Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی عصر پنجشنبه به مناسبت ۱۳ آذر ( روز جهانی معلولان ) در دیدار با چند معلول شهرستان با قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در رسیدگی به مطالبات جامعه هدف افزود: مناسب‌سازی معابر جزو نیازهای مهمی است که به جدیت بیشتری نیاز دارد .

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در این مورد در شهرستان طی سال‌های اخیر کارهای خوبی به خصوص برای مناسب‌سازی معابر عمومی برای تردد معلولان و سالمندان صورت گرفته ولی به خاطر اهمیت موضوع و توجه به حقوق معلولان کافی نیست و باید با همت و پیگیری بیشتر شاهد تحقق خواسته جامعه هدف در منطقه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در این دیدار به اهمیت اشتغال، ازدواج و ایجاد زمینه مناسب برای حضور فعال معلولان در جامعه اشاره کرد و همکاری مردم و مسوولان را برای خدمت به جامه هدف خواستار شد که رسالتی ملی و انسانی است .

هم اکنون ۲۶ هزار و ۹۰۲ نفر معلول دارای پرونده در استان یزد از حمایت بهزیستی برخوردارند و سه مرکز معاینه در منزل و چهار مرکز روزانه ، ۲ مرکز حرفه‌آموزی، یک مرکز آموزشی توانبخشی زیر۱۴ سال ویک مرکز طرح مراقبان با همکاری بخش‌خصوصی خدمات مورد نیاز به این قشر ارایه می‌دهد.

تعداد افرادی که به نوعی در استان دچار معلولیت هستند حدود ۵۳ هزار نفر تخمین زده می‌شود و بر پایه آمارهای جهانی حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد هر جامعه‌ای به شکلی از یک تا چند معلولیت رنج می‌برند.

جمعیت استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۵۹ درصد آن در مرکز استان و بقیه در ۹ شهرستان‌دیگر استان سکونت دارند.

تعداد افراد معلول مهریز نزدیک به ۹ درصد جمعیت این شهرستان ۵۵ هزار نفری تخمین زده می‌شود.

برچسب‌ها مهریز مناسب سازی معابر یزد معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز مناسب سازی معابر یزد معلولان مهریز مناسب سازی معابر یزد معلولان اخبار کنکور مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارش باران‌های شدید در همه محور‌های استان، هموطنان عزیز از تردد‌های غیرضرور در محور‌های مواصلاتی پرهیز کنند.
در این اطلاعیه با اشاره به کاهش دید راننده به دلیل بارش شدید باران، آمده است:  طی ساعات آینده با تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به خوزستان و با توجه به بارش‌های سیل آسا، هم استانی‌های عزیز از تردد در محور‌های روستایی و ارتفاعات خودداری کنند.
همچنین طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌ها محور‌های شمال، شرق و مرکز استان شاهد بارش‌های شدیدتر بوده اند که شایسته است هم استانی‌های عزیز درصورت نیاز به تردد در این محور‌ها رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مدنظر قرار داده و پیش از تردد برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.
طبق اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، به دلیل احتمال برخورد صاعقه در محور‌های روستایی کوهستانی، از تردد‌های غیرضرور اجتناب شود.

دیگر خبرها

  • موتورسواران و عابران ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی شهری بوشهر
  • ۵۷ درصد فوتی‌های تصادفات استان بوشهر موتورسواران هستند
  • شرایط حفاظت از اسناد تاریخی در خانه‌ها مناسب نیست
  • اهواز باید برای تردد معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شود
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • نجات جان مصدوم با اقدام به موقع کارشناس اورژانس مهریز
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان