Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-09@02:25:10 GMT

جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در جهان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۸۸۴

ادامه شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشور‌ها را مجبور به تمدید و یا افزایش محدودیت‌ها و قرنطینه سراسری کرده است. ناطقان: بسیاری از کشور‌ها مجوز استفاده از واکسن‌های کرونا را صادر کرده اند و بسیاری کشور‌های دیگر در حال رایزنی برای دریافت این نوع واکسن‌ها هستند.
 
محدودیت‌های مسافرتی در ایتالیا
 
ایتالیا روز پنجشنبه محدودیت‌های سفر‌های داخلی را برای تعطیلات کریسمس اعلام کرد که برای محدود کردن شیوع کووید-۱۹ در این کشور اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رکورد ابتلا در روسیه
 
روسیه با ۲۸ هزار و ۱۴۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا یک رکورد در زمینه تعداد مبتلایان را به ثبت رسانده است.
 
همچنین روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۴ مورد مرگ را ثبت کرده است.
 
داوطلبی روسای جمهور اسبق آمریکا برای دریافت واکسن کرونا
 
باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون همگی داوطلب شده اند که در مقابل دوربین واکسینه شوند تا سعی کنند مردم را به واکسیناسیون متقاعد کنند.
 
هشدار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا به مردم این کشور
 
رییس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا هشدار داد که بیماری همه گیر کووید-۱۹ که هنوز هم به طور بی سابقه‌ای در سراسر کشور ادامه دارد، تلخ‌ترین بحران بهداشتی کشور را طی چند ماه آینده، قبل از اینکه واکسن‌ها به طور گسترده در دسترس قرار بگیرند، ایجاد می‌کند.
 
مرگ رییس جمهور اسبق فرانسه
 
والری ژیسکار دستن، رییس جمهور اسبق فرانسه روز چهارشنبه در اثر عوارض مرتبط با کووید -۱۹ درگذشت.

کشته‌های کرونایی در آستانه رسیدن به یک و نیم میلیون نفر
 
تعداد کشته شدگان ناشی از کووید-۱۹ در جهان در حال نزدیک شدن به یک و نیم میلیون نفر است که تعداد آن یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۹۲ نفر است.
 
در حال حاضر، طبق گزارش دانشگاه جان هاپکینز، جهان روزانه بیش از ۱۰ هزار مرگ در اثر کرونا را متحمل می‌شود.
 
باز شدن مسیر تأیید اضطراری استفاده از واکسن کووید-۱۹ در برزیل
 
برزیل مسیر تأیید اضطراری استفاده از واکسن کووید-۱۹ را باز کرده و الزامات شرکت‌هایی را که قصد انجام این کار را دارند، بیان کرد.
 
رکورد مرگ و میر در آمریکا
 
آمریکا متحمل بالاترین میزان مرگ و میر روزانه از ماه آوریل تاکنون شده است.
 
طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز، آمریکا در طی ۲۴ ساعت ۲ هزار و ۵۹۷ مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا را ثبت کرده است که این بیشترین تلفات آمریکا از ۱۵ آوریل و دومین مورد بدترین آماراز زمان آغاز بیماری همه گیر کرونا در این کشور تاکنون است.
منبع: میزان برچسب ها: مبتلایان ، کرونا ، جهان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مبتلایان کرونا جهان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا - مصطفی خدابخشی؛ بیش از ۳۴ هزار نفر در طی هفت ماه گذشته بر اثر جنایات ضد بشری رژیم منحوس صهیونیستی علیه مردم نوار غزه جان خود را از دست دادند. شقاوتی که هم اکنون آتشش به جان فضا‌های علمی جهان افتاده تا سکوت منبعث از تهدید و ارعاب نهاد‌های قدرت در دانشگاه‌ها شکسته و بسیاری از دانشجویان یک صدا از غرب آسیا تا قلب کالیفرنیا علیه صهیونیسم و جنایات آنان فریاد سر دهند.

با بالا گرفتن سطح اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا حالا مواجهه با دانشجویان معترض که تا پیش از این با اقدامات خشونت آمیز پلیس این کشور برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در خصوص پایمال شدن حقوق بشر رو به رو بودند به شکل جدیدی در حال رخ نمایی است. تهدیداتی از جمله اخراج از دانشگاه و عدم استخدام که از آنها می‌توان به عنوان گزینه‌هایی قهری برای به سکوت کشاندن دانشجویان توسط نهاد‌های امنیتی آمریکا نام برد.

همزمان با انتشار اخبار مربوط به این رویکرد جدید از سوی سیاست مداران آمریکایی ندای آزادی خواهی دانشجویان آمریکایی به دانشگاه‌های ایران رسیده، آوایی که نشان می‌دهد که دیگر مساله فلسطین تنها دغدغه جهان اسلام نیست بلکه به عنوان مهمترین موضوع در جهان مبدل شده و از هر گوشه ندای حمایت از حق مسلم فلسطینیان به گوش می‌رسد. بر همین اساس بیش از سیزده دانشگاه ایران اعلام کرده اند که آمادگی جذب دانشجویان آمریکایی تعلیق شده در پی حوادث این روز‌های فضای دانشگاهی این کشور را دارند.

اولین فراخوان در این خصوص از دانشگاه شیراز که یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است، صادر شد. در همین خصوص محمد موذنی رئیس این دانشگاه اعلام آمادگی کرد که دانشگاه شیراز دانشجویانی که به دلیل حمایت از فلسطین اخراج شده اند را بورسیه خواهد کرد.

در ادامه دانشگاه شهید بهشتی نیز با حمایت از دانشجویان اخراجی آمریکا به این حرکت پیوست و در همین خصوص سیدمحمود آقامیری، رئیس این دانشگاه گفت که دانشجویانی را که به دلیل اعتراض به عملکرد صهیونیست‌ها از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا اخراج شده‌اند، پذیرش می‌کنیم.

بر اساس آنچیز که ریاست دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرده تمامی هزینه‌های مربوط به آموزش، خوابگاه و اسکان این دانشجویان به طور کامل از سوی دانشگاه تامین خواهد شد.

زنجیره حمایتی از دانشجویان آزادی خواه آمریکایی به دانشگاه رازی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان اسلام راه یافت. جایی که در آن محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه گفت: تمام استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.

دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین که در روز‌های اخیر شجاعانه علیه رژیم جعلی اسرائیل به پا خاستند و از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند، می‌توانند با تخفیف کامل شهریه، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه رازی کرمانشاه به تحصیل بپردازند. استادان و دانشمندان دانشگاه‌های آمریکا نیز که در پی حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه رازی تدریس کنند.  

بعد تبدیل این حرکت به موجی فراگیر دیگر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علم و صنعت، جهاد دانشگاهی و ... نیز آمادگی خود برای پذیرش دانشجویان اخراجی از دانشگاه‌های آمریکا را اعلام کردند.

دانشگاه‌های برتر ایران با این حرکت یک پیام مهم برای دانشجویان آمریکایی که این روز‌ها مورد سرکوب شدید پلیس این کشور قرار گرفته اند مخابره کردند و آن چیزی نیست جز دفاع از آرمان صلح و عدالت. آرمانی که هم اکنون بیداری واقعی در فضای دانشگاهی جهان را رقم زده و دنیا را در خصوص وقایع غزه حساس کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته
  • آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • افزایش تولید نفت به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه در روز | جدیدترین آمار از وضعیت صدور کارت سوخت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۹ ارديبهشت
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!