Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، بیژن زنگنه عصر امروز (پنجشنبه، ۱۳ آذرماه) پیش از آغاز رسمی دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس، در گفتگو با شبکه خبر سیما عنوان کرد: در صدوهشتادمین نشست اوپک که شامگاه سه‌شنبه (۱۱ آذرماه) برگزار شد، درباره تمدید توافق کاهش تولید به اجماع رسیدیم، اما این نشست به‌عنوان تنفس و به‌منظور مذاکره با اعضای اوپک‌پلاس تعطیل شد و امیدواریم در نشست امروز اوپک‌پلاس، مذاکرات به نتیجه برسد و نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اصل بر این است که به‌منظور حفظ ثبات نسبی بازار، مقدار کاهش تولید بیشتر از رقم ۵ میلیون و ۷۰۰ میلیون بشکه‌ای باشد که براساس توافق اوپک‌پلاس در آوریل ۲۰۲۰ قرار شده بود از ابتدای ۲۰۲۱ در دستور کار اعضا قرار گیرد.

وزیر نفت با اشاره به تأثیرگذاری کرونا بر رشد اقتصادی جهان، ادامه داد: اگرچه تحلیل‌ها حاکی از آن است که رشد اقتصادی که به‌دنبال شیوع کرونا به منفی چهار درصد رسید، در سال ۲۰۲۱ به مثبت چهار درصد برسد، اما این‌ها همه برآوردهاست و باید دید در واقعیت رشد اقتصادی جهان چه مسیری را طی خواهد کرد.

زنگنه با بیان اینکه اصرار اوپک بر آن است که کاهش تولید به‌ویژه در ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۱ بیش از میزان توافق‌شده از پیش باشد، گفت: اگرچه بحث جبران ازسوی بعضی از اعضا که مطابق برنامه تولید خود را کاهش ندادند مطرح است، اما به هر حال باید این نکته را نیز مدنظر داشت که از آوریل ۲۰۲۰ تاکنون و به‌واسطه تصمیم اوپک‌پلاس، در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه نفت کمتری در جهان عرضه شده است.

وی افزود: اگر امشب به نتیجه نرسیم، مذاکرات باز هم ادامه می‌یابد؛ کار جهان را باید بر مبنای مذاکره و حوصله پیش برد.

بر اساس این گزارش، یکصدوهشتادمین نشست اوپک ۱۱ آذرماه برگزار و در پایان، هرگونه تصمیم‌گیری درباره نحوه تمدید توافق کاهش تولید نفت به نشست با اعضای غیراوپک موکول شد؛ جلسه‌ای که دقایقی پیش از طریق ویدئوکنفرانس آغاز به‌کار کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوپک پلاس تولید نفت کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۲ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۸۵ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه با توجه به دورنمای ادامه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یافته است. اما بی‌ثباتی اقتصاد آمریکا هر دوی این شاخص‌های نفتی را در آستانه کاهش قیمت هفتگی قرار داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 18 سنت معادل 0.22 درصد افزایش به 83 دلار و 85 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 27 سنت معادل 0.34 درصد افزایش 79 دلار و 22 سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران نگران ادامه سیاست نرخ بالای بهره هستند که می‌تواند رشد اقتصاد آمریکا را به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند. این در حالیست که جنگ خاورمیانه عرضه جهانی نفت را چندان تحت تاثیر قرار نداده است.

نفت برنت در آستانه 6.3 درصد کاهش قیمت هفتگی قرار دارد و نفت آمریکا هم 5.6 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته است. این کاهش قیمت در آستانه اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس اتفاق افتاده که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت روسیه و متحدانش تشکیل شده است.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، اوپک پلاس احتمالاً کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد. بازار در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات اقتصادی آمریکا و نشانه‌هایی از تولید آینده این کشور است.

انتهای پیام/62

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد