Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@07:58:22 GMT

سهم اندک رسانه‌های خراسان رضوی در یارانه امسال

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۵۷۵۲

سهم اندک رسانه‌های خراسان رضوی در یارانه امسال

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا بنی اسدی، نایب رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی در ششمین نشست هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی، انتصاب علی یعقوبی را به عنوان مدیری جوان در مسئولیت مدیرعاملی مؤسسه فرهنگی قدس و مدیرمسئولی روزنامه قدس تبریک گفت و با اشاره به سابقه ارزشمند روزنامه قدس و جریان‌سازی فرهنگی این رسانه در سالیان متمادی، افزود: حضور مدیر و سردبیر و ترکیب جوان و کاربلد رسانه‌ای در مدیریت این روزنامه نویدبخش بهبود در فعالیت و تعالی این مؤسسه در راستای گام دوم انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی ادامه داد: همچنین حضور مدیر جدید رسانه‌ای روابط عمومی آستان قدس رضوی که سابقه سال‌ها فعالیت رسانه‌ای در رسانه‌های مختلف و نیز عضویت در هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان را دارد در دوره جدید می‌تواند باعث هم‌افزایی و همکاری‌های بهینه و زمینه خدمت اصحاب قلم در مجموعه آستان قدس رضوی و تقویت فعالیت خادمیاران رسانه‌ای رضوی باشد.

وی همچنین از مدیرعامل جدید مؤسسه فرهنگی قدس خواست تا همچون گذشته یار خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی در خدمت به اصحاب سخت کوش رسانه استان باشد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدس و مدیرمسئول روزنامه قدس نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت همگرایی و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مشترک خانه مطبوعات و رسانه‌های استان و مطبوعات کثیرالانتشار، گفت: نیازمند اتاق فکر رسانه‌ای هستیم تا شبکه موضوعات و مسائل مهم را در زمینه‌های مختلف احصا و در صفحات و سرویس‌های مختلف رسانه‌ها منعکس کنیم.

علی یعقوبی افزود: جریان فعلی عمومی و فضای رسانه‌ای کشور تا حدودی از ادبیات اصیل فارسی دور شده است و قطعاً مطبوعات و رسانه‌ها مهمترین خاستگاه و جایگاه احیای زبان فارسی هستند.

وی همچنین آمادگی کامل خود و مؤسسه فرهنگی قدس برای همکاری با خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی را اعلام کرد.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در این نشست با انتقاد از عدم برخورداری تعداد زیادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از هدیه اینترنت رایگان رئیس جمهوری با وجود پیگیری‌های بسیار، گفت: وعده هدیه اینترنت رایگان رئیس جمهور برای بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه محقق نشد؛ ضمن اینکه متأسفانه در یارانه امسال رسانه‌ها، سهم مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی کمرنگ است.

مجتبی محمودی افزود: با وجود دغدغه هدفمندی یارانه و اهتمام شایسته در شفاف سازی ارقام، فهرست یارانه اعطا شده به پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها همچنان دارای شائبه تفوق رابطه بر ضابطه است؛ درحالی که با پایش استانی و در نظر گرفتن نظرات خانه‌های مطبوعات استان‌ها به عنوان بازوهای نظارتی فعال زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قطعاً نتیجه بهتری حاصل می‌شد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از برخی اقدامات اخیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد چکاب کامل سلامت برای بیش از ۱۵۰ نفر از اعضای خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی و نیز خبرنگاران فعال استان در مشهد که ثبت نام کرده بودند و بعضاً دارای بیمه نیز نبودند، به صورت رایگان در حال انجام است که موجب رضایتمندی و اقبال بسیاری از همکاران و اعضای خانه شده است.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی افزود: طبق تفاهم‌نامه همکاری مشترک با ایران خودرو خراسان تخفیف تعمیر و تعویض قطعات به اعضای خانه اعلام شد که متقاضیان معرفی شدند.

گفتنی است، در این نشست درخواست استعفای محمد جمال رستم زاده خراسانی عضو اصلی هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از رسته مدیران مسئول با توجه به قبول مسئولیت جدید به عنوان مدیر خبر و رسانه‌های نوین مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، مطرح و طبق اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی با استعفای وی موافقت شد. بر این اساس علی پاکباز خسروشاهی عضو علی البدل رسته مدیران مسئول، جایگزین وی در هیئت مدیره این مؤسسه شد.

کد خبر 5087122

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب مجتبی محمودی خانه مطبوعات خراسان رضوی یارانه ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی بارش باران شیراز شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر بارش برف شهرستان کرج ترور دانشمندان هسته ای گرگان آبگرفتگی معابر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی مؤسسه فرهنگی قدس هیئت مدیره رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیأت نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد:

در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند پ ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

هیات نظارت بر مطبوعات در این خبر اعلام کرده است که متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست، باید به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند