Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرفان مومن‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورت حفر چاه آب در محدوده مناطق مسکونی و دریافت گزارش‌ مردمی مبنی بر خسارت به منابع همجوار یا آبخوان دشت، موضوع از طریق قانون پیگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: چاه‌های خانگی مربوط به منابعی است که در محدوده مناطق و منازل مسکونی حفاری و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و بواسطه حفظ حریم‌های خصوصی و گستردگی جمع‌آوری اطلاعات، پیش‌بینی می‌شود تمرکز و تعدد آنها در محدوده‌های مسکونی روستاهای با تنش آبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: چاه‌های موضوع ماده(۵) قانون توزیع عادلانه آب متفاوت بوده و مربوط به سکونتگاه‌های موقت و خانه‌های باغی و کارگری است که صدور مجوزهای قانونی آن، مستلزم ارائه مدارک و طی مراحل قانونی انجام کار و خدمات است.

مومن‌پور خطر فرونشست زمین در صورت استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی را جدی عنوان کرد و یادآور شد: این تهدید در کمین همه آبخوان‌های آبرفتی استان از جمله دشت‌های شرقی استان بوده و باید از سفره‌های آب زیرزمینی به صورت صحیح و در چارچوب مجوزها استفاده کرد.

کردستان، استانی کوهستانی و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها می‌شود.

میزان بارندگی سالانه در شرایط عادی اقلیمی معادل ۴۵۵ میلی‌متر و بیشترین میزان بارندگی سالیانه مربوط به شهرهای مریوان و بانه با حدود ۸۰۰ میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در شرق استان حدود ۴۰۰ میلی‌متر و در قسمت مرکزی یعنی سنندج نزدیک به ۵۰۰ میلی متر است.

از حوضه های آبریز اصلی استان کردستان می‌توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه و حوضه‌های آبریز نیز به سفیدرود شامل رودخانه‌های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه‌های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه های زرینه و سیمینه اشاره کرد.

تعداد دشت‌های استان ۹ مورد بوده که پنج دشت آن در نیمه شرقی، ۲ دشت در غرب و ۲ مورد دیگر در جنوب استان واقع است و دشت‌های قروه، دهگلان و چهاردولی در شرق استان جزو دشت‌های ممنوعه محسوب می‌شود.  

۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان است و چهار سد قشلاق، سنگ‌سیاه، عباس آباد بانه و سد زریوار به بهره‌برداری رسیده است.

برچسب‌ها آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای کردستان شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای کردستان شرکت مدیریت منابع آب ایران آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای کردستان شرکت مدیریت منابع آب ایران اخبار کنکور شامل رودخانه میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی

تین نیوز

پنجره‌ های این قطار به هنگام عبور از مناطق مسکونی، برای حفظ حریم خصوصی، به طور خودکار مات می‌شوند!

 

حجم ویدیو: 304.04K | مدت زمان ویدیو: 00:00:07 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی