Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک امروز کمیته حمل و نقل و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران و مدیران ذیربط هر سه دستگاه برگزار شد، گفت: خوشبختانه با رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا تعداد بستری ها در بیمارستان ها کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:حوزه‌های حمل و نقل درون شهری و برون شهری، هوایی، ریلی و زمینی مستلزم دقت و نظارت و اعمال مقررات و مصوبات ستاد برای رعایت شرایط مطلوب و حفاظت و صیانت از مسافران و مردم است.

وزیر کشور درخصوص اهمیت برگزاری این نشست خاطر نشان کرد: پیرو جلسات گذشته که با کمیته ها داشتیم امروز هم جلسه مهمی با کمیته حمل و نقل داشتیم که این کمیته  مسئولیت خطیری در حوزه درون شهری، برون شهری، هوایی، ریلی و زمینی دارد.

رحمانی فضلی با اشاره به اهمیت کمیته حمل و نقل در امر مبارزه با کرونا گفت: گزارشی که امروز از سوی بخش‌های مختلف در این کمیته ارائه شد، دال بر این است که در این عرصه با توفیق مواجه هستند. در این نشست، شهرداری‌ها گزارش مفصلی از حمل و نقل درون شهری دادند و دوستان مسئول از شرایط حمل ونقل با هواپیما و راه آهن و اتوبوس رانی، گزارش های خوبی ارائه دادند که  لازم است از همه این عزیزان و دست اندرکاران این حوزه‌ها از جمله، رانندگان، خلبانان، لوکوموتیورانان، رانندگان تاکسی و اتوبوس شهری و دیگر عواملی که در این عرصه ها تلاش می کنند، تشکر کنم.  

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفت: با همکاری خوب مردم و همت همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه کمیته بهداشت و درمان و کمیته حمل و نقل در این مدت، در یک فضای  هماهنگی و انسجام کارها را  پیش می‌برند و با همکاری خوب مردم ظرف دو هفته تعداد بستری‌ها کاهش یافته و خیلی از شهرهای قرمز به نارنجی و شهرهای نارنجی به زرد تبدیل شده است.

وی افزود: از شنبه متناسب با این تغییرات، دستورالعمل حوزه شهرهای دارای وضعیت نارنجی و زرد در شهرهایی که به نارنجی یا قرمز تغییر وضعیت داشته اند، اعمال خواهد شد. اگرهمچنان همه روندهای محله محوری، قرنطینه مبتلایان، اجرای تست انبوه و طرح کمیته حمل و نقل برای مراقبت از مسافران با همین درجه از همکاری و مساعدت پیش برود و مردم هم خوب دستور العمل‌ها را رعایت کنند، امیدوار هستیم که دیگر به شرایطی بر نگردیم که وضع شهرها قرمز شود.
وزیر کشور گفت: این در حالی است که وقتی شهری قرمز می‌شود، همه مردم و کسبه دچار زحمت می‌شوند و به ناچار همه فعالیت‌ها محدود می‌شود و برای همه این محدودیت ها دشواری به همراه دارد. بعلاوه انواع آثار اجتماعی و روانی نیز در کنار این دشوراری های اجتناب ناپذیر وجود خواهد داشت.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از توضیحات خود به روند رو به پیش تولید واکسن در دنیا و در داخل کشور اشاره کرد و گفت: امید داریم با مجموعه تلاش های موجود و همه این مولفه‌ها بتوانیم شرایط را مدیریت  کرده و هرچه جلوتر می رویم، شرایط مطلوب‌تری داشته باشیم. امیدواریم همه مردم و مسئولان و به ویژه رسانه‌ها که در همه مراحل مبارزه با این بیماری همراه ما بودند این همکاری را ادامه دهند.
براساس این گزارش، این نشست به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور جمعی از استانداران و شهرداران کلان‌شهرهای کشور برگزار شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت کشور قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا عبدالرضا رحمانی فضلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت کشور قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا عبدالرضا رحمانی فضلی ویروس کرونا وزارت کشور قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا عبدالرضا رحمانی فضلی اخبار کنکور مبارزه با کرونا کمیته حمل و نقل حمل و نقل رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسلم سیدالحسینی ظهر پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سند توانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی در صورت تصویب در هیأت وزیران بزودی در کشور اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:: مبنا و محور این برنامه بر پایه مشارکت مردمی است، و بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد می‌شود که کار در رأس آن در کشور رئیس جمهور، در استان‌ها استانداران و در شهرستان‌ها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهرهای ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت‌های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه در این برنامه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند، افزود: توسعه شهری به جای کارشناسی و تخصصی بر مبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر به‌عنوان نماد معماری کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: این نماد معماری نشان می‌دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح‌های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

کد خبر 6088642

دیگر خبرها

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان