Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:05:26 GMT

محدودیت فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ ادامه یابد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۳۵۹۰

محدودیت فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ ادامه یابد

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شرایط استان نارنجی همچنان محدودیت های گروه های شغلی ۳ و ۴ باید ادامه یابد.

دکتر سید محمد جمالیان سیزدهم آذرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی بیان کرد: از روز شنبه شرایط استان مرکزی نارنجی می شود ولی لازم است که محدودیت های گروه های شغلی ۳ و ۴ همچنان ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گروه های شغلی ۳ شامل مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، سینما، تئاتر و آرایشگاه های زنانه و گروه شغلی ۴ شامل دورکاری ادارات و سالن های ورزشی می شود که بهتر است همچنان محدودیت فعالیت داشته باشند که در این صورت تا ۱۰ دیماه وضعیت کرونایی استان مطلوب خواهد شد.

جمالیان نسبت به برگزاری میهمانی ها بویژه در شب یلدا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اعمال محدودیت ها از ۲۰ آبانماه که روند کاهش در آمار ابتلا، بستری و فوتی را رقم زده است گفت: به نظر می رسد در نیمه دوم آذرماه نتیجه این تعطیلی دو هفته ای خود را نشان دهد. در هفته چهارم آبانماه موارد مثبت در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۹۹۰ مورد بوده است که در هفته اول آذرماه به ۸۵۲ مورد و در هفته دوم آذرماه به ۶۲۷ مورد رسیده است.

دکتر علی علیمحمدی افزود: در مجموع تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا در استان مرکزی از ۱۸۸۶ مورد در هفته چهارم آبان به ۱۰۶۷ مورد در هفته دوم آذرماه رسیده است.

وی با اشاره به روند کاهشی موارد بستری در استان، بیان کرد: ۳۶۰ مورد بستری در پایان آبانماه به ۲۳۵ مورد در هفته دوم آذر رسیده است به طوری که در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی از ۲۰۶ مورد بستری به ۱۵۷ مورد در هفته دوم آذرماه رسیده ایم، در دانشگاه علوم پزشکی ساوه ۱۲۵ مورد بستری به ۵۵ مورد و دانشکده علوم پزشکی خمین ۲۹ مورد بستری به ۲۳ مورد کاهش پیدا کرده است.

علیمحمدی در خصوص موارد درمان سرپایی، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی اراک ۷۸۴ به ۴۷۰ مورد، در ساوه ۷۰۹ مورد بیمار سرپایی به ۳۴۰ مورد و در خمین ۳۳ مورد به ۲۲ مورد کاهش یافته است.

وی در خصوص موارد فوتی با بیان اینکه ۸۳ مورد فوتی استان به ۵۶ مورد رسیده است، تصریح کرد: تعداد موارد فوتی در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از ۵۲ مورد در پایان آبانماه به ۴۱ مورد در هفته دوم آذرماه رسید. این آمار در ساوه از ۱۷ مورد به ۱۱ مورد و در خمین از ۷ مورد به ۴ مورد تقلیل یافته است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیشترین رده سنی موارد فوتی در استان مرکزی را همچنان ۸۰ تا ۸۹ سال برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا استان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اراک هفته دوم آذرماه مورد در هفته دوم استان مرکزی مورد بستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران از ارائه خدمات سلامت این مجموعه در نمایشگاه سلامت شهرداری خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل امینی هرندی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: نمایشگاه سلامت محور شهرداری با شعار «حال خوب ساختنی است» با حضور ۸۰ غرفه در موضوعات جوانی جمعیت و خانواده، سالمندی، گروه‌های مختلف دارای معلولیت در قالب تشکل‌های مرتبط، شرکت‌های فعال در حوزه سلامت و نیز گروه‌های جهادی و خیران از عصر روز شنبه، یکم اردیبهشت‌ماه در بوستان لاله در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ۸ خدمت سلامت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران توسط کلنیک‌های «دندان‌پزشکی»، «آسم و آلرژی»، «درمان در منزل» (دم)، «زخم و لیزر» و «ارتقا سلامت» این مجموعه در نمایشگاه سلامت محور شهرداری ارائه می‌شود. این نمایشگاه تا روز جمعه، ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی افزود: خدمات سلامت توسط مجموعه درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران (یارا) ارائه می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران، امینی ادامه داد: همچنین گروه پژوهشی «سبک زندگی» سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران درخصوص پایش سلامت، اقدام به طراحی یک پرسش‌نامه الکترونیکی کرده و از شهروندان تهرانی خواسته است به منظور پایش وضعیت سلامت به سوال‌ها پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی