Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی عصر پنجشنبه به مناسبت ۱۳ آذر ( روز جهانی معلولان ) در دیدار با چند معلول شهرستان با قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در رسیدگی به مطالبات جامعه هدف افزود: مناسب‌سازی معابر جزو نیازهای مهمی است که به جدیت بیشتری نیاز دارد .

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در این مورد در شهرستان طی سال‌های اخیر کارهای خوبی به خصوص برای مناسب‌سازی معابر عمومی برای تردد معلولان و سالمندان صورت گرفته ولی به خاطر اهمیت موضوع و توجه به حقوق معلولان کافی نیست و باید با همت و پیگیری شاهد تحقق خواسته جامعه هدف در منطقه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در این دیدار به اهمیت اشتغال، ازدواج و ایجاد زمینه برای حضور فعال معلولان در جامعه اشاره کرد و همکاری مردم و مسوولان را برای خدمت به جامه هدف خواستار شد که رسالتی ملی و انسانی است .

هم اکنون ۲۶ هزار و ۹۰۲ نفر معلول دارای پرونده در استان یزد از حمایت بهزیستی برخوردارند و سه مرکز ویزیت در منزل و چهار مرکز روزانه ، ۲ مرکز حرفه‌آموزی، یک مرکز آموزشی توانبخشی زیر۱۴ سال ویک مرکز طرح مراقبان با همکاری بخش‌خصوصی خدمات مورد نیاز به این قشر ارایه می‌دهند.

تعداد افرادی که به نوعی در استان دچار معلولیت هستند حدود ۵۳ هزار نفر تخمین زده می‌شود و بر پایه آمارهای جهانی حدود ۱۰ تا 12 درصد افراد هر جامعه‌ای به شکلی از یک تا چند معلولیت رنج می‌برند.

جمعیت استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۵۹ درصد آن در مرکز استان و بقیه در ۹ شهرستان‌دیگر این استان سکونت دارند.

تعداد افراد معلول مهریز نزدیک به ۹ درصد جمعیت این شهرستان ۵۵ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

برچسب‌ها مهریز مناسب سازی معابر یزد معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز مناسب سازی معابر یزد معلولان مهریز مناسب سازی معابر یزد معلولان اخبار کنکور مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: دهه‌ی کرامت فرصت مناسبی است تا رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با محتوا سازی و تببین معارف دینی جایگاه اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام در کنار ایجاد شادی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان نصب سخنان و روایت کوتاه از ائمه اطهار (ع) در مناطق مختلف را یکی از راه‌های تببین جایگاه اهل بیت (ع) به عنوان جهادگران عرصه تبیین و ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: باید با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها و با مشارکت مردمی به ویژه در این دهه برای اجرای کار‌های فرهنگی اثرگذار، برنامه ریزی و اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه در مساجد باید با جوان گرایی، نشاط و امید را در جامعه ایجاد کرد، گفت: برگزاری نشست‌های فصلی با حضور امامان جماعت و طلبه‌های جوان در پیشرفت کار‌های فرهنگی در جامعه بسیار موثر است.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست با تشریح مهمترین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت بیش از ۴۰۰ برنامه در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
همچنین در این نشست هر یک از اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان برنامه‌های خود را بیان کردند.
۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت مصادف با یکم تا یازدهم ذی القعده، میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای