Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مستندی 60 دقیقه ای که شبکه BBC انگلستان آن را تدارک دیده است، سر الکس فرگوسن از رازهایی که برای بیش از ربع یک قرن موجب موفقیت او در باشگاه منچستریونایتد شد، پرده بر می دارد.

سر الکس فرگوسن در طول دوران مربیگری اش در فوتبال به چنان جایگاه عظیمی رسید که نه تنها برخی او را بهترین سرمربی تاریخ فوتبال می دانند، بلکه حتی از او به عنوان برترین سرمربی تاریخ ورزش یاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرد اسکاتلندی در سال 1986، در حالی که پیش از آن با تیم گمنام "آبردین" اسکاتلند موفق به شکست دادن رئال مادریدِ بزرگ در فینال جام برندگان اروپا شده بود، به منچستریونایتد آمد تا باشگاهی در حال نزول را به شکوه سابق خود برساند. بازگرداندن منچستریونایتد به قله فوتبال انگلستان و اروپا اما کار آسانی نبود و فرگوسن برای رسیدن به موفقیت مجبور شد تا باشگاه را از نو به شیوه دلخواه خودش بسازد. منچستریونایتدِ فرگی به تدریج پیشرفتش را آغاز کرد و از اوایل دهه 90 میلادی شروع به کسب جام کرد. وقتی پیرمرد اسکاتلندی در سال 2013 از دنیای فوتبال کناره گیری کرد، منچستریونایتد تحت هدایت او به 13 عنوان قهرمانی در لیگ برتر، 2 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک عنوان قهرمانی در جام باشگاه های جهان، یک عنوان قهرمانی در سوپر کاپ اروپا، یک عنوان قهرمانی در جام برندگان اروپا، 5 عنوان قهرمانی در جام حذفی انگلستان، 10 عنوان قهرمانی در کمیونیتی شیلد و 4 عنوان قهرمانی در جام اتحادیه انگلستان رسیده بود. زمانی به بزرگی سر الکس فرگوسن پی می بریم که به دوران پس از جدایی او از منچستریونایتد نظر افکنیم، جایی که منچستریونایتد با خرج هزینه ای تقریباً 300 میلیون پوندی در بازار نقل و انتقالات، هرگز نتوانسته است فصل را با رتبه ای بهتر از چهارم در جدول لیگ برتر به پایان برساند. 

در مستندی که شبکه BBC با نام "سر الکس فرگوسن: راز های موفقیت" تهیه کرده است، فرگوسن در مورد خصوصیات رهبرانه اش که موجب شد تا چنین میزانی از موفقیت را با منچستریونایتد در طول بیش از 20 سال به دست آورد، صحبت می کند. از مشکلاتی که در اوایل دوران حضورش در اولدترافورد با آن ها دست و پنجه نرم کرد توضیح می دهد، از چگونگی برخوردش با بازیکنان یاغی منچستریونایتد می گوید، روشی که برای پرورش بازیکنان نوجوان در پیش گرفت را شرح می دهد و راه نفوذ پیدا کردن به ذهن بازیکنان و ایجاد ذهنیتی جدید در آن ها را تشریح می کند. در جلسه ای با حضور کارآفرینانی جوان از سراسر جهان شرکت می کند و به آن ها توصیه هایی را در باب چگونگی رهبری کردن بر سازمان هایشان می دهد و مثال هایی را از دوران رهبری اش در منچستریونایتد می زند.

در این مستند 60 دقیقه ای برخی از شاگردان، همکاران و افراد آشنا با سر الکس فرگوسن نیز حضور دارند. ژوزه مورینیو، کریستیانو رونالدو، رایان گیگز، ریو فردیناند، دیوید گیل (مدیر اجرایی سابق منچستریونایتد)، مایکل موریتز (میلیاردر و نویسنده) و تونی بلر (نخست وزیر سابق انگلستان) از جمله افرادی هستند که درباره فرگوسن و راه و رسم رهبری اش صحبت می کنند و خاطره ها و رازهای بسیار جالبی را از او برملا می کنند. مورینیو از راز بزرگی که فرگوسن در اواخر دوران حضورش در منچستریونایتد به او گفت پرده بر می دارد، ریو فردیناند ما را از آنچه که در زمان اخراج روی کین از یونایتد در رختکن این تیم اتفاق افتاد آگاه می کند، دیوید گیل از روزی که به همراه سر الکس تصمیم به کناره گیری از منچستریونایتد گرفتند حرف می زند و کریستیانو رونالدو از کمک های فرگوسن و روش هایی که مرد اسکاتلندی برای کمک به پیشرفت او اتخاذ کرد می گوید. 

نکته ای که بیش از همه در این مستند به آن پرداخته می شود، چگونگی رهبری و مدیریت کردن یک سازمان می باشد. از همین رو، تماشای این مستند به تمام افرادی که در حال مدیریت یک سازمان یا شرکت تجاری، ورزشی، ... هستند یا در آینده قصد انجام چنین کاری را دارند، توصیه می شود.

دانلود مستند با کیفیت HD به حجم (975 مگ)دانلود زیرنویس فارسی اختصاصی طرفداری

منبع: طرفداری

کلیدواژه: عنوان قهرمانی در جام سر الکس فرگوسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاتریس اورا، اتوئو را به ویا ترجیح می‌دهد؛ خاطره مدافع فرانسوی از نبرد با ساموئل اتوئو در فینال رم / زیرنویس فارسی

پاتریس اورا، اتوئو را به ویا ترجیح می‌دهد؛ خاطره مدافع فرانسوی از نبرد با ساموئل اتوئو در فینال رم / زیرنویس فارسی

دیگر خبرها