Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مسعود دانشی روز پنجشنبه در نشست برنامه ریزی و هماهنگی طرح یادشده افزود: این طرح در سه حوزه حمایت، نظارت و مراقبت از بیماران اجرا می‌شود
وی با اشاره به بحث حمایت از بیماران کووید۱۹  اظهار کرد : از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان یک هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال بین خانواده‌های نیازمند توزیع شدو این روند همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شبکه بهداشت و درمان بافق تصریح کرد: تاکنون ۲۰ نفر از سوی بسیج معرفی شدند و قرار است ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از مردم در بحث نظارت‌ها با بسیج همکاری کنند
وی به بحث مراقبت نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این حوزه به ازای هر ۵۰ خانوار،بسیجیان از آن‌ها سرشماری می کنند و ضروری است مردم با این نیروها همکاری کنند. 

به گفته دانشی، در مرحله نخست تعدادی از بسیجیان به عنوان سلامت‌یار به صورت تلفنی یا با مراجعه حضوری در در منازل، شرح حال اعضای خانواده را دریافت می‌کنند.

این مسوول ادامه داد: در اجرای این طرح گروه‌های پرستاری آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که در صورت شناسایی افراد دارای علایم بیماری، پرستاران در محل خانه افراد حضور پیدا کرده و میزان اکسیژن خون، فشار خون و تب افراد مشکوک را می‌سنجند.

وی همچنین با تشریح شیوع کرونا در بافق خاطرنشان کرد: با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از سوی مردم، هم اینک وضعیت منطقه نارنجی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان بافق  از مردم خواست دستورالعمل‌های ابلاغی را همچنان رعایت کنند تصریح کرد:از دیروز(۱۲ آذرماه)  هشت نفر در بخش عادی و پنج نفر هم در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بافقر بستری هستند.
وی با بیان اینکه آزمایش سریع تشخیص کرونا در چند روز آینده در بافق انجام می شود، افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ ، در مجموع یک هزار و ۹۰۰ آزمایش انجام شد که از این تعداد حدود ۸۰۰ مورد مثبت گزارش شد که ۲۵ درصد آنها بستری شدند و ۴۰ نفر تاکنون بر اثر بیماری کووید۱۹ فوت کرده اند.  

فرماندار بافق هم در این نشست با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: جمعیت مجاز برای شرکت در مراسم‌ها باید حداکثر ۱۵ نفر باشد. 
سیدمهدی طلایی مقدم با بیان اینکه با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی این موضوع مدیریت می‌شود افزود: مردم دورهمی‌های خانوادگی و شب نشینی ها را به زمان پساکرونا موکول کنند. 

به گفته وی اعلام وضعیت از سوی شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد صورت می‌گیرد،در صورت تغییر اعلام وضعیت، محدویت های کرونایی هم تغییر می‌کند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( چهارشنبه) گفته بود که تاکنون ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده اند که با فوت ۳۶۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۲ آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۲۴۶ نفر آنها بستری شدند و با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  تاکنون ۶۸۸ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و ۸۲۸ نفر از افراد در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۹۴  آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها غربالگری بافق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غربالگری بافق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت غربالگری بافق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور ۱۹ در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی