Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:08:21 GMT

پرونده های زندانیان رجایی شهر مورد پایش قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۷۲۳۹

پرونده های زندانیان رجایی شهر مورد پایش قرار گرفت

دادستان تهران به همراه هیات ۳۰ نفره قضایی در زندان رجایی شهر حضور یافتند تا پرونده های تمام زندانیان را مورد پایش و بررسی دقیق قرار دهند.

القاصی مهر به همراه سی نفر از معاونین و قضات شعبات مختلف، در بازدیدی که پنج ساعت به طول انجامید، با تمام زندانیان رجایی شهر دیدار کرده، پرونده آنان را پایش نمودند تا با غربالگری قضایی، احکام مرخصی بین حبس یا شش ماهه پایان حبس و پیشنهاد عفو برای افراد واجد شرایط صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان تهران ضمن تاکید بر لزوم بررسی دقیق پرونده ها و درخواست های زندانیانی که در طول ایام حبس، رفتار خوبی از خود نشان داده اند، تصریح کرد: رویکرد اصلاحی و تربیتی و بازگشت سعادتمندانه به جامعه، مورد تاکید رییس قوه قضاییه است.

وی با اظهار رضایت از روند اقدامات بهداشتی، خدمات رفاهی و زندانبانی صورت گرفته و تحولات اساسی در زندان رجایی شهر گفت: مهمترین نتیجه اجرای طرح پایش، کاهش جمعیت کیفری است و در این مسیر ظرفیت شوراهای حل اختلاف و ترویج فرهنگ صلح و سازش بسیار کارآمد خواهد بود.

در این دیدار، مدیرکل زندان های استان تهران ضمن تقدیر از کار جهادی قضات و پایش پرونده ها گفت:  زمانی که کسی زندانی می شود،‌ خانواده او با انبوهی از مشکلات مواجه می شود که خود در ایجاد آن نقشی نداشته و این موضوع می تواند آسیب های متعدد اجتماعی؛ فرهنگی؛ روانشناختی و اقتصادی برای همسر و فرزندان زندانیان را رقم بزند.

سیدحشمت اله حیات الغیب ادامه داد: چه بسا فرد مجرم در زندان از امکانات مناسب برخوردار بوده اما خانواده او به دلیل نبود امکانات و بی‌توجهی؛ در معرض انواع آسیب‌ها قرار می گیرند، به همین دلیل تلاش بر این است تا با اجرای دستورات قوه قضائیه زندانیان در طرح پایش گسترده با اعزام به مرخصی های بین یا پایان حبس به کانون خانواده بازگردند.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح پایش، تا حد امکان تمام زندانیان واجد شرایط به مرخصی اعزام یا آزاد شوند.

بنا به این خبر، در دیدار پنج ساعته، دادستان تهران و سی نفر هیات همراه احکام ارفاقی لازم را صادر کردند که با استقبال زندانیان مواجه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زندان رجایی شهر رجایی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی به صورت سرزده در منزل یکی از خانواده‌های کم‌برخوردار زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان اردبیل حضور یافت و ضمن دلجویی و حمایت‌ معیشتی و قضایی، زمینه بازگشت دوباره سرپرست خانوار به جمع خانواده‌اش را فراهم کرد.
این زندانی جرایم غیرعمد و مالی که از چندین ماه پیش در حال سپری کردن دوران محکومیتش بود، همزمان با حضور دادستان اردبیل و همراهان در منزلش و دستور واریز مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ستاد دیه به منظور پرداخت بدهی‌اش آزاد شد.
آفاقی و همراهان همچنین در جریان دیدار با خانواده این مددجوی زندانی چند قلم لوازم منزل، بسته کمک معیشتی، هدیه نقدی (یک فقره کارت بانکی)، بسته‌های نوشت‌افزار و اقلام فرهنگی در قالب کمک‌های مومنانه اهدا کردند.
دیدار دادستان اردبیل با خانواده‌های زندانیان کم‌برخوردار به‌صورت هفتگی انجام می‌شود و در جریان آن با همکاری نیکوکاران نیک‌اندیش و سایر نهادهای حمایتی و دولتی در صورت نیاز نسبت به ارایه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای یا بررسی پرونده‌های قضایی زندانیان نیز مسائلی مانند ایجاد اشتغال خانگی برای آنها اقدام می‌گردد.

دیگر خبرها

  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان