Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@01:25:34 GMT

بارش‌های هفته آینده اصفهان در حد نرمال است

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۵۱۰۰

بارش‌های هفته آینده اصفهان در حد نرمال است

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان از روز شنبه خبر داد و گفت: شدت فعالیت این امواج بارشی در اصفهان که تا روز دوشنبه پیش رو ادامه دارد و نسبت به استان‌های جنوبی کشور کمتر و در حد نرمال است.

ابراهیم هنرمند در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه فعالیت موج ناپایدار امروز در نیمه شمالی استان اصفهان ادامه می‌یابد، اظهار کرد: مه آلودگی، افزایش ابر و بارش باران در بسیاری از مناطق استان تا فردا جمعه پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در نیمه شمالی به صورت بارش باران و در مناطق سردسیر برف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از عصر روز شنبه به مناطق غربی استان، افزود: این موج بارش‌زا نیز به تدریج تا روز دوشنبه بسیاری از مناطق استان اصفهان را دربر می‌گیرد اما شدت فعالیت این سامانه در اصفهان نسبت به استان‌های جنوبی مانند فارس و کهگیلویه و بویراحمد کمتر است و بارش فراتر از نرمال در اصفهان در روزهای پیش رو محتمل نیست.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان مه آلودگی را دلیل افزایش شاخص کیفی هوای این کلانشهر در صبح امروز دانست و گفت: مه آلودگی همچنان در مناطق شرقی اصفهان از جمله فرودگاه و سجزی وجود دارد زیرا با توجه به وجود آلاینده‌های جوی، کاهش دمای هوا و مه به افزایش شاخص آلودگی هوای شهر منجر می‌شود.

هنرمند با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان اصفهان، ادامه داد: بیشترین بارش‌ها به ترتیب از داران با میانگین ۱۴ میلی متر، خوانسار هشت میلی متر، دهاقان ۶ میلی متر، بوئین و میاندشت هفت میلی متر، فریدونشهر چهار میلی متر و اصفهان و اردستان سه میلی متر گزارش شده است.

وی با اشاره به کاهش دو تا چهار درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در این مدت بین ۱۶ و دو درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

هنرمند اضافه کرد: خور وبیابانک با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 459257

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بارش برف و باران اداره کل هواشناسی استان اصفهان کاهش دمای هوا اصفهان آلودگی هوا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان پیش بینی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز  کرمان به نقل از هواشناسی کرمان، طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی از امروز تا انتهای هفته جاری علاوه بر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه ای در استان و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود وبا توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در  این مناطق  احتمال دارد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای هفته آینده نیز از شدت ناپایداری های جوی کاسته می شود و در  بیشتر مناطق جوی نسبتا پایدار مورد انتظار است.

همچنین در دماهای ثبت شده ۲۴ ساعت گذشته استان کرمان لاله زار با دمای یک درجه سردترین، ریگان با دمای ۳۶ درجه گرمترین مناطق استان بوده اند.

بیشینه و کمینه دمای شهر کرمان نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۱ درجه ثبت شده است.

 

دیگر خبرها

  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد