Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود تلاش های وزارت اطلاعات در یافتن عاملان ترور شهید فخری‌زاده اما برخی فرصت‌طلبان داخلی، زمان را غنیمت شمردند و به دولت و دستگاه دیپلماسی کشورمان حمله کردند و آنها را مسببان این ترور نامیدند! اظهارنظراتی که درد ناشی از دست دادن دانشمند هسته‌ای کشورمان را دردناک‌تر و تلخ‌تر کرد.

به گزارش برنا؛ عصر روز هفتم آذرماه، عناصر تروریستی در آبسرد دماوند، با حمله به خودروی «محسن فخری‌زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع، او را ترور و به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس یکی از روایت‌های منتشر شده، ماجرای ترور دانشمند هسته‌ای ایران حکایت از استفاده از سلاح اتوماتیک (تیربار) دارد که بر روی یک خودروی وانت نصب شده بود و تیراندازی به سمت خودروی  شهید فخری‌زاده به وسیله این تیربار صورت گرفته است.

در پی این اتفاق، بسیاری از مقامات کشوری و لشگری ضمن واکنش تند به این اقدام تروریست‌ها، هشدارهایی نیز به حامیان این حادثه داده و از انتقام سخن گفتند؛ واکنش‌هایی که هم چنان در سطح داخلی و بین‌المللی ادامه دارد.

«حسن روحانی»، رئیس‌جمهور، نیز ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی در پیامی نوشت: «بی شک این حادثه تروریستی و مذبوحانه ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده ملت ایران در برابر حرکت علمی و افتخارات و توانمندی های ملت بزرگ ایران و شکست های پی در پی آنان در منطقه و دیگر عرصه‌های سیاسی جهان بوده و عمق خباثت و کینه آنان را همچون دیگر اقدامات غیر انسانی، در اذهان جهانیان زنده کرد.»

همچنین «محمدجواد ظریف»، وزیر امورخارجه، در صفحه توییتر خود از نشانه‌های جدی نقش رژیم صهیونیستی سخن گفت و از اروپا خواست تا استانداردهای دوگانه شرم آور خود را پایان دهند و این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند. ظریف در صفحه اینستاگرام خود هم تاکید کرد: «ما شیشه عطریم، بگویید به سنگ».

 او همچنین به سه زبان آلمانی، چینی و فرانسوی، این ترور را محکوم کرد در ادامه واکنش‌ها به این ترور، «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهور، این اقدام کوردلانه غیرانسانی را محکوم به شکست دانست و تاکید کرد: «در عزم جدی ملت بزرگ ایران در دستیابی به پیشرفت و توسعه در حوزه‌های دفاعی خللی وارد نخواهد شد.»

حجت الاسلام «ابراهیم رییسی»، رییس قوه قضائیه، هم در پیام تسلیت خود اشاره کرد: «اکنون شهادت او قطعا رونق بیشتری به دستاوردهای علمی کشور خواهد بخشید.»

«محمدباقر قالیباف»، رییس مجلس، هم تاکید کرد: «اقدامات ناجوانمردانه و خارج از چارچوب‌های انسانی و معیارهای بین‌المللی دشمنان کوردل مردم ایران، هیچ حاصلی برای آنها نخواهد داشت. «محمود واعظی» رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: «عاملان حرکت مزدورانه ترور شهید فخری زاده پاسخ کوبنده دریافت می‌‎کنند.»

«محمود علوی» وزیر اطلاعات  نیز در پیامی از آغاز شناسایی و برخورد با عوامل این ترور خبر داد.  او با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت محسن فخری زاده تاکید کرد: «به آگاهی مردم عزیز و قدرشناس کشورمان می‌رساند سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی عناصر خودفروخته تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز کرده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هادیان جنایت کار خواهند گرفت.»

سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران از قطعیت در مجازات عاملان این جنایت سخن گفت. بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کنونی و پیشین، سفرا، چهره‌های حزبی و فعالان سیاسی هم نسبت به این اقدام غیرانسانی، واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

کشورهایی منطقه از جمله عربستان، کویت، عراق، پاکستان، یمن، جنبش هایی چون حماس به این ترور واکنش نشان دادند علاوه بر این برخی کشورهای اروپایی در گفت و گوی تلفنی با ظریف، این ترور را محکوم کردند.  

در واقع نام محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان، نامی آشنا در صنعت دفاعی ایران بود که در اخبار و رسانه‌ها، بازتاب بسیاری به دنبال داشت که هم چنان نیز ادامه دارد؛ وزارت اطلاعات ایران بلافاصله پس از این حادثه تروریستی، قول انتقام از مسببان این حادثه را داد.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات وزارت اطلاعات، در ادامه بررسی‌های این جنایت، دو روز پس از ترور شهید فخری‌زاده، خبری مبنی بر یافتن سرنخ‌هایی از عاملان این حمله داد. وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد که با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سرنخ هایی از عاملان این حمله تروریستی به دست آمده است که اطلاعات تکمیلی متعاقباً به استحضار ملّت شریف ایران خواهد رسید.»

با وجود تلاش های وزارت اطلاعات در یافتن عاملان این حادثه تروریستی که موجب متاثر شدن بسیاری شده اما برخی فرصت‌طلبان داخلی، فرصت را غنیمت شمردند و به دولت، دستگاه دیپلماسی کشورمان حمله کردند و آنها را مسببان این ترور نامیدند و از دیدار این شهید با آمانو (مدیرکل اسبق آژانس بین المللی انرژی اتمی) انتقاد کردند! اظهارنظراتی که درد ناشی از دست دادن دانشمند هسته‌ای کشورمان را دردناک‌تر و تلخ‌تر کرد. برخی‌ توییت‌ها در فضای مجازی کافی بود که باز هم روحانی به عنوان رییس دولت مذاکره‌کننده و همچنین به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی، مورد هجمه‎‌های تند کسانی قرار گیرد که از مدت‌ها پیش تخریب‌ها علیه برجام و امضاکنندگان آن را آغاز کرده‌اند. به ویژه اینکه این روزها مصوبه‌ای را برای خروج از برجام، طراحی و تصویب کردند.

از این دست توییت‌ها، اظهارنظرات و هجمه‌های جناح سیاسی رقیب در حالی مطرح می‌شود که نه تنها در دولت دوازدهم، بلکه در گذشته هم به ویژه قبل از امضاء برجام، ترورهایی صورت گرفت؛ ترورهای کوردلانه‌ای که شهیدانی چون «مجید شهریاری» ۸ آذر ۱۳۸۹، «مصطفی احمدی روشن» ۲۱ دی ۱۳۹۰، «مسعود علی‌محمدی» ۲۲ دی ۱۳۸۸، «داریوش رضایی‌نژاد» ۱ مرداد ۱۳۹۰ از دانشمندان هسته‌ای کشور را به شهادت رساند.

به بیانی نگاهی به سال‌های ترور نشان می‌دهد که بیشترین ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان در دولت نهم و دهم بوده دورانی که خبری از مذاکره و برجام نبود بلکه از شش قطعنامه الزام‌آور شورای امنیت نیز با عنوان کاغذپاره یاد می‌شد؛ دورانی که همواره بر شعارهای تند و تیز علیه غرب تاکید می‌کرد. دورانی که به گفته «عبدالله رمضان زاده»، دبیر و سخنگوی دولت دوم سید محمد خاتمی، «با روی کار آمدن احمدی نژاد، نیروهای کارآمد و متخصص بخش ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در زمان مصلحی برکنار و بازنشسته شدند. ترورهای دانشمندان هسته ای پس از آن شروع شد.»

«محمود واعظی»، رییس دفتر رئیس جمهور، نیز در این باره در یادداشتی نوشت: «ممکن است برخی که احساسات‌شان در اثر جنایت سبعانه‌ی اخیر جریحه‌دار شده، ضرورت توجه به این ملاحظات را ندانند اما از سیاسیون، خصوصاً کسانی که از شرایط کشور آگاهی یا تریبونی در اختیار دارند، انتظار این است که مختصات واقعه را بدرستی بفهمند و با کشاندن چنین موضوع راهبردی و مهمی به میدان رقابت‌های جناحی، مرتکب اشتباه محاسباتی نشوند. اشتباه خسارت‌باری که نه تنها انسجام ملی را خدشه‌دار می‌کند، که مکمل پازل تروریست‌هاست و اتمام کار ناتمام آنها به حساب می‌آید.»

او با اشاره به اینکه در جنایاتی از جنس ترور شهید فخری‌زاده، علاوه بر هدف سخت که حذف فیزیکی یک فرد مؤثر است، اضافه کرد: «برخی اهداف نرم هم در فضای افکار عمومی نیز دنبال می‌شود. ایجاد شکاف و انشقاق و تشدید اختلافات داخلی از جمله این اهداف است. ایده‌آل‌ترین حالت برای تروریست‌ها این است که بعد از جنایت آنها، اختلافات داخلی در کشور بوجود آید و اولویت‌ها فراموش شود.»

واعظی با یادآوری این موضوع که جفا به دولت و هجمه‌های سازمان‌یافته، نه برای اعضای دولت و نه برای مردم اتفاق تازه‌ای نیست، ادامه داد: «ما شهید فخری زاده را سرمایه تمام ملت ایران می‌دانیم اما کسانی که جز از عینک منافع جناحی، توان مشاهده و تجزیه و تحلیل اتفاقات و موضوعات را ندارند، ظاهراً فراموش کرده‌اند که این شهید بزرگوار در سالهای گذشته عضوی از دولت تدبیر و امید و حضور اثربخش ایشان در رأس مؤثرترین بازوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بوده است.»

رئیس دفتر رئیس جمهور در این یادداشت پاسخ بسیاری از فرافکنی‌های جناحی که طی روز‌های گذشته مطرح‌شده بود را داد و  در ادامه نوشت: «از نتایج عجیب این عملیات روانی غیرمسئولانه، یکی این است که شهید بزرگواری که عضوی از دولت بوده و همزمان با تیم مذاکره‌کننده، به دلیل نقش‌آفرینی در توسعه و بالندگی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای، نشان درجه دو خدمت از دست رئیس‌جمهور دریافت کرده است (این مسئله به دلیل ملاحظات امنیتی در آن زمان رسانه‌ای نشد) را مخالف دولت بازنمایی می‌کنند و شهادت مظلومانه او را به برجام ربط می‌دهند.»

حال فارغ از اینها، تاکنون چندین نفر از دانشمندان حوزه دفاعی و هسته‌ای ایران هدف ترورهای کور تروریست‌ها قرار گرفتند بنابراین به نظر می‌رسد، بسیاری از مخالفان داخلی‌ به جای اینکه انگشت دست خود را به سمت روحانی و برجام ببرند به سمت دشمنان و ناخشنودان از امضای برجام، همچون اسرائیل و عربستان ببرند چراکه هر چند مشخص نشده، عاملان و حامیان این حادثه به طور دقیق چه کسانی هستند اما با توجه به سوء پیشینه این دو کشور در حمایت از این ترورها، این دو همچنان در ردیف اول قرار دارند.

به ویژه اینکه پیش از این ترور، رسانه‌های اسرائیل، خبرهای مبنی بر دیدار پنهانی نتانیاهو و بن سلمان منتشر کرده بودند. همچنین پس از ترور نیز بسیاری از رسانه‌ها و منابع اسرائیلی از دست داشتن اسرائیل در این ترورها پرده برمی‌داشتند و حتی برخی توییت‌هایی که نتانیاهو همزمان با ترور منتشر می‌کرد، گمانه‌زنی‌ها را قوی تر می‌کرد. روز جمعه زمانی که خبر ترور دکتر فخری‌زاده در همه رسانه‌ها مخابره شد نتانیاهو در توئیتی نوشت: «شهروندان اسرائیل شنبه خوبی را برای شما آرزو می‌کنم.»

پایگاه اطلاع‌رسانی عبری‌زبان اینتل تایمز هم به ‌نقل از نتانیاهو نوشت: «دوست دارم که لیستی از مسائلی را که این هفته انجام دادم با شما در میان بگذارم، این لیست مفصل است، اما قادر نیستم همه چیز را برای شما فاش کنم!»

به ویژه اینکه بلافاصله پس از این ترور، گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای حاکی از این بود که مسئول یا مسئولان این حادثه نیز تا حدودی روشن است اشاره همه رسانه‌ها به این سخن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که در یک شوی تلویزیونی یک اسم را به زبان آورد: «محسن فخری‌زاده». اما جمله‌ای که پس از آن گفت کلیدی‌تر و مهم‌تر بود؛ او گفت: «این نام را به‌ خاطر داشته باشید.»

همچنین یک ماه پیش از ترور شهید فخری‌زاده، سایت نظامی «اسرائیل دِفِنس» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی که استنادش به گزارشی از  سازمان تروریستی «منافقین» بود، مدعی شد ایران با وجود همه تحریم‌های موجود، در حال ادامه پروژه بمب هسته‌ای است و مجری این پروژه نیز دکتر فخری‌زاده است.  6

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهادت محسن فخری زاده ترور شهید فخری زاده وزارت اطلاعات هسته ای کشورمان دانشمند هسته ای محسن فخری زاده هسته ای کشور رئیس جمهور تروریست ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، «نصرالله جعفرزاده» پدر شهید «جعفر نعمت زاده» اولین شهید ترور شهرستان تالش به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.

شهید جعفر نعمت زاده متولد اول فروردین ۱۳۴۲ بخش اسالم تالش می‌باشد، شهید نعمت زاده جزو نیروهای بسیجی داوطلب بود که در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در شهرستان تالش به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای اسالم تالش به خاک سپرده شده است.

کد خبر 6088630

دیگر خبرها

  • فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا کاکتوس پنهان را پیدا کنید+ پاسخ
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!