Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@06:03:06 GMT

استاد تاج یک سرمایه نمادین است

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۴۰۷۶

استاد تاج یک سرمایه نمادین است

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: استاد تاج از لحاظ روش و منش برای ما یک سرمایه نمادین است، روش این فرد جنبه هنری دارد و به اعتقادم در زمینه موسیقی حکیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محمد عیدی (امروز پنجشنبه ۱۳ آذر ماه) در آئین بزرگداشت استاد جلال الدین تاج اصفهانی اظهار کرد: این شخص فخر موسیقی ایران زمین است و گنجی برای موسیقی ایران است، تاج توانست فرآورده موسیقی را به فرآیند هنری تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم بتوانیم زحمات این فرد را ببینیم و از میراث آن نگهداری کنیم.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته این برنامه با حضور مردم برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا نتوانستیم این بزرگداشت را با حضور مردم برگزار کنیم، امیدوار هستم تا سال آینده شاهد ریشه کن شدن این ویروس باشیم تا بتوانیم شاهد حضور دوباره مردم در این جمع هنری باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: استاد تاج از لحاظ روش و منش برای ما یک سرمایه نمادین است، روش این فرد جنبه هنری دارد و به اعتقادم در زمینه موسیقی حکیم بود و توانست کالای هنری خود را با احترام به مخاطب به فرآیند تبدیل کند. این فرد بزرگ اخلاقی را در هنرمندان پایه گذاری کرد که این اخلاق هنوز زبان زد است که این شیوه برای انتقال آموزه‌های هنری است.

عیدی افزود: مردم شهر خاطرات خوشی از روش هنری و منش اخلاقی استاد تاج دارند، این فرد در زمان خود توانست مکتب آوازی اصفهان را در جغرافیای فرهنگی ایران گسترده بکند و خود مایه گفت وگو های هنری بین هنرمندان شد که موجب خلاقیت فرهنگی شد. سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری باید به این میراث ادای احترام کند تا از این ساخته‌ها بتوانیم در آینده استفاده ببریم زیرا ما میراث داران این اشخاص هستیم.

کد خبر 459237

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد عیدی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان شهرداری اصفهان شورای شهر اصفهان استاد تاج اصفهانی تاج اصفهانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استاد تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

 شهردار سنندج پنجشنبه شب در آئین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هفته سنه که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سنندج در طول تاریخ همواره مامن و خاستگاه مردان و زنانی است که با شجاعت، جسارت، عشق و ایمان خشت بر خشت نهاده و میراثی اینچین گرانبها و گنجینه‌ای پر از هنر و دانایی و خرد از خویش به یادگار گذاشته‌اند.

سیدانور رشیدی گفت: به مناسبت هفته فرهنگی سنه ۱۹ عنوان برنامه شاخص شهرداری سنندج تدارک شده است.

وی یادآور شد: در برنامه‌ریزی برای اجرای ویژه برنامه‌های هفته سنه به هنر‌های گوناگون و اقشار و طیف‌های مختلف سنی توجه شده است.

وی، رونمایی از سردیس استاد نام آشنای کردستان استاد عباس کمندی را از برنامه‌های شاخص هفته سنه بیان کرد و ادامه داد: طی روز‌های اخیر شاهد ایثار جان یکی از شهروندان به نام آرمان بنفشی که برای نجات ۴ شهروند گرفتار در چاه بودیم با پیشنهاد استاندار مسیری به نام این جوان ایثارگر در این مراسم فرهنگی خواهیم بود.

همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه ویژه برنامه‌های هفته سنه از سردیس استاد نام‌اوازه عباس کمندی رونمایی شد.

زنده یاد عباس کمندی متولد سال ۱۳۳۱ در شهر سنندج است. بر اساس آنچه عنوان شده است این هنرمند عرصه موسیقی هرگز از هیچ کس تقلید نکرده و سبک مخصوص به خود را داشت.

استاد کمندی اول خرداد ماه سال ۹۳ در سن ۶۲ سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان توحید سنندج دار فانی را وداع گفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود