Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق لایحه بودجه سال آینده که از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، بودجه حمایت از محیط‌بانان در سال آینده، ۳۶ میلیارد تومان نسبت به سالجاری افزایش یافته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم، لایحه بودجه سال 1400 روز گذشته(چهارشنبه، 12 آذر) از سوی حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که طبق این لایحه، بودجه سازمان حفاظت محیط زیست نیز در سال آینده مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق لایحه بودجه سال 1400 که از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، توجه جدی به وضعیت محیط‌بانان به عنوان حافظان اصلی طبیعت و حیات وحش شده، به طوری که، برای حمایت از محیط‌بانان حدود 108 میلیارد و 297 میلیون تومان تعیین شده است، در صورتی که این رقم در بودجه سالجاری، رقمی حدود 29 میلیارد تومان بوده است، از طرف دیگر در این لایحه، بیش از 39 میلیارد تومان برای ارتقاء توان فیزیکی و تجهیزاتی محیط‌بانان نیز در نظر گرفته شده که در مقایسه با قانون بودجه سالجاری این رقم به بیش از 36 میلیارد تومان افزایش یافته است.

اتفاق جدید در بودجه 1400/ اعتبار 5 هزار میلیاردی برای ساخت مسکن محرومانتصمیم جدید محیط زیست برای احداث کارخانه‌های فولاد در حاشیه خلیج فارساظهارنظر جدید محیط زیست درباره منشأ بوی نامطبوع تهران!

همچنین در برآوردهای اولیه از لایحه بودجه سال 1400 در بخش ردیف بودجه سازمان حفاظت محیط زیست، به‌منظور فرهنگسازی و ارتقاء مشارکت‌های مردمی در این حوزه، حدود 143 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

طبق بررسی‌های انجام شده در لایحه بودجه سال آینده، بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در سال جاری حدود 590 میلیارد تومان افزایش یافته است، به طوری که قرار است در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی و موافقت شورای نگهبان، این رقم به 1228 میلیارد تومان برسد.

سهم نظارت بر مدیریت پسماندها از لایحه بودجه سال آینده نیز بیش از 30 میلیارد تومان تعیین شده است.

همچنین طبق بررسی‌های دقیق‌تر در لایحه بودجه سال 1400 در حوزه سازمان حفاظت از محیط زیست، قرار است بیش از 324 میلیارد تومان برای پایش و مدیریت آلاینده‌ها در سال آینده اختصاص یابد، از سوی دیگر، قرار شده در لایحه بودجه سال 1400، بیش از 850 میلیون تومان نیز برای اجرای قانون هوای پاک از محل صندوق ملی محیط‌ زیست برداشت شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم مجلس هوای پاک سازمان محیط زیست بودجه ایران دولت دوازدهم مجلس هوای پاک سازمان محیط زیست بودجه ایران لایحه بودجه سال 1400 مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان سازمان حفاظت محیط بانان سال آینده محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه در جلسه اول این کمیسیون خبر داد و گفت: گزارش کمیسیون تلفیق هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد. 

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز آخرین جلسه کمیسیون تلفیق برای جمع‌بندی درباره بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول تشکیل شد.

وی توضیح داد: کمیسیون تلفیق در آخرین جلسه خود تصمیم به تشکیل کمیته‌های تخصصی گرفت، کمیته‌های تخصصی در جلساتی بخش‌های مرتبط با لایحه بودجه را مورد بررسی قرار داده و به هیات رئیسه تلفیق ارائه کردند. امروز گزارش جمع‌بندی در کمیسیون و با حضور نماینده دولت بررسی و تصویب شد.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: گزارش کمیسیون تلفیق برای ثبت پیشنهادات نمایندگان بارگذاری می‌شود لذا احتمالا یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

حاجی‌دلیگانی در پایان اظهار کرد: کمیسیون تلفیق تغییرات اندکی در بخش دوم لایحه بودجه اعمال کرده و تغییرات محسوس نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور