Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود داربام در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: وضعیت مناسب سازی شرایط برای معلولین از گذشته در استان جدی گرفته نشده و شاهد قد کشیدن سازه‌های متعدد با پوشش زیر ۱۰ درصد مناسب سازی برای معلولین هستیم.

وی ابراز داشت: طی سال‌های اخیر کمیته مناسب سازی جلسات متعددی داشته و مصوبات خوبی نیز شکل گرفته است.

داربام به فعلیت رساندن این مصوبات را گامی رسا در دستیابی به رشد مناسب سازی دانست و گفت: باید مناسب سازی به ظرفیت عملی در همه ابعاد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داربام خاطرنشان کرد: با توجهی به اطراف می‌توان به ضعف مناسب سازی مکان‌ها و دستگاه‌ها برای عبور معلولین، جانبازان، زنان باردار، افراد مسن و … پی برد.

داربام با اشاره به اینکه مواد قانونی مختلفی مانند ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین بر حمایت از این حوزه تاکید دارد، گفت: قانون و مقررات شهرسازی برنامه ریزی و طراحی برای تسهیل حرکت معلولین در سطح شهر را الزام می‌داند و متولیان موظف هستند که نسبت به رعایت مقررات در ساخت و سازها اقدام کنند.

مشاور استاندار در امور ایثارگران گفت: طبق ماده ۲ قانون حمایت از معلولین تمام وزارت خانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها، اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی این ظرفیت‌ها برای معلولان و افراد عادی نیز فراهم شود.

وی افزود: طبق تبصره ۲ این قانون، شهرداری‌ها موظفند از صدور پروانه احداث و پایان کار برای آن تعداد از ساختمان هاو اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به حوزه معلولان را رعایت نکرده‌اند، خودداری کنند.

داربام خاطرنشان کرد: همچنین در راستای سیاست‌های کلی این حوزه، مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی و خدمات شهری با محوریت جانبازان، معلولین و … مورد تاکید قرار گرفت.

داربام خواهان تحقق توجه دستگاهی به مناسب سازی ویژه معلولین شد و گفت: اگر در این محور نیست‌ها تکمیل شود، می‌توان امید داشت در بخش تردد عمومی و منازل نیز حمایت ساختاری شکل بگیرد.

داربام به دلهره ساعتی به خیابان آمدن افراد معلول اشاره کرد و گفت: رشد زیرساخت‌ها علاوه بر انگیزه به جامعه هدف، بسیاری از مشکلات تردد در معابر را حل می‌کند.

کد خبر 5087023

منبع: مهر

کلیدواژه: معلولیت شهرداری یاسوج مناسب سازی معابر ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیراز بارش باران آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه بوشهر بارش برف ترور دانشمندان هسته ای گرگان شهرستان کرج شهرکرد مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم با موضوع تشریح برنامه‌های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی، به همراه رونمایی از پوستر حفظ عمومی از سوی سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.

این نشست با حضور حجت الاسلام تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حجت الاسلام حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، باقری، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و دکتر بحرالعلوم، مسؤول دبیرخانه ملی حفظ و برخی مدیران قرآنی کشور برپا خواهد شد.

این نشست یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح در سازمان دارالقرآن به نشانی خیابان حافظ، پایین‌تر از خیابان طالقانی، خیابان رشت، پلاک ۳۹، سازمان دارالقرآن الکریم، طبقه پنجم، سالن جلسات برپا خواهد شد.

کد خبر 6086501 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان