Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:31:28 GMT

دلالان را شناسایی کنید و به قوه قضاییه تحویل دهید

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۳۹۲۹

دلالان را شناسایی کنید و به قوه قضاییه تحویل دهید

به گزارش  دفتر این مرجع تقلید، وی روز پنجشنبه دردیدار کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با ابراز خرسندی از خودکفایی کشور در برخی زمینه های مربوط به کشاورزی افزود: امیدواریم دربخش‌های باقی مانده نیز به خودکفایی برسیم.

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از عدم نظارت در بازار از سوی دولت اظهار کرد: چرا کالاهای اساسی با ارز دولتی وارد می‌شود اما بر اساس ارز آزاد به فروش می رسد؟ چرا کنترلی در این زمینه از سوی دولت صورت نمی‌گیرد؟ این چه قدرتی است که می تواند در مقابل قانون بایستد؟

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشاورزی از وزارت‌خانه هایی است که با زندگی مردم ارتباط بسیاری دارد و هر گونه تغییری در آن، در زندگی مردم تأثیر ایجاد می کند؛ این وزارت خانه باید قوی باشد، دست دلال ها را از واسطه گری قطع کند و متخلفان را شناسایی و به قوه قضاییه تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید بخشی از گرانی‌های افسارگسیخته را نتیجه بی‌انصافی برخی از کسبه دانست و افزود:برخی کسبه اجناس خود را با نرخ دلار بالا می برند، اما نرخ ارز که پایین آمد، جنس خود را ارزان نمی‌کنند؛ تا زمانی که جلوی این افراد گرفته نشود اوضاع تغییری نخواهد کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد نیازمند فرهنگ‌سازی است، ابراز داشت: در این زمینه صدا و سیما موظف است با وزارت جهاد کشاورزی نهایت همکاری را داشته باشد.

 وی بیان کرد: حل مشکلات اجتماعی نیازمند این است که همه مسوولان وظایف خود را به بهترین وجه انجام دهند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: امروز بسیاری از مسائل همچون سوء استفاده‌های چندهزار میلیاردی یا واردات اقلام لوکس بدون هماهنگی و دست داشتن با برخی افراد امکان پذیر نیست؛ مبارزه با فساد چیزی نیست که یک نفر بتواند کاری کند، بلکه باید همه مسئولان به صورت هماهنگ و با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنند.

وی در ادامه با انتقاد از گرانی‌های اخیر، خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان کنونی شده و بر لزوم تدبیر و برنامه ریزی مسؤولان در این راستا تاکید کرد.

این مرجع تقلید تقلید همچنین خواستار بررسی کارشناسانه مساله محصولات تراریخته در کشور به منظور تبیین مضرات آن شد و در این راستا دستوراتی را خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد.

در سفر غیر رسمی وزیر جهاد کشاورزی به قم که بدون اطلاع قبلی و حضور خبرنگاران صورت گرفته است، کاظم خاوازی با شماری از مراجع و علمای قم دیدار و گفت وگو می‌کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی قم آیت الله العظمی مکارم شیرازی کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی قم آیت الله العظمی مکارم شیرازی کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی قم آیت الله العظمی مکارم شیرازی کاظم خاوازی اخبار کنکور مکارم شیرازی جهاد کشاورزی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند