Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرماندار بندر مرزی آستارا، گفت: ۱۳۱۳ کارگر آسیب دیده از کرونا در این شهرستان، بیمه بیکاری دریافت کردند.

عباس صابر در جلسه کمیسیون کارگران بندر مرزی آستارا که در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به شکل منظم در ایام کرونا، روزهای پنج شنبه هر هفته گشت زنی از کارگاه‌های تولیدی شهرستان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این ایام ۱۷۱۳ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند، ادامه داد: طی مدت مذکور، ۱۳۱۳ نفر از این تعداد مشمول این قانون شدند و بیمه خود را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: با راه اندازی سامانه بیمه بیکاری همزمان با دوران کرونا، ۱۴ دسته مشاغل آسیب‌پذیر در این شهرستان شناسایی شدند.

صابر، با بیان اینکه ۱۱۲۷ طرح متشکل از ۱۲۷۹ نفر از تسهیلات کرونایی در این شهرستان بهره مند شدند، خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات پرداختی به کارفرمایان ۱۰۴ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال است.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل آسیب های وارده به مشاغل آسیب پذیر تحت تأثیر بیماری کرونا، ۲۱۰ درخواست مراجعه کارگران برای تعدیل نیرو و معرفی به بیمه بیکاری ارسال شد، تصریح کرد: با ارائه خدمات و پیگیری‌ها سعی در حل مشکلات آنها داشتیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا، بالغ بر ۴۰ نفر از کارگران از بیکاری خارج و به کار خود بازگشتند.

فرماندار آستارا در خصوص آخرین وضعیت شهرک صنعتی هودول، یادآور شد: در سال جاری ۶ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد در شهرک صنعتی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با تأکید بر اینکه باید استانداردهای لازم باید در کارگاه ها رعایت شود و کارگران نباید از این جهت آسیب ببینند، افزود:  ۲۵ نفر در واحدهای این شهرک صنعتی مشغول به کار شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان گفت: ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان فاقد بیمه و چهار سال است که جهت برخورداری ازاین مزایا ثبت‌نام کرده و در صف انتظار هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شاکر ابراهیمی پیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، "معیشت و امنیت کاری" را دو دغدغه جامعه کارگری کردستان ذکر کرد و اظهار داشت: امیدواریم مسئولان زمینه بهبود وضعیت معیشتی کارگران کردستانی را فراهم کنند.

وی از کارگران به عنوان سرمایه کشور نام برد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان نیز در راستای بهبود وضعیت معیشت جامعه کارگری اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب آنقدر برای جامعه کارگر ارزش قائل است که از کارگر به عنوان نیرو و سرمایه ملی کشور نام می‌برد، تصریح کرد: انعقاد قراردادهای موقت و دستمزد پایین و نابرابر، شایسته کشورمان نیست، امیدواریم مسئولان برای زندگی بهتر این قشر زحمت‌کش قدم بردارند.

وی افزایش تعداد بیمه‌شدگان جامعه کارگری و کارگاه‌های آموزشی و تولیدی در استان را مایه خرسندی دانست و بیان کرد: مسئولان در راستای احیای واحدهای کارگری و ایجاد اشتغال همت کنند.

مزد کارگران بر اساس قانون کار افزایش یابد

ابراهیمی خطاب به معاون وزیر کار؛ به گله‌مندی جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رفت مزد کارگران بر اساس ماده 41 قانون کار افزایش یابد، زمانی که دستمزدمان افزایش یافت دلار 43 هزار تومان بود اکنون نرخ آن کلی افزایش یافته است.

وی با ابراز گله‌مندی از اینکه درآمد و مزد کارگران زیر خط فقر است، عنوان کرد: زندگی پادشاهی نمی‌خواهیم! همان سبد معیشت کافی است.

درمان مستقیم؛ مطالبه کارگران از دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان  درمان مستقیم به منظور کاهش هزینه‌های درمان را یکی از مطالبات جامعه کارگری کردستان ذکر کرد و تاکید داشت: نمی‌توانیم برای درمان به بخش خصوصی مراجعه کنیم چراکه وضعیت کنونی اقتصادی چنین شرایطی را برایمان فراهم نمی‌کند بنابراین از دانشگاه علوم پزشکی کردستان انتظار می‌رود که درمان مستقیم وبهره‌مندی از خدمات پزشکی را برای این قشر فراهم کند.

وی با بیان اینکه اکثر کردستانی‌ها یارانه‌بگیر و درآمد زندگی‌شان پایین است، اظهار کرد: تقویت ورزش کارگری از دیگر مطالبات ماست که امیدواریم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

شاکری با اشاره به اینکه 21 هزار نفر کردستانی بیمه شده کارگران ساختمانی هستند، اذعان داشت: 25 هزار نفر کارگر دیگر در استان جهت برخورداری از مزایای بیمه تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده و از سه چهار سال گذشته چشم‌انتظار و در صف انتظار هستند، امیدواریم رفع این مشکل به عنوان دستاورد سفر معاون وزیر کار تقدیم جامعه کارگری شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان افزود: مشکل دیگر جامعه کارگری این است که اگر کارگری بخواهد به قصد سفر یا حتی کار کردن به کشور عراق برود، به محض مهر کردن پاسپورتشان، بیمه آنان قطع می‌شود که امیدواریم این مشکل برطرف و آنان نیز بتوانند از این مزایای سفر برخوردار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است