Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@00:15:29 GMT

دختر ترامپ بازجویی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۷۵۲۹

دختر ترامپ بازجویی شد

رویداد۲۴ دفتر "کارل ریسین"، دادستان کل واشنگتن در شکایت تنظیم شده در دادگاه افشا کرد که ایوانکا ترامپ، دختر بزرگ و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه توسط وکلای دفتر دادستان کل واشنگتن بازجویی شده است.

ریسین در یکی از شکایت‌های مربوط به ژانویه ۲۰۲۰ مدعی شد که شرکت‌ها و هتل‌های دونالد ترامپ از بودجه‌های غیرانتفاعی سوء استفاده کرده تا خانواده ترامپ را بیش از پیش متمول سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر دادستان کل واشنگتن از پنجاه و هشتمین کمیته تحلیف ریاست جمهوری شکایت کرد و آن را به سوء استفاده از بیش از ۱ میلیون دلار بودجه جمع آوری شده توسط این سازمان غیرانتفاعی برای پرداخت هزینه‌های بسیار بالا به هتل ترامپ در واشنگتن برای مراسم تحلیف وی در سال ۲۰۱۷ متهم کرد.

این وکلا ماه گذشته نیز ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا و توماس باراک، رئیس این کمیته تحلیف و همچنین برخی دیگر از مقامات را برای پاسخ به برخی سوالات احضار کردند.

ریسین اوایل سال جاری میلادی گفته بود: قوانین کمیته‌های غیرانتفاعی را ملزم می‌سازند تا بودجه‌های خود را برای اهداف عمومی اعلام شده صرف کنند نه برای سود رساندن به افراد یا کمپانی‌های خصوصی.

بیشتر بخوانید: ایوانکا در فکر آغاز فعالیت سیاسی بعد از ترامپ

این شکایت قصد دارد یک میلیون دلاری را که گفته می‌شود مستقیما به کسب‌وکار خانواده ترامپ تزریق شده، پس بگیرد.

ریسین همچنین این کمیته تحلیف را به سوءاستفاده از بودجه‌های غیرانتفاعی و هماهنگی با مدیریت هتل ترامپ در واشنگتن و اعضای خانواده ترامپ برای ترتیب دادن این رویدادها متهم می‌کند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ایوانکا ترامپ دونالد ترامپ انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟

در نظام حقوقی ایران، گران‌فروشی به مثابه ظلمی آشکار به آحاد جامعه، به ویژه اقشار کم‌توان تلقی می‌شود، بنابراین قانون‌گذار با درک این موضوع، قوانین متعددی را برای مقابله با این پدیده زیان‌بار و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان وضع کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرنشینی مستلزم رعایت قوانین و قواعد شهری است و کارشناسان بر این باورند شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و به مسئولیت‌های خویش در برابر شهر و اجتماع عمل کنند، به «شهروند» ارتقا پیدا می‌کنند.

حقوق شهروندی نیز مجموعه حق‌هایی است که هر کدام از شهروندان از آن برخوردارند و باید توسط دیگر شهروندان و حاکمیت رعایت شود، حقوق شهروندی در ایران نیز مانند بسیاری از کشورها پذیرفته شده است که بارزترین و مهم‌ترین نمود آن قانون اساسی است که در اصول ۳۲، ۳۴، ۳۵، ۳۷، ۳۸ و ۳۹ به آن اشاره شده است.

یکی از موضوعات قابل توجه حقوق شهروندی، موضوع گران‌فروشی است؛ گران‌فروشی یکی از جرایم اقتصادی است که در قانون تعزیرات حکومتی جمهوری اسلامی ایران به آن اشاره شده است؛ طبق ماده ۵۷ این قانون، گران‌فروشی عبارت است از اینکه کالا یا خدمات به بهایی بیشتر از قیمت‌های تعیین شده قطعی توسط مراجع قانونی و رسمی، عرضه شود.

اقرار متهم به گران‌فروشی یکی از راه‌های اثبات این جرم است؛ شهادت شهود نیز می‌تواند در اثبات جرم گران‌فروشی مؤثر باشد؛ تحقیقات میدانی از سوی بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی نیز در اثبات این جرم مؤثر است، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به خرید و فروش کالا یا خدمات از دیگر راه‌های اثبات گران‌فروشی به شمار می‌رود، بنابراین در صورتی که یکی از این موارد وجود داشته باشد، می‌توان جرم گران‌فروشی را اثبات کرد.

مجازات گران‌فروشی از دو برابر مبلغ گران‌فروشی تا ۱۰ برابر مبلغ گران‌فروشی طبق دفعات تکرار متغیر است، همچنین در بعضی موارد ممکن است مجازات‌های دیگری مانند تعطیلی محل کسب یا محرومیت از فعالیت نیز برای متخلفان گران‌فروشی اعمال شود.

لازم به ذکر است که میزان مجازات جرم گران‌فروشی با توجه به شرایط هر پرونده توسط قاضی تعیین می‌شود؛ عواملی از جمله میزان گران‌فروشی، نوع کالا یا خدمات گران‌فروشی شده، وضعیت اقتصادی کشور، سابقه متخلف در تعیین مجازات جرم گران‌فروشی مؤثر است.

یکی از روش‌های طرح شکایت از گران‌فروشی مراجعه حضوری به سازمان تعزیرات حکومتی و اقدام برای شکایت است؛ روش دیگر برای طرح این شکایت از طریق سامانه تلفنی ۱۳۵ است، این سامانه تلفنی توسط سازمان تعزیرات حکومتی راه‌اندازی شده است که افراد می‌توانند با این شماره تلفن تماس بگیرید و شکایت خود را ثبت کنند.

لازم به ذکر است که گزارش و شکایت از گران‌فروشی با یکدیگر متفاوت است؛ در شکایت از گران‌فروشی شاکی می‌تواند شکایت خود را از طریق کد پیگیری دریافتی پیگیری کند و از روند رسیدگی به پرونده مطلع شود، در حالی که در گزارش گران‌فروشی، شخص، گران‌فروشی را اطلاع می‌دهد و آن را پیگیری نمی‌کند.

ثبت شکایت در سامانه آنلاین روش دیگر طرح شکایت از گران‌فروشی است؛ بخشی از سایت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به سامانه آنلاین ثبت شکایت اختصاص یافته است؛ برای ورود به این بخش باید وارد سایت اینترنتی https://124.ir یا سایت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با نشانی https://cppo.mimt.go.ir شوید؛ پس از ورود به این سایت‌ها می‌توان شکایت از گران‌فروشی را ثبت کرد.

کد خبر 750540

دیگر خبرها

  • عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • داوران در صدور حکم صبوری و طمانینه پیشه کنند
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • تهدید رجب‌زاده: مطمئن باشید به CAS شکایت می‌کنیم
  • ۴ نفر در ارتباط با پرونده گم‌شدن دختر کلاله‌ای دستگیر شدند
  • مرد بدهکار از من فیلم سیاه گرفت تا شکایت نکنم