Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه ارتباطی مناطق سیل زده شهرستان پلدختر در اثر بارندگی بسته شده است، برنامه ریزی جدی برای تقویت زیرساخت ها بویژه دره مناطق روستایی شهرستان پلدختر ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سیل فروردین ماه سال 98 در استان لرستان بویژه شهرستان پلدختر خسارت های زیادی بر جای گذاشته است.

 

به رغم اقدامات ارزنده در بازسازی منازل مسکونی مردم سیل زده، زیرساخت های این شهرستان  کماکان آثار سیل را به دوش می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زیرساخت های ارتباطی و خدماتی شهرستان پلدختر در سیل 98 به صورت کامل تخریب شد و در دو سال اخیر به رغم اقدامات گسترده برای بازسازی مناطق سیل زده، اما در حوزه راه ها بویژه راه های روستایی مردم با مشکل مواجه هستند.

 

با هر بارندگی سیل بخشی از پل های موقت را با خود می برد وراه های ارتباطی بویژه در مناطق روستایی بسته می شود.

 

گرچه اقدامات زیادی از همان ابتدای وقوع سیل توسط نهادهای دولتی و مردمی در این شهر انجام شد ولی با توجه به بزرگی خسارت وارد شده  رفع مشکلات فرا روی مردم بویژه در حوزه راه ها و زیر ساخت ها  همت جدی مسئولین را می طلبد.

 

«علی بابایی» شهروند پلدختری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، گفت: مردم پلدختر هنوز درگیر تبعات سیل هستند.

 

وی با اشاره به بارندگی های اخیر در شهرستان پلدختر، گفت: متاسفانه با هر بارندگی علاوه بر آبگرفتی و مشکلات این مهم در شهرهای پلدختر و معمولان راه ارتباط روستاهای این شهرستان قطع می شود.

 

بابایی با بیان اینکه انتظار داریممسوولان به فکر مردم سیلزده این شهرستان باشند، افزود: مردم پلدختر هنوز از تبعات سیل 98 در این شهرستان رهایی نیافته اند.

 

محمد عزیزی دیگر شهروند پلدختر هم گفت: بارش باران‌های پاییز امسال موجب بالا آمدن جزیی سطح آب رودخانه کشکان و ایجاد خسارت به زیرساخت های حیاتی چون راه ها در مناطق روستایی شده است.

 

وی افزود:  نبود زیرساخت ها موجب شده است با هر بارندگی مشکلات عدیده ای برای ساکنان روستاهای این شهرستان در فصل بارندگی ایجاد شود.

 

«مهتاب خرمی» دیگر شهروند پلدختری هم گفت: گرچه بخش مهمی از زیرساخت های تخریب شده در سیل 98 با کمک دولت و خیرین بازسازی است،  اما هنوز برای برطرف شدن بخش عمده‌ای از نواقص ناشی از سیل نیاز به صرف هزینه و حمایت دولت است.

 

وی افزود: علاوه برمشکلات موجود در مناطق شهری پلدختر و معمولان مردم روستاهای شهرستان پلدختر در فصل بارندگی با مشکلات عدیده ای چون بسته شدن راه ها مواجه هستند.

 

اختلال در راه های ارتباطی  شهرستان پلدختر به دنبال بارنگی های شبانه روز اخیر

 

معاون فرماندار پلدختر گفت: بارش باران از شب گذشته در این شهرستان آغاز و موجب اختلال تردد در برخی مناطق شهری و مسیرهای منتهی به روستاها شد.

 

«نادیا امرایی» افزود: شدت بارش ها موجب بالا آمدن آب‌های سطحی و اختلال در مسیر دسترسی پلدختر به روستاهای «چم گردله» و «میدان بزرگ» شد.

 

وی با اشاره به آبگرفتگی و سختی تردد در منطقه « دردیا» پلدختر افزود: شدت بارندگی ها در سه نقطه آب تاف، پیچ گاوزرده و بابابهرام واقع درجاده پلدختر-خرم آباد موجب ریزش کوه شد.

 

معاون فرماندار پلدختر تصریح کرد: همچنین تردد در منطقه «آب تاف» جاده پلدختر - خرم آباد به دلیل سطح بالای آب مختل شد که آبگرفتگی با حضور به موقع عوامل راهداری برطرف شده و اکنون ترافیک این محدوده روان است.

 

راه ارتباطی 6 روستای معمولان در بارندگی های شبانه روز گذشته تخریب شد



بخشدار معمولان پلدختر گفت: راه ارتباطی ۶ روستای این بخش به دلیل تخریب بر اثر بارندگی‌های شبانه روز گذشته بسته است.

 

«سیدحبیب الله موسوی» افزود: راه ارتباطی روستاهای زمگه سوخته، آقامحمد، ذق برفی، دوست محمد، چالابه نادعلی، یاسر طایی و همچنین مسیر کورشوراب علیشاه به دلیل شدت بارش ها تخریب شده و به طور کامل مسدود است.

 

وی افزود: ۱۲۰ خانوار اهالی این روستاهای مناطق محروم با جمعیت ۴۵۰ نفر برای تردد و تامین ارزاق عمومی با مشکل مواجه شده اند که اقدامات لازم برای راهگشایی و خدمات رسانی به آنها در حال انجام است.

 

بخشدار معمولان گفت: راه ارتباطی این روستاها در بارندگی اوایل هفته جاری آسیب دید که با بارش های شب گذشته تخریب شد.

 

با توجه به فصل بارندگی و احتمال شدت بارش ها درآینده انتظار می رود برنامه ریزی منسجی برای تقویت زیرساخت ها در مناطق سیل زده استان لرستان  انجام شود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: آبگرفتگی معابر پلدختر زیرساخت ها شهرستان پلدختر فصل بارندگی راه ارتباطی زیرساخت ها بارندگی ها تخریب شد سیل زده بارش ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با ورود سامانه بارشی به استان بارندگی در بعضی شهرها آغاز شده است و تا روز شنبه تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها، اظهار کرد: همانطور که انتظار می‌رفت با تأثیر سامانه بارشی شاهد بارش‌هایی در برخی مناطق استان بودیم.

وی افزود: بررسی امروز نقشه‌های پیش‌یابی همچنان نشان دهنده تقویت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز به تناوب تا اواخر روز شنبه روی استان است.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت بارش‌های فصل بهار انتظار می‌رود، این ناپایداری‌ها به صورت رگبار همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای (به ویژه در مناطق جنوبی، شرقی، شمالی، ارتفاعات و بخش‌هایی از مرکز) و در مناطق مستعد ریزش تگرگ باشد.

سبزه‌زاری تصریح کرد: شمال خلیج‌فارس نیز تا پایان هفته مواج خواهد بود و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته لالی با ۳۱.۴ و دهدز با ۱۲.۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شد و حداکثر دمای اهواز به ۲۸.۵ و حداقل به ۲۱.۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 749775

دیگر خبرها

  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت