Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع کرونا و در راستای پیشگیری از این ویروس و جلوگیری از مراجعه متعدد به مراکز منتخب کووید ۱۹، همچنین توسعه دولت الکترونیک و با هدف نوبت‌دهی آسان، صرفه‌جویی در زمان و پذیرش ۲۴ ساعته این سامانه راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: سامانه نوبت دهی الکترونیکی مراکز منتخب کووید۱۹به منظور ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایتمندی مراجعان، در تمامی مراکز منتخب کووید۱۹ تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان راه اندازی شد.

دکتر دانایی بیان کرد: تمام مراکز منتخب کووید ۱۹ تحت پوشش این دانشگاه به سامانه نوبت دهی به صورت الکترونیک متصل هستند و شهروندان می توانند با ورود به درگاه اینترنتی نوبت بگیرند.

او با قدردانی از مجموعه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و معاونت های بهداشتی و تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، افزود: توسعه ارائه خدمات غیرحضوری در راستای تسهیل ارائه خدمات با کیفیت تر به مراجعان از طریق بسترسازی الکترونیک جزو برنامه های راهبردی دانشگاه است.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز درباره این سامانه گفت: دریافت نوبت الکترونیکی در مراکز منتخب کووید۱۹ از طریق سایت و نرم افزار موبایل امکان پذیر شد.

محمد حسین همتیان با بیان اینکه در راستای جلوگیری از تجمع مراجعه کنندگان در مراکز ۱۶ ساعته منتخب استان سمنان و خطرات ناشی از انتقال بیماری کویید۱۹، گفت: هم استانی ها می توانند برای دریافت نوبت به نشانی اینترنتیnobat.semums.ac.ir مراجعه کنند و یا نرم افزار موبایل مورد نظر را از آدرس فوق دانلود و سپس بر اساس شهر محل سکونت خود یکی از مراکز منتخب ۱۶ ساعته غربالگری بیماری‌های واگیر را انتخاب و به اخذ نوبت اقدام کنند.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: پس از ثبت مشخصات خود کد رهگیری دریافت و در تاریخ و ساعت نوبت اخذ شده به مرکز مورد نظر مراجعه کنند.

تلفن گویا (۳۱۰۳) نیز از روز شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ فعال می شود و شهروندان می توانند با این شماره برای اخذ نوبت اقدام کنند.

انتهای پیام / گ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی نوبت دهی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مراکز منتخب نوبت دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در مجموعهٔ زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه موفق به شناسایی تعداد سه هزار و ۸۳۶ بیمار خاص و صعب‌العلاج شده‌ایم.

دکتر الهام بهره‌مندافزود: این تعداد شامل سه هزار و ۲۷۵ بیمار مبتلا به دیابت، ۱۹۹ کاندید پیوند، ۱۵۹ بیمار نیازمند به دیالیز، ۱۳۸ بیمار مبتلا به ام اس، هشت بیمار مبتلا به نقص ایمنی اولیه، ۴۲ بیمار مبتلا به هموفیلی، ۱۳ بیمار مبتلا به تالاسمی، یک بیمار مبتلا به‌ای بی و یک بیمار مبتلا به اوتیسم هستند.

وی گفت: از جمله راه‌کار‌های پیشگیری از مبتلا شدن خود و یا خانواده به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج می‌توان به مشاورهٔ ژنتیک و غربال‌گری قبل تولد در افراد پرخطر، اصلاح سبک زندگی در ابعاد تغذیه‌ای، رفتاری، استعمال نکردن دخانیات، الکل، ورزش و افزایش فعالیت‌های بدنی، متناسب کردن وزن، پرهیز از مصرف غذا‌های چرب و سرخ شده، افزایش مصرف سبزی‌جات و میوه، کاهش مصرف نمک، کاهش فشار‌های روانی و دوری از استرس و اضطراب است.

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد