Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:55:29 GMT

قیمت پروفیل سبک و لوله مبلی و عوامل موثر بر آن

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۴۶۷۱

قیمت پروفیل سبک و لوله مبلی و عوامل موثر بر آن

پروفیل سبک و لوله مبلی، لوله و پروفیلی هستند که از ورق روغنی (ورق نورد سرد) تولید می شوند و بیشترین کاربرد آنها در صنایع قطعه سازی (خودرو و موتور سیکلت)، میز و مبلمان، تولید لوازم آشپزخانه و استندهای نمایشگاهی است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام صبا پروفیل، پیش از آن که به قیمت پروفیل سبک و لوله مبلی بپردازیم لازم است کمی بیشتر با این محصولات و شیوه تولید آنها آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد اولیه در تولید پروفیل سبک و لوله مبلی

پروفیل سبک و لوله مبلی از ورق روغنی یا ورق نورد سرد تولید می شوند، این دسته از ورق های فولادی معمولاً ضخامتی بین ۰.۴ تا ۲ میلیمتر دارند و در کارخانه های تولید فولاد مانند فولاد مبارکه از ورق های نورد گرم تولید می شوند.

در واقع در این فرآیند (نورد سرد)، ورق نورد گرم با ضخامت های بالاتر (۲ میلیمتر به بالا) در دمای محیط و با گذشتن از غلطک های رولینگ متعدد به ضخامت های دقیق بین ۰.۴ تا ۲  میلیمتر رسانده می شود.

بنابر آنچه گفته شد، ورق های نورد سرد بدلیل  پروسه تولید طولانی تر، از ورق های گرم گران تر هستند و پروسه دقیق تر و حساس تری دارند،  اما در عوض سطح سیقلی تر و زیباتری دارند، نرم و فرآیند پذیرتر هستند، و ضخامت های پایین تری دارند.

شیوه تولید لوله و پروفیل مبلی سبک

اصولاً در کارخانه های لوله و پروفیل درز جوش ورق رول تبدیل به لوله و پروفیل هایی با قطر و طول دلخواه می شود، اما در کارخانه های لوله و پروفیل سبک چه می گذرد؟

 ۱. ابتدا رول های ورق نورد سرد با ضخامتی بین ۰.۴ تا ۱.۵ میلیمتر در فرآیندی به نام برش رول به رول، برش می خورند و تبدیل به رول هایی با عرض حدوداً ۳ تا ۲۰ سانتی متر می شوند.

 ۲. در مرحله دوم این نوارهای ورق با گذشتن از قالب های رول فرمینگ بشکل لوله، قوطی یا پروفیل در می آیند.

 ۳. در این مرحله دو لبه ورق که کنار هم آمده است جوش ERW خورده و اضافات آن برداشته می شود.

 ۴. در مرحله چهارم لوله یا پروفیل در طول دلخواه (بین ۴ تا ۷ متر) معمولاً ۶ متر برش می خورند.

 ۵. در مرحله آخر لوله مبلی یا پروفیل سبک، بسته بندی شده و در انبار کارخانه دپو می شود.

ویژگی های پروفیل سبک و لوله مبلی:

. شاید مهم ترین خصوصیت این دسته از لوله و پروفیل تنوع بی نظیر آنها در قطر و ضخامت باشد، به عنوان مثال گروه صنعتی صبا یکی از مجموعه هایی که به شکل تخصصی در زمینه پروفیل سبک و لوله مبلی فعالیت می کند، بیش از ۲۰۰ نوع لوله و پروفیل سبک مبلی را در سبد محصول خود ارائه کرده است، بنابراین مصرف کننده می تواند دقیقاً قطر و ضخامتی که مدنظر دارد را در میان محصولات گروه صبا  پیدا کند.

. دقت ابعادی: لوله و پروفیل مبلی، از همه دسته های دیگر لوله و پروفیل دقیق تر هستند،  گروه صبا ضمانت می کند که محصولات فروخته شده  این مجموعه در ضخامت دقت ۰.۰۲+- میلیمتر ، و در قطر دقت ۰.۲+-  میلیمتر را داشته باشد، این میزان از دقت در هیچ کدام از دسته محصولات ارائه شده فولادی دیده نمی شود.

. فرآیند پذیر هستند: براحتی برش می خورند، سوراخ می شوند، خم می خورند، آب می گیرند، رنگ می شوند  و می توان گفت برای تولید بی نظیر هستند.

. بصرفه هستند: شاید در ابتدا بنظر برسد که قیمت پروفیل سبک بدلیل آن که از ورق روغنی تولید میشود از بقیه پروفیل ها گران تر است، اما باید مد نظرداشت از آنجا که این پروفیل ها در تنوع ضخامت بی نظیر هستند، مصرف کنننده دقیقاً می تواند ضخامت مورد نیاز خود را استفاده نماید و این باعث میشود که تا ۴۰% در وزن سازه یا قطعه تولیدی صرفه جویی شود.

همچنین در خصوص قیمت لوله مبلی، نظر به اینکه بیش از ۲۰ قطر مختلف و بالغ بر ۱۰ ضخامت متفاوت از آن موجود است، می توانیم مطمئن باشیم که دقیقاً قطر و ضخامت مورد نظر خود را در سبد این دسته از محصولات خواهیم یافت و این مهم هزینه های زیادی را در تولید یک محصول کاهش می دهد.

در پایان می توان گفت که قیمت پروفیل سبک و قیمت لوله مبلی به دلیل شیوه خاص تولید به عوامل زیر وابسته است:

. قیمت روز ورق روغنی

. دقت و کیفیت پروسه تولید در کارخانه

. هزینه انرژی برای کارخانه های فولاد و لوله و پروفیل

. و تعرفه های گمرکی واردات و صادرات فولاد

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لوله و پروفیل ورق روغنی ورق نورد نورد سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت وسپا منصوری با نام موناکو ادیشن رونمایی شد (+عکس)

همه ما با خودروهای تیون شده منصوری آشنا هستیم اما این بار نوبت به یک موتورسیکلت مشهور ایتالیایی رسیده است. این تیونر نام آشنا برای اولین بار از وسپا مونا ادیشن رونمایی کرده است، موتورسیکلتی که فقط به تعداد ۹۹ دستگاه تولید خواهد شد.

به گزارش پدال، منصوری موناکو ادیشن بر پایه وسپا التریکا شکل گرفته و دارای بهبودهای ظاهری متنوع به ویژه تریم فیبر کربن و چرم است. همچنین بدنه‌ای با رنگ‌آمیزی متمایز و رنگ‌های پرچم موناکو جزو دیگر ویژگی‌های موتورسیکلت وسپا منصوری خواهند بود. علاقه‌مندان به این شرکت حتی می‌توانند متوجه نشان خانه گریمالدی در پانل‌های جانبی فیبر کربنی شوند.

متأسفانه منصوری در بخش قوای محرکه موتورسیکلت وسپا هیچ تغییری ایجاد نکرده و بنابراین از این نظر تفاوتی بین موناکو ادیشن و مدل‌های استاندارد وجود ندارد. این موتورسیکلت از دو حالت سواری اکو و پاور سود می‌برد و به لطف باتری لیتیوم یوم و سیستم احیای انرژی می‌تواند شعاع حرکتی مناسبی را ارائه نماید.

البته نباید موتورسیکلت برقی موردبحث را با یکی دیگر از پروژه‌های مشابه منصوری یعنی فراری ۴۵۸ اسپایدر ۲۰۱۲ اشتباه گرفت چراکه آن خودرو به تعداد ۳ دستگاه تولید شد.

منصوری می‌گوید هدف از تولید چنین موتورسیکلتی ارائه یک اسکوتر با حداکثر قابلیت حمل‌ونقل روزمره و درعین‌حال دوستدار محیط‌زیست است. این تیونر علاوه بر بدنه‌ای با ترکیب رنگ‌های پرچم موناکو گل پخش‌کن و پانل‌های جانبی فیبر کربنی را تولید کرده است. صندلی چرمی با دوخت سفارشی نیز جزو دیگر موارد قابل‌توجه است.

منصوری قیمت موتورسیکلت موناکو ادیشن را اعلام نکرده اما اگر قیمت سایر محصولات این تیونر را به عنوان یک معیار در نظر بگیریم، برچسب قیمت شش رقمی و حتی بالاتر شاید باعث تعجب ما نشود. نظر شما درباره این موتورسیکلت چیست؟

  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • موتورسیکلت وسپا منصوری با نام موناکو ادیشن رونمایی شد (+عکس)
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • جوجه یک روزه
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید