Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@05:21:59 GMT

پیام روحانی به مناسبت روز جهانی معلولان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۱۷۵

آفتاب‌‌نیوز :

در پیام حسن روحانی آمده است: تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مملو از اقدامات امیدبخشی است که در حمایت و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر به ویژه افراد دارای معلولیت انجام شده است؛ تلاش‌هایی که حتی در شدیدترین تنگناهای اقتصادی و اجتماعی نیز تداوم یافته و به ثمر نشسته‌اند.

وی افزود: امروز که روز جهانی معلولان را گرامی می‌داریم، فرصت یافته‌ایم تا چشم دل خویش را بر پیام جهان شمول این روز بگشاییم و دریابیم که در مسیر توانمندسازی و تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت و فراگیرسازی خدمات مورد نیاز آنان در کدام نقطه ایستاده‌ایم؟

در ادامه این پیام آمده است: حمایت همه‌جانبه از افراد دارای معلولیت و تلاش برای حل مشکلات این عزیزان همواره از اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا ابلاغ مصوبه هیات وزیران در امور معلولان و تلاش برای تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان، توسعه خدمات رفاهی، آموزشی، توانبخشی و توانمندسازی آنان با تکیه بر ظرفیت‌های تخصصی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور و سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ارتباط مستمر با نخبگان معلول و سازمان بهزیستی کشور و سازمان‌های غیردولتی فعال در این عرصه و تلاش برای رفع موانع موجود در مسیر رشد و تعالی این افراد، بخشی از اقداماتی است که دولت، افتخار انجام آن را داشته است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، شکل‌گیری عزمی ملی در اجرای قوانین مرتبط با معلولان و تقویت جایگاه واقعی این افراد در جامعه، مستلزم ایجاد یک ساختار نظارتی کارآمد است تا روند اجرای این قوانین در دستگاه‌های مختلف را پیگیری نماید؛ لذا «تشکیل کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت» این امر خطیر را محقق خواهد ساخت. تامین منابع اعتباری و رفع موانع اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان نیز جزء سایر اولویت‌های مهم دولت است که برغم تنگناهای موجود، تلاش‌های لازم جهت حل آنها انجام خواهد شد.

وی افزود: هم‌اینک که جامعه ما با آزمون‌های سرنوشت‌ساز، از قبیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع بیماری کرونا مواجه است، کوشش همه‌جانبه را برای حفظ آرامش و مودت، به کارگیری ظرفیت‌های آحاد مردم و همیاری ملی برای بهبود کیفیت زندگی گروه‌های آسیب‌پذیر به ویژه بکارگیری افراد دارای معلولیت، مسئولیتی اخلاقی و اجتماعی است که انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط با اهتمام ویژه و بهره‌گیری از دانش و بینش انسانی و اسلامی خویش بیش از پیش بتوانند در مسیر آن گام بردارند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن روحانی روز جهانی معلولان رییس جمهور افراد دارای معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

به گزارش قدس خراسان، سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر / زیرنویس فارسی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان