Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@14:01:06 GMT

رکورد‌های بورس در هفته دوم آذر

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۲۹۷۳

رکورد‌های بورس در هفته دوم آذر

رویداد۲۴ بورس در هفته‌ای که گذشت ۴ روز مثبت را پشت سر گذاشت. در این هفته چند رکورد نیمه دوم سال شکسته شد. ارزش معاملات کل و میزان مازاد تقاضای بازار رکورد‌های جدیدی را ثبت کردند.
بازدهی بورس

در روز چهارشنبه شاخص کل به رقم یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۹۳ هزار واحد بالاتر ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب در پایان هفته بازدهی ۷.۶ درصدی را ثبت کرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز که در تمام روز‌های هفته روندی صعودی داشت، در پایان هفته به رقم ۴۲۳ هزار و ۱۶۷ واحد رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۲۸ هزار و ۳۹ واحد بالاتر ایستاد. شاخص هم وزن بازدهی ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین ارزش معاملات هفته

در هفته گذشته رکورد ارزش معاملات بازار در نیمه دوم سال شکسته شد. روز چهارشنبه ارزش معاملات کل بازار سهام به ۳۱ هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم از ابتدای پاییز تاکنون به شمار می‌رود. همچنین میانگین ارزش معاملات بازار در هفته گذشته ۲۴ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان بود که بالاترین رقم میانگین هفتگی ارزش معاملات کل از ابتدای پاییز تاکنون است.

میانگین ارزش معاملات خرد هفته

در این هفته روند تغییرات ارزش معاملات خرد در ۴ روز ابتدایی هفته صعودی بود و در دو روز ارقام بالاتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان را ثبت کرد. میانگین ارزش معاملات خرد هفته ۱۹ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان بود.

میانگین پول حقیقی ورودی به بورس

در هفته گذشته مجموع خالص پول حقیقی ورودی به بورس هزار و ۳۹ میلیارد تومان بود. این هفته، بورس ۳ روز را با ورود پول‌های حقیقی پشت سر گذاشت و میانگین پول‌های حقیقی ورودی هفته ۲۰۷ میلیارد تومان بود.

میانگین ارزش صف‌های خرید

در تمامی روز‌های هفته گذشته ارزش صف‌های خرید بورس بیشتر از ارزش صف‌های فروش بود و بازار با مازاد تقاضای سنگینی مواجه بود. به طوری که در روز یکشنبه رکورد مازاد تقاضای بازار در نیمه دوم سال شکسته شد. در این روز ارزش مازاد تقاضای بازار بالغ بر ۲ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان بود. میانگین ارزش صف‌های خرید هفته ۲ هزار و ۱۸ میلیارد تومان بود.

میانگین ارزش صف‌های فروش

در تمامی روز‌های هفته گذشته رقم صف‌های فروش بازار در پایان معاملات، بسیار کمتر از ارزش صف‌های خرید بود، با این حال در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه روند تغییرات ارزش صف‌های فروش صعودی بود. اما در روز چهارشنبه ارزش صف‌های فروش با کاهش ۳۷ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۳۵ میلیارد تومان شد. میانگین ارزش صف‌های فروش هفته نیز ۵۸۳ میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصاد نیوز

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بورس سرمایه گذاری در بورس میانگین ارزش معاملات میلیارد تومان ارزش صف های فروش ارزش صف های خرید مازاد تقاضای هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) با افت ۷۶۴۸.۷ واحدی به ۲,۲۳۱,۴۴۹.۷۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۲۷۶۰.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۷۱۵ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۳,۶۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۱,۶۵۶.۴۳۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۰۷۹,۲۰۳.۶۰۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6099378 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آینده بورس در چند پرده
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات