Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانک کبیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این دوره آموزشی در مناطق عشایرنشین و روستایی استان که ظرفیت بالایی تولید پشم در این مناطق وجود دارد و ریسندگی نیز از قدیم وجود داشته است از این‌رو، برنامه‌ریزی اولیه از جمله آموزش مربیان و انعقاد تفاهم‌نامه با کارگاه‌های ریسندگی و کارخانه ریسندگی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تاکنون ۳۰ مربی در سطح استان در زمینه ریسندگی آموزش‌های به‌روز را فراگرفته‌اند تا بتوانند در مناطق روستایی شهرستان‌های عشایرنشین استان به خصوص کوهرنگ، لردگان، کیار و اردل آموزش‌ها را ارائه دهند.

به گفته وی، برای اجرای موفق این طرح و ایجاد اشتغال پایدار نیز بهره‌مندی از بخش خصوصی و کارخانه‌ها نیز رایزنی انجام شده است تا زمینه اشتغال افراد آموزش دیده فراهم شود و تولیدات آنها خریداری و زنجیره تولید تکمیل شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌روز و براساس ظرفیت مناطق روستایی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و رفع محرومیت در مناطق روستایی، گفت: ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای براساس ظرفیت‌های روستا یک گام برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از روند مهاجرت است.

وی افزود: ظرفیت‌های مناطق روستایی براساس سند آمایش سرزمین تعیین و شناسایی شده تا علاوه بر آموزش‌های "تیپ" که از سوی فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد و دولتی در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود بر روی این ظرفیت‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری شود.

کبیری وی به احیا و به‌روز رسانی مشاغل سنتی در مناطق روستایی و همچنین رشته‌های سنتی در این مناطق به عنوان یکی از اهداف ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: ۱۷ مرکز آموزشی در شهرستان‌های استان با توجه به ظرفیت‌های مناطق مختلف فعال است.

وی افزود: ارائه آموزش تخصصی در مناطق روستایی به صورت گام به گام و مرحله به مرحله است و تا حصول نتیجه در یک روستا ارائه آموزش در مناطق روستایی دیگر اجرا نخواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور حمایت از این اشتغال روستایی با صندوق کارآفرینی امید نیز تفاهم‌نامه منعقد شده تا پس از ارائه آموزش به جامعه هدف روستایی اطلاعات مربوط به افراد آموزش دیده را به این صندوق ارائه شود تا از تسهیلات این صندوق به مظنور اشتغالزایی بهره مند شوند.

کبیری اظهار داشت: تاکنون طرح خاتم‌سازی در روستای شیخ شبان ارائه شده و تفاهم‌نامه سه جانبه با شرکت شهرکهای صنعتی، تعاونی خاتم‌کاران و فنی و حرفه‌ای منعقد شده است.

وی به توسعه شهرک و مراکز تخصصی در شهرستان‌های مختلف از جمله زنبور عسل در کوهرنگ، دست بافته‌های عشایری و روستای در اردل، قارچ دکمه‌ای در قلعه ممکا، شهر بادام، شهرنمای ایران و مرکز گردشگری در سامان، مرکز تخصصی جوش ایران در شهر هفشجان، مرکز تخصصی گیاهان دارویی در سورشجان، مرکز نمد ایران در شهرکرد، مرکز تخصصی ماهیان سردآبی در اردل ، مرکز تخصصی گز در بروجن، مرکز تخصصی فراوری محصولات باغی و کشاورزی در شهرستان کیار، مرکز تخصصی لباس‌های محلی در شهرستان لردگان و طرح هر قطب روستایی با یک مهارت در شهرستان در دست اجراست.

به گزارش ایرنا، ۱۰ مرکز جوار دانشگاهی، سه مرکز جوار زندان و ۱۰۰ کارگاه آموزش روستایی و ۲ مرکز جوار دانشگاهی علاوه بر مراکز دولتی و ۲۱۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد این اداره کل در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا توسعه روستایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا توسعه روستایی اخبار کنکور آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری مناطق روستایی ارائه آموزش مرکز تخصصی ظرفیت ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که در ماه فروردین‌ ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شد، گفت: در این مدت متاسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری(دیسپچ) به ثبت رسیده است.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در ماه فروردین در مجموع ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس چهارمحال و بختیاری برقرار شد، اظهار کرد: همچنین طی این مدت کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس یک هزار و ۴۱۸ نفر را از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند کردند.

وی افزود: در این ایام سه هزار و ۲۹۳ مأموریت توسط اورژانس استان جهت امدادرسانی انجام شد.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در این مدت متأسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری (دیسپچ) به ثبت رسیده است.

کد خبر 747467

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری