Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان ملل در مراسم معرفی واکسن روسی"اسپوتنیک-۵" که نمایندگان ۵۵ کشور در آن شرکت داشتند، گفت: مبارزه با ویروس کرونا نیاز به تشریک مساعی جامعه جهانی دارد و روسیه فعالانه در این تلاش مشارکت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل علام کرد که مراسم معرفی واکسن روسی "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا که بصورت مجازی برای کشورهای عضو سازمان ملل متحد ترتیب داده شده بود، مورد توجه بسیار زیاد جامعه بین المللی قرار گرفته و نمایندگان 55 کشور جهان در این رویداد شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دفتر یادآوری شده که در میان کشورهای علاقه‌مند به واکسن روسی "اسپوتنیک-5"، از جمله نمایندگان مصر، بلاروس، الجزایر، قطر، هند، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، سنگاپور، تایلند ، سوریه و کره شمالی و همچنین مقاماتی از سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی، صلیب سرخ و سایر سازمان‌های بین المللی در این نشست آنلاین شرکت داشتند.

همانطور که "کریل دیمیتریف" رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه به شرکت کنندگان در این مراسم گفت، هزینه واکسن "اسپوتنیک-5" کمتر از 10 دلار برای هر دوز این دارو خواهد بود، که ارزان‌تر از سایر واکسن‌های کنونی در جهان علیه ویروس کرونا است.

"میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت فدراسیون روسیه نیز به نوبه خود، اعلام کرد که برنامه ریزی شده است که تولید این واکسن هم در روسیه و هم در خارج از کشور افزایش دهد تا میزان مورد نیاز آن هر چه سریعتر در دسترس قرار بگیرد.

در تاریخ 19 نوامبر (29 آبان ماه)، تولیدکنندگان واکسن "اسپوتنیک-5" درخواست صدور گواهینامه برای این داروی روسی علیه ویروس کرونا را به مقر سازمان بهداشت جهانی ارائه دادند.

خانم "ملیتا ووینوویچ" نماینده دائم سازمان بهداشت جهانی در فدراسیون روسیه، پیش از این یادآور شد که این سازمان نسبت به این واکسن روسی بسیار خوش بین است. به گفته وی، در خصوص توصیه استفاده از این واکسن به جهان، در آینده نزدیک تصمیم گیری خواهد شد.

روسیه همچنان خواستار تلاش جمعی برای مبارزه موثر با ویروس کروناست

"واسیلی نبنزیا" ، نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان ملل نیز در مراسم معرفی واکسن "اسپوتنیک-5" که در حاشیه سی و یکمین نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، تأکید کرد که مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا نیاز به تجمیع تلاش‌های جامعه جهانی در این راستا دارد و روسیه به طور فعال در این تلاش مشارکت می‌کند.  

این دیپلمات بلندپایه روس گفت: «اولویت امروز همه کشورهای جهان این است که بر اساس اصل همبستگی و با در نظر گرفتن تلاش‌های سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی در واکنش به بیماری همه گیر کووید-19، در مبارزه با ویروس کرونا شرکت کنیم. و رویداد فعلی نیز در راستای ادامه این تلاش‌های جمعی است.»

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تأکید کرد که این کشور با استفاده از توان پزشکی، علمی و صنعتی خود اقدامات ضد بحران بی سابقه‌ای را برای محافظت از جان و سلامت مردم روسیه انجام داده است.

وی ادامه داد: «کشور ما طیف وسیعی از سیستم‌های آزمایشی، داروها و واکسن‌ها، از جمله نخستین واکسن ثبت شده در جهان- "اسپوتنیک-5" را برای محافظت، درمان و پیشگیری از بیماری کووید-19 را تأمین کرده است. کشور ما همچنین تلاش می‌کند تا با کمک به کشورهایی که بیشتر آسیب دیده‌اند، از تلاش‌های جهانی و منطقه‌ای در مبارزه با ویروس کرونا حمایت کند. روسیه به صورت دوجانبه نیز تاکنون با تأمین تجهیزات حفاظت شخصی و تجهیزات آزمایشگاهی، به بسیاری از کشورها کمک کرده و در صورت درخواست تیم‌های متخصصی، فوراً آنها را اعزام کرده است و به صورت چندجانبه نیز ده‌ها میلیون دلار برای مبارزه با این بیماری، برای سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمان‌های بین المللی کمک اختصاص داده است.»  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونا روسیه اسپوتنیک سازمان بهداشت جهانی روسیه در سازمان ملل ویروس کرونا معرفی واکسن واکسن روسی اسپوتنیک 5

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا