشکل رفع تعهد ارزی، همکاری نکردن بانک‌های خصوصی در اعطای تسهیلات، طولانی بودن اخذ کد استاندارد، فرسودگی ماشین آلات صنایع، افزایش نرخ ارز و مالیات، تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و لزوم توجه به توسعه صادرات از مسائل و دغدغه‌های مطرح شده در این همایش بود.

استاندار آذربایجان شرقی در این همایش با اشاره به تدوین ۱۰ گام برای عینیت بخشی به جهش تولید با مشارکت مردم، استاندار آذربایجان شرقی از تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان خبر داد و گفت: جهش تولید زمانی محقق می‌شود که بتوانیم الگویی را به کمک بخش خصوصی اجرا کنیم و در این زمینه نیازمند نگاه تحولی، اقدام جهادی و شبانه‌روزی و نظارت میدانی هستیم.

مالک رحمتی بخشی‌نگری را مانع تحول و جهش دانست و افزود: جهش و تحولی که امروز انتظار داریم نیازمند یکدلی و نقش‌آفرینی تک‌تک بخش‌ها در کنار هم است.

وی تاکید کرد: امروز همه دستگاه‌های ما برای جهش تولید برنامه راهبردی، عملیاتی و پروژه‌محور دارند و سعی کرده‌ایم که این برنامه‌ها، کمّی و مبتنی بر آمار و ارقام باشد.

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد