Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:08:05 GMT

۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۰ به انتخاب «کایه دو سینما»

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۳۵۵۵

۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۰ به انتخاب «کایه دو سینما»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کولیدر، مجله فیلم فرانسوی «کایه دو سینما» که یکی از معتبرترین مراجع سینمایی است به رسم هر سال فهرست ۱۰ فیلم برتر سال را معرفی کرد.

این مجله که از سال ۱۹۵۱ تاسیس شده و به عنوان یکی از پایه‌های موج نوی فرانسه شناخته می‌شود، در راس ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ فیلم «شورای شهر» را قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم که جدیدترین فیلم کارگردان ۹۰ ساله آمریکایی است به عملکرد مقامات شهری بوستون در حوزه‌های برابری نژادی، مسکن و تغییرات آب و هوایی می‌پردازد.

قابل توجه اینکه «کایه دو سینما» امسال با مالکیت جدید به فعالیت خود ادامه داد و همین امر موجب تغییراتی در کادر و نویسندگان آن شد.

۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۰ عبارتند از:

۱. «شورای شهر» ساخته فردریک وایزمن مستندساز آمریکایی

۲. «زنی که گریخت» ساخته هونگ سانگ سو کارگردان کره‌ای

۳. «الماس‌های تراش‌نخورده» ساخته برادران سفدی از آمریکا

۴. «مالمکراگ» ساخته کریستی پویو فیلمساز رومانیایی

۵. «چیزهایی که می‌گوییم، کارهایی که می‌کنیم» ساخته امانوئل موره فرانسوی

۶. «هتل کنار رودخانه» ساخته هونگ سانگ-سو از کره جنوبی

۷. «اقامت در کوهستان فوچون» ساخته جی‌یو ژیائوگنگ از چین

۸. «شوری اشک‌ها» ساخته فیلیپ گارل از فرانسه

۹. «عظیم» ساخته سوفی لوتورنر از فرانسه

۱۰. «آگوست ویرجین» ساخته یوناس تروئبا از اسپانیا

کد خبر 5086958

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم سینمایی سینمای مستند فیلم مستند محسن فخری زاده تئاتر ایران فیلم کوتاه چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت ویروس کرونا موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر رادیو نمایش آلبوم موسیقی نمایش رادیویی فیلم سینمایی حضور هنر ایران در جهان ۱۰ فیلم برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهری در ایران که کوچه ندارد ! | ویدئو

دریافت 17 MB

به گزارش همشهری آنلاین، لار نام شهری در استان فارس است که در اردیبهشت سال ۱۳۳۹، یک زلزله ی بزرگ در آن اتفاق افتاد و باعث شد تا تمام خانه ها و محله های این شهر به ویرانه تبدیل شود. از آنجاییکه این زلزله باعث تخریب همه چیز شده بود، به کمک افراد نیکوکار، شهری جدید در جنوب شهر لار تاسیس شد.

شهر جدید لار، وسعتی ۱۰۰ هکتاری داشت و این بار طوری ساخته شد تا زلزله نتواند باعث تخریب آن شود. از آنجا که مهندسین می دانستند این شهر روی گسل زلزله قرار گرفته شده است، باید ساختمان ها و محله های آن طوری ساخته می شد که در برابر زلزله مقاوم باشد در نتیجه بهترین نقشه برای این شهر، مدل شطرنجی بود. ساختمان های این شهر نه تنها بر اساس اصول ایمنی ساخته شدند بلکه خیابان ها هم طوری ایجاد شدند که هم را قطع کنند.

در واقع در لار با شهری روبرو هستیم که دارای خیابان ها متقاطع است که همه ی خیابان ها هم را قطع می کنند و در نتیجه هیچ کوچه ای در آن وجود ندارد و به همین دلیل به آن شهر بدون کوچه ایران می گویند. در واقع این مدل ساخت و ساز با خیابان های پهن و ساختمان های کم ارتفاع باعث می شود تا در صورت وقوع دوباره ی زلزله، مردم کمتر در خطر آسیب قرار بگیرند.

شهر جدید لار امروزه ۲ بخش اصلی دارد قسمت قدیمی شهر با بافت قدیمی و قسمت جدید شهر که در آن ساختمان های ضد زلزله و زیبا به چشم می خورد، شهری بدون کوچه ایران. این شهر نه تنها در ایران بلکه در سراسر خاورمیانه به عنوان شهر بدون کوچه معروف است.

کد خبر 850398 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها استان‌ فارس وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری خبر مهم شهر کوچه

دیگر خبرها

  • اشک‌های اورساتو در وداع با لیگ قهرمانان؛ داور ایتالیایی پس از قضاوت پاریس-دورتموند گریست
  • ۸۵۰ کلاس درس در استان بوشهر ساخته شد
  • شهری در ایران که کوچه ندارد ! | ویدئو
  • پل سه‌راه امجدیه زنجان از نو ساخته می‌شود
  • اعلام زمان وداع دومینیک تیم با تنیس
  • تعویق محاکمه ترامپ/ بنویسید اطلاع ثانوی بخوانید بعد از انتخابات!
  • ببینید | روایت بازیگر زن سینما از کامنت زشت یکی از آشناهای خود
  • انتخاب ۲۵ محصول برتر از بین دو هزار و ۵۰۰ نمونه
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!