Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-19@05:28:31 GMT

دلار رسید، گوشی ارزان می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۲۶۰۳

با تخصیص ارز بانک مرکزی به شرکت های واردکننده ی موبایل، قیمت گوشی به زودی ۱۵ درصد کاهش می یابد.

بانک مرکزی دو روز پیش، میزان زیادی ارز برای واردکردن موبایل به شرکت های واردکننده تخصیص داد. این بدان معنا است که بازار گوشی تلفن همراه دست کم تا دو ماه دیگر تأمین خواهد بود و قیمت ها رقابتی می شود.
رضا قربانی، رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل می گوید تقریبا تمام شرکت هایی که طی سه الی چهار ماه گذشته در نوبت تخصیص ارز بودند، تخصیص گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: «البته ما به روند تخصیص آن اعتراضاتی داریم و این تخصیص طبق الگوریتم بانک مرکزی صورت گرفته که اطلاعی از آن نداریم اما در هر صورت، بازار متاثر از این اتفاق می شود.»
قربانی می گوید باتوجه به کاهش یافتن نرخ ارز طی ماه اخیر و تأمین بازار با تخصیص ارز بانک مرکزی، کاهش قیمت ها از همین اکنون آغاز شده است. او می گوید: «گوشی های که اکنون در بازار موجود هستند، با ارز ۳۰ هزار تومانی وارد شده اند. گوشی های جدید با ارز ۲۶ هزار تومان و ایجاد رقابت میان شرکت های واردکننده وارد می شوند.» به گفته ی رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، با تخصیص گرفتن ۳۰۰ الی ۴۰۰ شرکت واردکننده، آن ها حاضر هستند حتی از سود قانونی خود هم بسیار کمتر دریافت کنند تا کالای خود را به فروش برسانند.

برچسب ها: تخصیص ارز ، بانک مرکزی ، موبایل ، قیمت موبایل لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Kun

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تخصیص ارز بانک مرکزی موبایل قیمت موبایل بانک مرکزی تخصیص ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به ۴ میلیارد دلار در سال

امتداد - مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی با اعلام تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به 4 میلیارد دلار در سال گفت: این حمایت در قالب 6 بسته ارزی متنوع با مجموع ارزش 5.6 میلیارد یورو در بازه زمانی 4 سال انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد، سید آرش شهرآیینی تصریح کرد: نیاز ارزی طرح‌های توسعه مس کشور در سال آینده ۲٫۵ میلیارد یورو برآورد شده که شامل تجهیزات مختلف و خدمات مهندسی است و برنامه ریزی تامین آن توسط این بانک انجام شده است.


مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی همچنین افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران متعهد به تامین ریال مورد نیاز طرح‌ها و تامین حداکثر تجهیزات مورد نیاز از داخل بر اساس مقررات موجود است.

شهرآیینی تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید کاتد مس کشور به ۶۰۰ هزار تن به مرور زمان طی ۴ سال محقق شده و در ادامه و برای حداقل یک دوره ۲۵ ساله، سالانه به میزان ۴ الی ۵ میلیارد دلار ارز صادراتی را نصیب کشور خواهد نمود.

امیر خرمی شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با اشاره به توافق امضا شده است تاکید کرد: قراردادهای اجرایی به منظور افزایش ظرفیت تولید کاتد مس این شرکت از سطح ۳۰۰ هزار تن فعلی به ۶۰۰ هزار تن به امضا رسیده و پیمانکاران در تمامی پروژه ها فعال  بوده و در حال پیشرفت فیزیکی مطلوب می باشند. 

وی افزود: معدن دره زار و درالو با مجموع ارزش صادرات حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حال تست گرم بوده و بزودی افتتاح خواهد شد.

تفاهم نامه پشتیبانی بانک مرکزی از طرح‌های توسعه ای شرکت ملی مس توسط معاونت ارزی بانک مرکزی و مدیرعامل مس به امضا رسیده است.

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گوشی تاشوی ارزان قیمت سامسونگ
  • نقشه راه دلار در سال ۱۴۰۳
  • کدام یک از گوشی‌های ارزان بازار ایران برای شما مناسب است؟
  • ◄ تریلی های چینی ارزان در ایران؛ 6 مدل از 3 میلیارد به بالا (تصاویر)
  • امروز صنعت دارو در ایران مبتلا به بحران شده/ سیستم انقباضی بانک مرکزی در تخصیص منابع به تولید ایراد دارد/ خیلی از شرکت‌های دارویی در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز (۲۷ اسفند)
  • تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به ۴ میلیارد دلار در سال
  • تامین ارز برای افزایش صادرات سالانه مس به ۴ میلیارد دلار
  • تامین ارز برای افزایش صادرات مس به ۴ میلیارد دلار
  • جدیدترین گوشی سامسونگ + قیمت پرفروش ترین و ارزان ترین موبایل امروز (۲۶ اسفند)